Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-01, 10:56   #1
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Installera program på USB-minne?

Jag kan inte installera nånting på min arbetsdator, man behöver administratorrättigheter för att göra det. Så nu har jag kommit på den briljanta idén att installera program på mitt USB-minne (4GB). Jag har lyckats installera Skype och VLC-playern, men när jag försökte installera Nokia PC Suite som jag fick med telefonen, så funkar det inte. Varför gör det inte det? Ett USB-minne borde ju vara precis samma som en vanlig håddisk så länge det finns tillräckligt med utrymme?

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 11:23   #2
Granatgiraffen
Registered User

Granatgiraffens avatar

Reg.datum: May 2006
Vet inte riktigt? Den kanske måste dunka in någon dll-fil eller drivrutiner eller registerinformation som gör att man måste administrationsrättigheter. Stick till ITavdelningen och säg att du är kungen och du vill ha administrationsrättigheter istället.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 11:32   #3
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Snabbaste sättet att bli hatat av dataavdelningen är nog att försöka installera eget skräp på datorerna även om det är via externa lagringsmedia.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 11:35   #4
Granatgiraffen
Registered User

Granatgiraffens avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Snabbaste sättet att bli hatat av dataavdelningen är nog att försöka installera eget skräp på datorerna även om det är via externa lagringsmedia.
Ja. Om dom nu inte godkänner det då om han frågar. Inte så värst svårt att skicka iväg ett mail och höra efter.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 11:47   #5
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen Visa inlägg
Ja. Om dom nu inte godkänner det då om han frågar. Inte så värst svårt att skicka iväg ett mail och höra efter.
Det var riktat till slarti och inte till dig, har man koll och frågar innan är det ju grönt.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.