Hejsan allesammans!
Var och träffade släkten och såg på lite bilder ifrån när vi var i Thailand, och som vanligt började alla mammor att tjata om hur det såg ut på foto:P Så då kom vi in på hur man förbränner fett. Min kusin och hans morsa sa att man ska äta hela tiden för att håklla förbräningen igång (små måltider alltså) för det påpekade om man inte åt nåt började man förbränna, men så fort man åt igen la man på sig allt man åt om man inte åt flera små måltider per dag förstås.
medan jag sa att det inte spelar någon roll om man äter 2 stora måltider per dag lr 10 små måltider bara du hamnar på underkilokalorier så förbränner. Och att det inte riktigt stämmde att om man inte åt flera måltider så skulle man lägga på sig allt när man väl åt. Jag sa också om man åt flera gånger per dag och måltiderna innehåller kolhydrater så bränner man inte så mkt feett eftersom kolhydrater när det ska brytas ner så stoppas förbränningen utav fett, men då sa dem att det beror på vilka kolhydrater man äter.
Så nu lämnar jag över frågan till er:P Vilka utav dessa påstånde är rätt? ( lr mest rätt kanske man ska säga)
tack på förhand