Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-03, 00:57   #1
gore77
Registered User

Reg.datum: Feb 2008
Simpla frågor angående fett på/vid magen

Hej!

Finns säkerligen flera liknande trådar,dock inte precis samma frågor vad jag har sett,ber om ursäkt i vilket fall.

Har samlats lite fett precis ovanpå rutorna så de döljs då jag tidigare legat på 400-550 kolhydrater..är det bara att dra normal deff genom att stänga av kolhydraterna helt,snaska koffein,öka protein rejält och mer cardio..?..eller är det något speciellt som bör göras?

Känns som de bara samlats precis på rutorna då jag inte har alltför hög BF,men
tror jag lästa någonstans att fettet på rutorna är lite av den svårare varianten att få bort.

Tackar tackar!
gore77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 01:03   #2
g0dx
Registered User

Reg.datum: May 2008
Då punktförbränna fett dessvärre inte går så blir det till att deffa bort fettet och se glad ut

Svårare än så är det inte, lycka till!
g0dx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 01:28   #3
gore77
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av g0dx Visa inlägg
Då punktförbränna fett dessvärre inte går så blir det till att deffa bort fettet och se glad ut

Svårare än så är det inte, lycka till!
Hehe,ja tyvärr..men kan jag stoppa iprincip alla hydrater utan att förlora någon nämnvärd massa?..
Gammal 2008-10-03, 01:32   #4
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 05:24   #5
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av gore77 Visa inlägg
Hehe,ja tyvärr..men kan jag stoppa iprincip alla hydrater utan att förlora någon nämnvärd massa?..
Nej för om du äter en alldeles för stor andel kolhydrater inom en viss kaloribudget finns risken att proteinintaget kan bli för lågt eftersom intaget av övriga energigivande näringsämnen då måste minskas.

Och ett inadekvat proteinintag vid ett kaloriunderskott är extremt negativt, högt proteinintag och styrketräning är förutsättningar för att bibehålla muskelmassa när du inte äter tillräckligt med energi. Även näringstmingen runt träningen är viktig, d.v.s. att du äter tätt inpå träningen och försöker äta proteinrikt och gärna kolhydratrikt då (för att fylla på med kolhydrater inför nästa pass vid en tidpunkt då musklerna som bäst hanterar kolhydraterna).
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:21   #6
gore77
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Nej för om du äter en alldeles för stor andel kolhydrater inom en viss kaloribudget finns risken att proteinintaget kan bli för lågt eftersom intaget av övriga energigivande näringsämnen då måste minskas.

Och ett inadekvat proteinintag vid ett kaloriunderskott är extremt negativt, högt proteinintag och styrketräning är förutsättningar för att bibehålla muskelmassa när du inte äter tillräckligt med energi. Även näringstmingen runt träningen är viktig, d.v.s. att du äter tätt inpå träningen och försöker äta proteinrikt och gärna kolhydratrikt då (för att fylla på med kolhydrater inför nästa pass vid en tidpunkt då musklerna som bäst hanterar kolhydraterna).
Nu förstår jag nog inte riktigt..hur kan proteinintaget bli för lågt ifall jag sänker kolhydraterna till 50-100g?..ökar ju från 250g protein som tidigare till 400-450?..eller låter de som helt tokiga värden?
Gammal 2008-10-03, 09:42   #7
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Nu förstår jag nog inte riktigt..hur kan proteinintaget bli för lågt ifall jag sänker kolhydraterna till 50-100g?..ökar ju från 250g protein som tidigare till 400-450?..eller låter de som helt tokiga värden?
Oj jag läste visst fel, jag tyckte du skrev "kan jag stoppa i mig i princip...." och då blev det ju en annan femma haha.

Men sänker du finns ju förstås möjligheten till både mer fett och protein i kosten. Och högt proteinintag är som sagt en fördel även om man inte kan säga ett dugg om lämpliga siffror i ditt fall då du inte ger någon information att utgå ifrån.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 09:43   #8
PiNG.
Sillastrypare

PiNG.s avatar

Reg.datum: Aug 2007
Hehe...jag har läst Eddies inlägg några gånger och jag kan bara förstå det som att han förväxlade proteinet med kolhydraterna. Han vände helt enkelt på din fråga. Så han får svara igen

(Och om jag nu missförstod Eddies inlägg så bortse från detta inlägget helt )

Och där kom han

Rock solid !!!
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Låter som klippt och skuret för mormor.
PiNG. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 14:41   #9
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
450 gram protein är väldigt mycket; du kommer börja närma dig toxiska mängder.
Gammal 2008-10-03, 19:52   #10
gore77
Registered User

181-83cm
90-92kg

450 var en liten överdrift där,men upp till 400 ?

Kolhydraterna hade jag tänkt ta/äta på morgon,innan träning och efter.
Gammal 2008-10-08, 15:38   #11
Kendouy
Registered User

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
181-83cm
90-92kg

450 var en liten överdrift där,men upp till 400 ?

Kolhydraterna hade jag tänkt ta/äta på morgon,innan träning och efter.

Varför sådana extrema mängder?
Kendouy är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:03.