Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-18, 22:07   #1
Emma00
Registered User

Reg.datum: Nov 2007
Unhappy Han "gjorde slut" efter att vi överskred vänskapsgränsen! Behöver tips, hur göra?

Sen juli/aug har jag haft daglig kontakt med en kille som jag då träffade på nätet. Han är 25 år och jag snäppet äldre. Vi blev goda vänner och har sms:at varje dag sen dess, mailat m.m. Sen har vi träffats 4-5ggr för första gången senaste månaden. Det har känts otroligt bra och han har varit enormt gullig mot mig.

Nu sista gången var förra lördagen. Då bröt vi vänskapen genom hångel och massa kyssar...det var otroligt mysigt. Jag blev dock lite stressad inför vad detta nu skulle betyda och krävas av mig och sa det...att jag vill gå lugnt fram. Han verkade nöjd med det och vi fortsatte kyssas och han var enormt gullig hela kvällen...efteråt skickade han massa söta sms. Han ville redan ses helst nu på fredag och vi planerade vad vi skulle göra!!

SEN i förrigår ringer han och säger att han inte vet vad han känner. Att han inte vet om han vill binda sig. Och hur seriös jag är, att han kanske behöver vara fri ett tag till. Att det inte känns rätt, att han inte vet om hans känslor räcker till....
Jag blev helt ställd.... Vi har ju sms:at minst 40 sms om dagen de senaste månaderna och han har sagt att han är förälskad i mig.....det sa han nu med, att han är förälskad, men att han inte tror att känslorna kommer att räcka till för en framtid för oss!!!

Jag förklarade att jag inte kräver nåt av han alls och att om han är osäker så kan han få fundera om han vill. Då skrev han att han var säker på att han bara vill va vänner....även om han tyckte det var mysigt med hånglet så kände han att han "gick in i nåt och åtog sig ett ansvar iom hånglet"....

Jag har varit HELT förkrossad sen detta... gråtit bara jag snuddat vid tanken...

Har någon nåt bra råd att ge mig??? Han är en så bra kille och vi blev ju goda vänner under dessa månader.....han säger att han tycker jag är snygg, rolig och lättsam att umgås med men att han inte känner nåt mer nu. Hur ska jag bete mig? Jag saknar ihjäl han!!

Han är en rätt lugn hemmakille, som mest gillar att läsa, spela tv-spel och allmänt vara....ingen partynisse...

Nåt råd?????
Emma00 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 22:10   #2
karl_alfredo
Registered User

Reg.datum: Feb 2007
Jag tror (av erfarenhet) att har blivit övertalad att göra så här. Eller tja, kanske inte övertalad, men folk runt honom kanske har sagt "tänk att du träffat folk på internet. etc. etc.".

Sånt kan göra att man gör saker annorlunda.
karl_alfredo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 22:10   #3
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Du kan inte göra så mycket om han inte vill ha ett förhållande. Det du bör fundera på är om du klarar att bara vara kompis med honom eller om du bara kommer må dåligt och vara olyckligt kär.
Gammal 2007-11-18, 22:15   #4
Emma00
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av karl_alfredo Visa inlägg
Jag tror (av erfarenhet) att har blivit övertalad att göra så här. Eller tja, kanske inte övertalad, men folk runt honom kanske har sagt "tänk att du träffat folk på internet. etc. etc.".

Sånt kan göra att man gör saker annorlunda.
Karl alfredo, jag fattade inte hur du menade...min hjärna är lite som sås nu....hur menar du?
Gammal 2007-11-18, 22:37   #5
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Emma00 Visa inlägg
Karl alfredo, jag fattade inte hur du menade...min hjärna är lite som sås nu....hur menar du?

tror han menar att folket runt om honom påverkar hanses beslut.
han pratar med sina kompisar,kompisar säger ditt och datt,han följer kompisars råd och han informerar dej sen.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 23:29   #6
Emma00
Registered User

Att kompisarna fått han att strunta i det? Huh, ja vem vet......

