2008-03-17, 23:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Hur viktig är Frukosten?
Hejsan, jag blev inspirerad av tigerofsweden, där han fått fina resultat..
Jag är 18 år, och väger ungefär 67 kg, och är runt 177 cm lång.. Så jag tror inte vi har exakt samma mått :p men iallafall, jag har nu kanska okey kropp, men vill få bort lite underhudsfett främst vid magen..
Jag dricker/tar Fierce och tränar gym 4-5 gånger i veckan, samt tränar ishockey 3-4 gånger i veckan, men hockeyn är in princip slut nu, så det blir mest gym.. Och för ni inte ska tappa hakan nu så tränar jag alltså inte 5 gånger på gym i veckan, och tränar 4 gånger hockey, utan det är olika, beroende på hur mycket hockey man har osv, ni hajjar! Hamnar iallafall på 5 träningspass per vecka! NOG OM DETTA!
Nu till mina frågor
Frågor:
* Hur viktig är Frukosten för att tappa runt magen? Jag brukar sällan äta frukost
* Hur viktigt är det att äta massa gånger om dagen? Man ska inte äta sent på kvällen va?
* Ska jag träna mage extra mycket?
* Hur gör jag för att få mag rutor så snabbt som möjligt? Jag är beredd att köra hårt!
* Ska jag ladda upp bild?
tacksam för svar, ni är så jävla bra!
|
|
|
2008-03-17, 23:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
* Hur viktig är Frukosten för att tappa runt magen? Jag brukar sällan äta frukost
För mig känns den jätteviktig, men det är personligt. Gillar du inte att äta på morgonen/får inte i dig, tvinga dig inte. Så länge du täcker ditt energibehov är det inga problem och har ingen influens på viktnedgång/uppgång när du äter.
* Hur viktigt är det att äta massa gånger om dagen? Man ska inte äta sent på kvällen va?
Som jag täckte i förra frågan, du kan sprida ut dina måltider precis som du vill. Det är personligt. Hur sent på kvällen du äter spelar ingen roll.
* Ska jag träna mage extra mycket?
Magen ska tränas precis som vilken annan muskel som helst, alltså inte 500 situps per dag.
* Hur gör jag för att få mag rutor så snabbt som möjligt? Jag är beredd att köra hårt!
För att få synliga magrutor så krävs (förutom befintliga muskler), en låg kroppsfettsnivå. Alltså behöver du bara gå ner i vikt.
* Ska jag ladda upp bild?
Det gör du som du vill. Det hjälper ju alltid till, men det känns inte direkt relevant till just DESSA frågor.
Rätta mig gärna mig någon om jag har fel, men dessa svar ska i alla fall vara rätta
|
|
2008-03-17, 23:15
|
|
|
Registered User
|
Okej, för jag har inga problem med att orka med dagarna om jag äter frukost, har inte gjort det på flera år, trots att jag inte är så gammal (höhö)
Hur bör jag gå ner i vikt?
Äta nyttigare? Ut och springa? Jag vill ha resultat så fort som bara går! Så detta är över sen ;]
|
|
|
2008-03-17, 23:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Schrodz
Okej, för jag har inga problem med att orka med dagarna om jag äter frukost, har inte gjort det på flera år, trots att jag inte är så gammal (höhö)
Äta nyttigare? Ut och springa? Jag vill ha resultat så fort som bara går! Så detta är över sen ;]
|
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Deffguiden är alltid bra att läsa :]
|
|
|
2008-03-17, 23:19
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Att paniksvälta dig är inget smart alternativ. Då kommer du börja gå upp igen efter du nåt ditt resultat. Tyvärr är det så.
Att gå ner i vikt gör du genom att förbruka mer energi än vad du stoppar i munnen. Alltså ska du göra av med mer kalorier än vad du äter.
Jag rekommenderar att du läser denna guide 1 gång. Sen läser du den igen. och Igen. Och en gång till. Den är verkligen sjukt bra, och innehåller allt du behöver veta för en säker och stabil viktnedgång.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Sen att skippa onyttiga saker så som läsk(byt ut mot lightläsk om du så vill), godis, skräpmat. Sen att springa är ju aldrig fel.
|
|
2008-03-18, 16:53
|
|
|
Registered User
|
Okej okej, tack så mycket för alla svar
Ska iväg till Usa, kommer förmodligen springa omkring i bar överkropp där borta ganska mycket, när man ligger vid poolen och på stranden.. Åker den 11 April, vilket är snart, skulle vilja få bort det sista på magen, ser ut så här nu : LÄNK
Hur bör jag träna? Springa varje dag? Är det möjligt? Skulle gärna bli av med det, känns som det kan gå, om man tittar på tigerofsweden's resultat på en månad, och jag har 20 dagar på mig..
Eller som Forslund skrev att paniksvälta inte är något smart alternativ, springa bort det? Hur mycket ska jag springa!
|
|
|
2008-03-18, 16:58
|
|
|
Registered User
|
|
|
|
2008-03-18, 17:27
|
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Hur bör jag träna? Springa varje dag? Är det möjligt? Skulle gärna bli av med det, känns som det kan gå, om man tittar på tigerofsweden's resultat på en månad, och jag har 20 dagar på mig..
|
Hur van är du att springa? Vore ju tråkigt att träna tills sig benhinneinflammation eller dylikt. Men rör på dig! Det måste ju inte vara så ledbelastande som just löpning även om löpning är bra.
|
|
2008-03-18, 17:38
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Nu var du ju inte tjock direkt. Blir du smalare kommer du tyvärr bara se undernärd ut. Kan du inte fortsätta med träningen och äta vettig mat?
|
|
2008-03-18, 17:40
|
|
|
Registered User
|
Som stridis säger så behöver du ju faktiskt inte löpa. Löpning hjälper till att skapa ett kaloriunderskott, vilket vilken annan konditionssport som helst gör. T.ex. cykling.
Om du inte är träningsvan kan du börja med t.ex. 3 st löparrundor på cirka 30-45 minuter, de behöver inte vara så himla långa. Allt du behöver göra är att äta lite mindre än vad du gör just nu för att gå ner i vikt. Svårare än så är det faktiskt inte. Men löpning/cykling hjälper till.
Sen har du ju absolut inte mycket fett på kroppen att oroa dig för heller, så det ska nog inte vara några problem. Lycka till.
|
|
2008-03-18, 17:54
|
|
|
James Bond
Reg.datum: Nov 2005
|
Jag skulle lida av hunger om jag inte fick nåt att äta på morgonen, plus att det förbättrar insulinkänsligheten över dagen.
|
|
|
2008-03-18, 17:59
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Nu var du ju inte tjock direkt. Blir du smalare kommer du tyvärr bara se undernärd ut. Kan du inte fortsätta med träningen och äta vettig mat?
|
+1 Ät bättre och träna hårdare
|
|
|
2008-03-18, 18:24
|
|
|
Banned
Reg.datum: May 2007
|
jag äter ett stort mål innan jag går och lägger mig, sedan äter jag inte förrens klockan 4. funkar hur bra som helst
|
|
|
2008-03-18, 18:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic
jag äter ett stort mål innan jag går och lägger mig, sedan äter jag inte förrens klockan 4. funkar hur bra som helst
|
Missförstå mig inte nu, kanske jag som är ute och cyklar. Men är de inte så att om man trycker i sig maten precis innan man lägger sig så är fettförbränningen lägre än om man är ute och jobbar,går,idrottar eller vafan man nu gör på dagen.
|
|
|
2008-03-18, 18:34
|
|
|
Banned
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic
|
+1
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:35.
|

|