En sak som jag tycker är lite smålustig är att personer som klankar ner på Euro Disco kan lyssna på allt möjligt annat "kul" istället, som är minst lika stereotypt.
80-tals hårdrock t ex, är ju verkligen så häftigt med jeansjackor med Iron Maiden-tygmärken och ruffsiga frisyrer. Eller den typen av punk som endast lever på att härma Ramones så mycket som möjligt. Eller dagens s.k "hardcoremetal"-band, som sjunger som fjollor och låter precis likadant allihop, det är ju verkligen alernativt.
Nää, jag är inte bitter

- Lyssnar på väldigt mycket olika typer av musik själv, (däribland alla de ovanstående i olika stor grad), men jag kan inte ta den allt som oftast otroligt starka kritik mot Euro seriöst från folk som lyssnar rejält på t ex Volbeat, In Flames, Takida, och för all del all form av MTV-rap. Lyssnar man däremot t ex på obskyra popband från Island eller minimal techno förstår jag hur man kan avsky Euro, men då blir det istället väldigt pretentiöst och gränsar till elitism, något jag inte direkt finner bättre än att lyssna på Euro överhuvudtaget.