Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-31, 22:07   #1
Fotbollspojke90
Registered User

Reg.datum: Mar 2008
fotbollsstjärnor deffade året runt

funderade på en grej, jag som fotbollsspelare tycker att de flesta stjärnorna har riktigt vältränade kroppar. men framförallt så ligger de på en låg BF?

två exempel är cristiano ronaldo och sergio ramos.

tex cristiano ronaldo har blivit större för varje säsong, men inte ser jag något mer fett

tror ni de har någon gång på året då de är off season?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ronaldo.jpg (64.5 KB, 441 visningar)
Filtyp: jpg sergio ramos.jpg (90.8 KB, 436 visningar)
Fotbollspojke90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 22:44   #2
Animalistic
Banned

Reg.datum: May 2007
dom tränar ju jävligt mycket, sen vet jag inte hur kostnördiga dom är, men är man hela tiden igång och förbränner mer än vad man äter eller så att man iaf hamnar på balans så ser man ju för de mesta likadan ut, sen har dom väl säkert lite "off-season" imellan säsongerna, men dom tränar nog rätt mkt ändå
Animalistic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 22:51   #3
Fotbollspojke90
Registered User

jo kan ju tänka mig det att man förbränner så mycket att man får en låg BF. men det är ju det att man ska ligga på kcal + för att lägga på sig massa och de flesta av dem har ganska hyfsat med muskler trots allt
Gammal 2008-07-31, 22:55   #4
Danny Devito
Registered User

Danny Devitos avatar

Reg.datum: Nov 2006
Hehe, kom just att tänka på diverse bilder på Ronaldo och Ronaldinho när dom verkligen inte är i form.

Nej, men dom flesta proffs-fotbollsspelare väger runt 70-80 kg. Knappast nåt man behöver bulka för att nå, om man har hyffsade gener, vilket nog många av dom har eftersom dom ändå är elitidrottare.

Skulle väl kunna tänka mig att dom går upp nåt kilo under sommaren, när det inte spelas nåt mästerskap, mest för att dom slappar mer. Annars är ju en tung kropp nästan bara dåligt i en sport som fotboll.
Danny Devito är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-01, 10:37   #5
Fotbollspojke90
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Hehe, kom just att tänka på diverse bilder på Ronaldo och Ronaldinho när dom verkligen inte är i form.

Nej, men dom flesta proffs-fotbollsspelare väger runt 70-80 kg. Knappast nåt man behöver bulka för att nå, om man har hyffsade gener, vilket nog många av dom har eftersom dom ändå är elitidrottare.

Skulle väl kunna tänka mig att dom går upp nåt kilo under sommaren, när det inte spelas nåt mästerskap, mest för att dom slappar mer. Annars är ju en tung kropp nästan bara dåligt i en sport som fotboll.
jo det stämmer nog. och med alla personliga tränare och allt dem har så får man trots allt en hyfsad kropp.
precis som du säger en allt för stor kropp blir bara till det negativa i fotboll.
men jag tycker cristiano ronaldo har en riktigt vältränad kropp. den bilden jag postade på ronaldo är inte helt ny heller. han är större nu , han har skapligt grova lår också
Gammal 2008-08-01, 10:41   #6
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
man ska inte glömma att precis som de flesta idrottare på högsta nivå så har ju förstås även fotbollsspelarna mycket goda genetiska förutsättningar. Det handlar inte BARA om bollsinne och spelsinne utan den fysiska biten som man fått "gratis" är förstås en viktig faktor hos många på den högsta nivån även inom fotbollen.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-01, 11:07   #7
Fotbollspojke90
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
man ska inte glömma att precis som de flesta idrottare på högsta nivå så har ju förstås även fotbollsspelarna mycket goda genetiska förutsättningar. Det handlar inte BARA om bollsinne och spelsinne utan den fysiska biten som man fått "gratis" är förstås en viktig faktor hos många på den högsta nivån även inom fotbollen.
hehe visst är det så att genetik spelar in, titta bara på micha richards i man city killen är född 1988
Bifogade bilder
Filtyp: jpg richards.jpg (75.1 KB, 327 visningar)
Gammal 2008-08-01, 12:50   #8
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspojke90 Visa inlägg
hehe visst är det så att genetik spelar in, titta bara på micha richards i man city killen är född 1988
Han har nog också lagt ner ett antal timmar med att träna. Framgång är inte gratis.
Gammal 2008-08-01, 22:28   #9
Fotbollspojke90
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Han har nog också lagt ner ett antal timmar med att träna. Framgång är inte gratis.
hehe jo självklart har han gjort det, men vissa får det lättare än andra.
Gammal 2008-08-02, 09:34   #10
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspojke90 Visa inlägg
hehe jo självklart har han gjort det, men vissa får det lättare än andra.
Det är bara så lätt att fokusera på fel saker. Att skylla sina uteblivna framgångar på faktorer som man inte kan påverka istället för att lägga energi på det man kan påverka och därmed få resultat.

Jag ser det i många olika sammanhang.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.