2008-07-27, 14:25
|
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Knights of the old republic på vista
Ovan nämnda spel fungerar ej. Kommer in i menyn och väljer game men sen står det "Has stopped workin yada yada". Antar att det är horvista som horar sig, går det att lösa?
|
|
|
2008-07-27, 14:41
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
När man installerar det så skall man inte göra det från autorunlaunchern som startar när man stoppar i CD:ns, utan manuellt köra setup.exe i "compatibility mode" for XP (högerklicka, välj Egenskaper -> Kompatibilitet). Efter installationen, se till att swkotor.exe körs i "compatibility mode" och som administratör. Det är också tänkbart att du måste se till att programmet bara använder en av processorns kärnor i Aktivitetshanteraren (högerklicka på swkotor.exe när den körs och välj "Ange processortilldelning" , avbocka alla kärnor utom CPU 0).
|
|
|
2008-07-27, 14:58
|
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
När man installerar det så skall man inte göra det från autorunlaunchern som startar när man stoppar i CD:ns, utan manuellt köra setup.exe i "compatibility mode" for XP (högerklicka, välj Egenskaper -> Kompatibilitet). Efter installationen, se till att swkotor.exe körs i "compatibility mode" och som administratör. Det är också tänkbart att du måste se till att programmet bara använder en av processorns kärnor i Aktivitetshanteraren (högerklicka på swkotor.exe när den körs och välj "Ange processortilldelning" , avbocka alla kärnor utom CPU 0).
|
Tackar hjärtligt!
|
|
|
2008-07-27, 16:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
|
If King Grub has 5 dollars, and you have 5 dollars. King Grub has more money than you.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Gör en krabba och skrik " VARE NÅ MER ELLER!!!!!!!!???"
|
|
|
|
2009-01-23, 02:19
|
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
bump :P
Kan inte bocka på att köra som adminstratör, vad göra?
|
|
|
2009-01-23, 02:23
|
|
|
Välhängd medlem
Reg.datum: Oct 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av grisbil3n
bump :P
Kan inte bocka på att köra som adminstratör, vad göra?
|
Högerklicka/kör som admin kanske funkar?
|
|
2009-01-23, 04:17
|
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av palme
Högerklicka/kör som admin kanske funkar?
|
Kan som sagt inte köra som admin, det fältet lr vad man ska säga är grått lr motsvarande, har inte möjligheten o välja.
|
|
|
2009-01-23, 07:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Kanske dum fråga med är du verkligen inloggad som administratör då?
KOTOR funkade bra i Vista för mig, så länge jag startade programmet som administratör varje gång. KOTOR2 var däremot ett smärre helsicke, fick till slut spela utan ljud för att det skulle starta över huvud taget.
|
|
|
2009-01-23, 18:28
|
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Japp är inloggad som administratör. Tror nog jag ger upp nu, men tack för hjälpen.
|
|
|
2009-01-23, 18:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Grisbilen, det går inte att bocka i den om du har Kontroll av Användarkonto avaktiverat (UAC), är iaf så för mig. Det är den där funktionen som hela tiden frågar om du är säker att du vill blabla så fort man ska göra något kul.
|
|
|
2009-01-24, 04:12
|
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Basil
Grisbilen, det går inte att bocka i den om du har Kontroll av Användarkonto avaktiverat (UAC), är iaf så för mig. Det är den där funktionen som hela tiden frågar om du är säker att du vill blabla så fort man ska göra något kul.
|
Har fixat det där samt provat en fix som innebar att man ersatte en dll fil, sen skulle det fungera sa en jeppe på ett forum. Men ingenting har fungerat. Jag älskar vista, jag älskar datorer generellt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:21.
|

|