Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-26, 22:38   #1
antonio
Registered User

antonios avatar

Reg.datum: May 2004
Midi-klaviatur FL ??

Hej!

Köpte i julas ett midi-klaviatur (Berhringer UMX61) som jag nyligen installerat och kopplat upp mot min PC. När jag försökte använda programmet i Fruity Loops så funkar det inte riktigt som jag vill. Sequencern i FL där det ligger 4 st trummljud styrs av midi-klaviaturet (1 tangent för varje instrument/trumma).
När jag försöker ladda ett vst-instrument och styra tonerna med midi-klaviaturet så styr den endast 1 ton på vst:n och sedan 1 på trummorna osv.

Någon som vet hur man gör ??

/Antonio
Gammal 2008-03-26, 23:23   #2
Torwald
Registered User

Reg.datum: Jun 2007
Jag förstår inte alls vad du menar, är jag rädd, men jag har bara väldigt ytliga kunskaper om hur fruity loops fungerar. Menar du att du vill spela live eller? Vill du styra flera vst:s samtidigt med samma klaviatur? I så fall förstår jag att din sequencer blir förvirrad. Vet inte hur stor UMX61:an är, men gissar på 61 tangenter? Du kan säkert mappa upp klaviaturen så att du kan styra trummor och andra instrumet för sig på olika delar av klaven, men jag har ingen aning om hur man gör det i fruity loops.

Kan du inte förklara vad du försöker göra?
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.