|
Bästa 'villain'-utseende.
Ursäkta rubriken, men ordet villain känns mer passande och häftigare än de svenska orden skurk, bov, usling eller lymmel.
Till ämnet nu. Vem anser du har ett perfekt utseende för att spela en skurk i en film? Försök inte bara gå efter sådana personer som spelat skurkar, utan hellre sådana som skulle passa som skurk.
Betygskriterier:
| Blick | Röst | Leende | Utseende (ansikte) | Overall (din helhetsbedömning) |
Mina nomineringar:
Joaquin Phoenix.
| Blick 9 | Röst 7 | Leende 10 | Utseende (ansikte) 10 | Overall 9.5 |
Kommentar: Förutom att han har ett av Hollywoods häftigaste namn så har han även ett unikt utseende. Ett ansikte man inte kan släppa blicken ifrån. De mörka ögonbrynen utmärker sig och framför de blåa ögonen på ett slående skurkaktigt sätt. Leendet är svårt att definiera om det är glädje han utbringar eller dold barbarism.
Zachary Quinto (känd som Sylar i Heroes).
| Blick 10 | Röst 9.5 | Leende 8.5 | Utseende (ansikte) 10 | Overall 9.5 |
Kommentar: En ny stjärna som har ett maskulint ansikte med starkt lysande proportioner och en perfekt blick, vilket gör honom till en perfekt skurk utseendemässigt. Hans närvaro i Heroes känns alltid intressant, för man vet inte vad som väntar - vad han tänker eller vill.
Rutger Hauer (känd som Roy Batty i Blade Runner).
| Blick 8 | Röst 9 | Leende 10 | Utseende (ansikte) 9.5 | Overall 9 |
Kommentar: Har en härlig dialekt och ett utseende jag fruktar (i sina yngre dar), framför allt den vita hårfärgen. Lysande i Blade Runner som 'ond' replikant. Grymt beteende trots hög intelligens. Har ett likartat näs-/munparti som Joaquin Phoenix.
Willem Dafoe.
| Blick 8 | Röst 9 | Leende 10 | Utseende (ansikte) 9.5 | Overall 9 |
Kommentar: En av mina favoritskådespelare, har oftast skumma roller. Hans ansikte är svår att sätta fingret på; är han attraktiv för kvinnor eller är han så ful som många tycker? Utseendet är i vilket fall som helst speciellt och intressant i positiv bemärkelse. Som gjord för att spela en otäck lymmel.
Runner-up:
Lou Ferrigno (har hemska minnen som barn från hans roll i Hulken).
|