Visa resultat för omröstning: Har du kopplat datorn till stereon?
|
Ja så klart - datorn kopplad till stereon
|

|
159 |
71.30% |
Nej orka
|

|
64 |
28.70% |
2008-03-10, 02:28
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Har du kopplat datorn till stereon?
Nå har du kopplat datorn till stereon? Eller använder du ynka (eller kanske jättebra) datorhögtalare till spel och musik från datorn / alternativt spelar och lyssnar du inte på musik i datorn?
Eller andra lösningar? Du kanske anser att det enda vettiga ljudet = LP + HiFi-förstärkning? Eller förstår inte varför man ska lägga in sina CD-skivor i datorn och ha den som jukebox. Vad vet jag. Förklara i tråden.
Du kanske har har kopplat stereon/MD:n/stenkakespelaren till datorn och lyssnar på kassetband med mera via datorhögtalarna / Sennheiserlurar?
Eller så har du kopplat ena stereon (den som har FM-mottagare) till den andra stereon (som har hifielektronik och högtalarna inkopplade) eller har du kopplat blue-ray-spelaren till datorn / och eller stereon.
Eller du säger fuck datorer o dess värdelösa ljudkort - här finns det ingen stereo som kostar under 30 000:-
Eller du har fått tag i det där extrema ljudkortet med bra ljud och högnivåutgång?
Nå har du bra ljud från datorn??? Funderar på att börja ge ut musik i framtiden och undrar hur folk i allmänhet gör nuförtiden med det tekniska. Har själv datorn kopplad till stereon och har lagt in en del av CD-skivorrna som mp3-filer i datorn. Själv inte jättekräsen på ljud men tycker det e enorm skillnad på olika produktioner och nog sjutton hör jag den skillnaden i högtalarna hemma även om jag har bättre ljud i bilen. Saknar vinylskivorna pga ljudet (verkligen inte på grund av något annat skäl).
Senast redigerad av Chaan den 2008-03-10 klockan 02:31.
|
|
|
2008-03-10, 07:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2002
|
Bra och bra, jag tycker det duger så.
En halv noname 7,1 ljudkort med SPDIF till förstärkare som sedan kör ut till ett par relativ billiga högtalare. Mycket brum för de pengarna.
|
|
|
2008-03-10, 07:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Spelar upp min tankade musik på stereon med hjälp av en Squeezebox.
|
|
|
2008-03-10, 08:02
|
|
Space explorer
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag kör min musik från datorn till stereon med airtunes via en airport express.
|
|
|
2008-03-10, 09:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
kopplat med vanlig 3,5mm-RCA in i recivern.
Har hyfsat ljudkort även om det är över 4 år gammalt nu, Creatives Audigy 2ZS.
|
Citat:
Ursprungligen postat av brajjan
Kanske beror på att du är man och din syrra är kvinna? Män brukar ha lättare för matte medans kvinnor har mer social gärna?
|
|
|
|
2008-03-10, 09:08
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag vill ha massor av ljud, så jag kör nästan uteslutande med hörlurar framför datorn, för att inte störa grannar och dyligt
2008-03-10, 09:12
|
|
winning
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av DanielF
Jag kör min musik från datorn till stereon med airtunes via en airport express.
|
Samma här!
|
|
|
2008-03-10, 09:17
|
|
jetz mit päls
Reg.datum: Jul 2004
|
Hade datorn kopplad till "fin-stereon" tills för ett tag sedan. Använde möjligheten så sällan och tröttnade på att snubbla på sladden. Så från den synvinkeln har jag inte datorn kopplad till stereon.
Men å andra sidan sån kan väl det jag använder som datorhögtalare anses vara en stereo, för- och slutsteg, två små satelliter och en aktiv subbas. Duger till att föra mer oväsen än grannarna tål. Så om frågan kräver ett ja/nej svar så svarar jag nog ja trots allt.
|
|
|
2008-03-10, 09:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Jag vill ha massor av ljud, så jag kör nästan uteslutande med hörlurar framför datorn, för att inte störa grannar och dyligt
|
Jag med iofs, kör med trådlösa sennheiser från stereon men med musiken från datorn när jag tex diskar å städar och sånt så man slipper höra oväsendet själv :-)
|
Citat:
Ursprungligen postat av brajjan
Kanske beror på att du är man och din syrra är kvinna? Män brukar ha lättare för matte medans kvinnor har mer social gärna?
|
|
|
|
2008-03-10, 09:19
|
|
Odens son
Reg.datum: Sep 2006
|
Jag har Altec Lansing 2.1 till laptopen. Hållt i över 4 år och fan vilket bra ljud.
Rekommenderar märket for sure, snacka om ljud för pengarna.
|
|
|
2008-03-10, 09:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
ja, jag har datorn kopplad till stereon. vet inte hur dock, beblandar mig inte i sånt hemma...  bara det fungerar så är jag nöjd
|
2008-03-10, 09:44
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Streamar iTunes-biblioteket till Xbox 360, som är kopplat till stereon.
|
|
|
2008-03-10, 09:46
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
Min dator är kopplad med att Audiophile-ljudkort digitalt till min hemmabio-förstärkare (har datorn i hemma-bion).Sedan kör jag slimserver på samma maskin och har trådlösa Sqeueezeboxar i de andra anläggningarna i huset där jag är ute mer efter välljud. Jag tycker squeezebox fungerar och låter utmärkt, Speciellt om man kör den genom en extern DAC. Nu har jag tillgång till all min musik i lossless .FLAC-format oavsett var jag befinner mig.
Datorhögtalare, vad är det? Jag trodde det vara något som datorföretag slängde i datorpaketen för att trissa upp priserna och lura pensionärerna med.
|
2008-03-10, 09:56
|
|
mussla på burk
Reg.datum: Nov 2006
|
Jag har en Soundbridge kopplad till stereon, den plockar mp3 från datorn och webradio direkt från nätet, trådlöst
Funkar bra faktiskt. När jag orkar packa upp ska jag koppla in högtalare direkt till datorn också, den står i annat rum. Då är det gamla Klipsch Pro Media 2.1 (tror jag att de heter, låter bra iaf). Ljudkortet är SB audigy platinum eller nåt sånt.
|
|
|
2008-03-10, 10:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Nej, datorn och stereon står i olika rum.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:54.
|

|