Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-28, 08:56   #1
Sly!
Registered User

Sly!s avatar

Reg.datum: Jul 2007
Exclamation Rädda förlorade filer på USB sticka!!!??

Hej alla!

Har någon tips på ett effektivt program som kan rädda
(troligigtvis har min USBsticka kraschat!) förlorade filer
på en USB sticka? De är mycke viktiga, förlorade filer som
annars gått förlorade!
“Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't how hard you hit; it's about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That's how winning is done...
Sly! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 09:04   #2
sleep is the enemy
Registered User

sleep is the enemys avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Sly! Visa inlägg
Hej alla!

Har någon tips på ett effektivt program som kan rädda
(troligigtvis har min USBsticka kraschat!) förlorade filer
på en USB sticka? De är mycke viktiga, förlorade filer som
annars gått förlorade!
För att rädda raderade filer på hårddsiken kan man ju använda undelete program. Det kanske funkar på usb också?
Gammal 2008-11-28, 09:15   #3
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Har ett flertal gånger använt programet GetBackData, underbart litet program som fungerar perfekt. Aldrig provat på usbsticka men ser absolut inte att det skulle vara något hinder.
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 09:16   #4
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Om det är så viktiga filer så ska du absolut inte försöka själv

Ring Ibas på 018-10 44 40, De är experter på dataåterskapning (Bäst i branschen om du frågar mig, prislapp därefter också)
Kostar mer än en liten slant, men är det så viktiga filer är det ju lätt värt det.
Gammal 2008-11-28, 09:19   #5
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Om det är så viktiga filer så ska du absolut inte försöka själv

Ring Ibas på 018-10 44 40, De är experter på dataåterskapning (Bäst i branschen om du frågar mig, prislapp därefter också)
Kostar mer än en liten slant, men är det så viktiga filer är det ju lätt värt det.
Skulle nog hålla med om det där om det är hårdvaran som gått sönder på en lagringsenhet (kanske så är fallet här förstod inte TS) men om det är en "mjukvarukrasch" så skulle jag inte vända mig till dem även om det är extremt viktiga filer, ganska enkelt att återskapa filer med diverse program. Speciellt då det är en usbsticka, skulle iofs vara jobbigare att göra det själv om det gällde många fler enheter
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 10:45   #6
Sir Anselm
Registered User

Sir Anselms avatar

Reg.datum: Oct 2003
Recuva har jag testat, funkade riktigt bra.
Gammal 2008-11-28, 12:56   #7
hoikka poika
Registered User

hoikka poikas avatar

Reg.datum: Jun 2008
Avmonterade du minnet innan du drog loss det från datorn?
hoikka poika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-30, 19:17   #8
Sly!
Registered User

Sly!s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hoikka poika Visa inlägg
Avmonterade du minnet innan du drog loss det från datorn?
Hmm Avmontera?? osäker på ordet!
“Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't how hard you hit; it's about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That's how winning is done...
Gammal 2008-11-30, 19:20   #9
capture
wolfman

captures avatar

Reg.datum: Aug 2005
Tror de menar om du högerklickade på ikonen nere i verktygsfältet och valde säker borttagning av maskinvara eller något sådant.
capture är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-30, 19:21   #10
egge
Det var en gång en tråd-master!

egges avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Hmm Avmontera?? osäker på ordet!
Det finns en funktion som heter "säker borttagning av maskinvara" som man ska använda när man kopplar bort USB-stickor och dylika saker från datorn.

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-30, 19:23   #11
Sly!
Registered User

Sly!s avatar

Tack gott folk för tipsen! Bara hoppas de funkar....
Gammal 2008-11-30, 20:19   #12
Sly!
Registered User

Sly!s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Det finns en funktion som heter "säker borttagning av maskinvara" som man ska använda när man kopplar bort USB-stickor och dylika saker från datorn.
Ok hur gör man då? Jag brukar dra ut usb,n så fort jag är klar med den,,, kanske ej bra då?
Gammal 2008-11-30, 20:22   #13
egge
Det var en gång en tråd-master!

egges avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ok hur gör man då? Jag brukar dra ut usb,n så fort jag är klar med den,,, kanske ej bra då?
De brukar komma upp en symbol nere till höger i verktygsfältet när du stoppar i en usbsticka/digitalkamera/mp3spelare/osv. Den högerklickar du på och så väljer du att stoppa den eneheten du ska plocka ut. Enkelt som en raggmunk.

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-30, 20:22   #14
Sly!
Registered User

Sly!s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av capture Visa inlägg
Tror de menar om du högerklickade på ikonen nere i verktygsfältet och valde säker borttagning av maskinvara eller något sådant.
aha! Kan kika!
Gammal 2008-11-30, 21:35   #15
Sly!
Registered User

Sly!s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
De brukar komma upp en symbol nere till höger i verktygsfältet när du stoppar i en usbsticka/digitalkamera/mp3spelare/osv. Den högerklickar du på och så väljer du att stoppa den eneheten du ska plocka ut. Enkelt som en raggmunk.
Tack jag hittade nu!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.