|
Reklamera min nya dyra säng, hjälp!
I början av sommaren investerade jag i en ny Lectus Europa säng (1,80) som kostade mig ca 40,000kr. I priset ingick deras dyra madrass Lectus Forma som är gjord av naturlatex och cirrus-fiber.
"En upplevelse i sig. Exceptionellt följsam bäddmadrass med följsam kärna av utvald naturlatex och stoppning av superfibern Cirrus®, som avvisar kvalster och avleder fukt." saxat från deras hemsida.
Madrassen buktar nu innåt där jag oftast ligger vilket gör det väldigt jobbigt för mig att ligga nån annanstans än just i "inbuktningen". Ligger jag tex på andra sidan så ligger jag snett och har ganska ont i kroppen när jag vaknar. Jag har fått byta denna madrass en gång men har nu samma problem igen så jag ringde till den trevliga "reklameringstjejen" på deras företag och hon sa att hon skulle ringa upp mig i nästa vecka och att vi nog skulle komma med en lösning. 1 månad har gått och jag har inte fått något samtal än. Men visst är det så att latex ska vara elastiskt och gå tillbaks till ursprunglig form när man väl klivit upp ur sängen? har även vänt på madrassen ett antal gånger men "inbuktningen" försvinner inte för det. Vad tycker ni att jag ska ta mig till? Har fått tips om att skriva brev kan vara bra då dom kanske tar det lite mer seriöst? Konstigt att hon inte ringt tillbaks ändå, jag menar det är inte ett par skor jag köpt på din sko för 200kr utan en säng för ca 40 000kr, klart jag kommer ringa tillbaks om hon inte hör av sig. Väldigt dåligt Lectus!
So what to do, tips? nån som vart i samma sits? Går det att vinna detta krig?
Lägger in en bild strax.