Kan väl börja med lite stats.
Deffat i c.a 3 månader nu, gått ned från 81kg till 72kg. (är 173cm lång)
Har styrketränat 3-4 gånger i veckan sedan November förra året (c.a 8månader alltså)
Men kände att fettet behövde försvinna, därför påbörjades deffen i slutet av Mars.
Mitt upplägg var att sluta med den onyttiga maten, samt att äta mindre, vilket hitills har lett till att 9kg försvunnit. (BF 22% - 16%)
Under dessa 3 månader har jag knappt utfört någon cardio alls, för jag är inte så värst förtjust i förbränningsträning tyvär.
Till frågan:
Känner nu att viktnedgången har minskat rätt ordentligt och har inte sätt några direkt synliga resultat i spegeln heller. Det är fortfarande det där 'däcket' längst ner på magen som vägrar ge upp(har dock fått bra resultat på övre delen av magen).
Så jag hoppas att någon med erfarenhet av att deffa utan cardio kan dela med sig av lite information om det är möjligt att bli av med 'däcket' och förhoppningsvis lite till utan att köra cardio, eller om det är ett måste för att ta sig ner till 12-13% bf?
Alla svar uppskattas.
Fråga gärna om jag var otydlig på något, känns som det blev lite vimsigt där i mitten