Citat:
Ursprungligen postat av _Larre_
Länge varit sugen på det!
Men uteliv? Majoriteten är väl muslimer, har svårt att se ett bra uteliv där. Sen sägs dom ju vara förjävliga mot en. Nu är vi iofs bara killar som åker, men är ändå turister..
|
Det beror lite på vad du menar med bra... Jag drack varje dag i 2 veckor där nere men det höll sig mest till några öl efter stranden och för det mesta på hotellet jag bodde på. Jag var i Sharm och det enda utestället jag var på var
Pacha och det var ganska bra drag där. Alkohol är inga problem att få tag på där det säljs överallt men man märker var det är billigt och var det är dyrt att handla efter några dagar
Värme och snorkling finns där med samt en hel del utflykter till olika ställen om man gillar sådant. Visst är man känslig så kanske man blir lite irriterad på att de är lite väl på där nere men antingen ignorera och gå förbi eller bara säg nej tack och fortsätt gå.
Såfort man fått lite färg eller att de känner igen en på stan så lugnar det ner sig. Första dagen vi kom in till taxistationen inne i Sharm var definitivt den värsta