Känns jobbigt att veta om vi någonsin kommer höras igen.....
Gammal 2007-11-18, 23:34   #7
Frida.B
Banned User

Reg.datum: May 2007
Sluta analysera allt han gjort och sagt. Han har sagt hur han vill ha det. Det är bara att släppa det och gå vidare. Det spelar ingen roll vad någon ger dig för råd, han kommer inte ändra på sitt beslut ändå.
Frida.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 23:39   #8
Viktor_Balck
Registered User

Viktor_Balcks avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Emma00 Visa inlägg
Sen juli/aug har jag haft daglig kontakt med en kille som jag då träffade på nätet. Han är 25 år och jag snäppet äldre. Vi blev goda vänner och har sms:at varje dag sen dess, mailat m.m. Sen har vi träffats 4-5ggr för första gången senaste månaden. Det har känts otroligt bra och han har varit enormt gullig mot mig.

Nu sista gången var förra lördagen. Då bröt vi vänskapen genom hångel och massa kyssar...det var otroligt mysigt. Jag blev dock lite stressad inför vad detta nu skulle betyda och krävas av mig och sa det...att jag vill gå lugnt fram. Han verkade nöjd med det och vi fortsatte kyssas och han var enormt gullig hela kvällen...efteråt skickade han massa söta sms. Han ville redan ses helst nu på fredag och vi planerade vad vi skulle göra!!

SEN i förrigår ringer han och säger att han inte vet vad han känner. Att han inte vet om han vill binda sig. Och hur seriös jag är, att han kanske behöver vara fri ett tag till. Att det inte känns rätt, att han inte vet om hans känslor räcker till....
Jag blev helt ställd.... Vi har ju sms:at minst 40 sms om dagen de senaste månaderna och han har sagt att han är förälskad i mig.....det sa han nu med, att han är förälskad, men att han inte tror att känslorna kommer att räcka till för en framtid för oss!!!

Jag förklarade att jag inte kräver nåt av han alls och att om han är osäker så kan han få fundera om han vill. Då skrev han att han var säker på att han bara vill va vänner....även om han tyckte det var mysigt med hånglet så kände han att han "gick in i nåt och åtog sig ett ansvar iom hånglet"....

Jag har varit HELT förkrossad sen detta... gråtit bara jag snuddat vid tanken...

Har någon nåt bra råd att ge mig??? Han är en så bra kille och vi blev ju goda vänner under dessa månader.....han säger att han tycker jag är snygg, rolig och lättsam att umgås med men att han inte känner nåt mer nu. Hur ska jag bete mig? Jag saknar ihjäl han!!

Han är en rätt lugn hemmakille, som mest gillar att läsa, spela tv-spel och allmänt vara....ingen partynisse...

Nåt råd?????
Sänk honom.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 23:47   #9
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Se till att hitta på en massa roliga saker så att du kan tänka på något annat. Lätt är det inte, men det är väl det enda du kan göra för att må någorlunda bättre.
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 23:49   #10
X-Change
Registered User

X-Changes avatar

Reg.datum: Jun 2003
Han lindar in sina förklaringar väldigt mycket. Vilket märks på hans ordval; "han är osäker", "vill inte såra dig", "han räcker inte till", "har åtagit sig ett ansvar genom hånglet".
Han betonar att han är osäker vilket får honom att verka känslosam och öppen, i huvudsak mån om att inte såra dig och framstår som "försvarlös" som du inte kan bli arg på, utan istället känner sympati för.

Jag tror han vill ha en kravlös relation, lite uppmärksamhet, sms och småmys, en "känsla" av spänning eller laddning mellan er. Så länge ni bara har den där flörtkänslan mellan er kan han endera, fortsätta och ta det vidare in i ett förhållande eller vända på klacken och gå därifrån när han känner det, eftersom han inte förbundit sig till något.

Och när du säger att han får fundera så spelar du honom bara direkt i händerna. Han vet att han påverkat dig nu, att han betyder mycket för dig och att han närsomhelst kan ställa krav på att ni ska ses, umgås, whatever. Helt på hans villkor, han ger dig då hopp och så fort du tror att "nu kommer det blir nåt" så kommer han snabbt skylla på "men vi är ju bara vänner". Han lägger liksom en slags skuld på dig och spelar ovetandes att du har känslor för honom.

Men precis som någon skrev innan kan han även blivit påverkad av andra.

Jag tycker det låter som killen bara snackar skit, och lindar in sina förklaringar i fina ord för att på nåt sätt framstå som bättre än vad han är, som en riddare i vit rustning som inte vill såra dig.
Glöm honom!
Gammal 2007-11-19, 00:55   #11
KlopFer
Mr.KlopFis

KlopFers avatar

Reg.datum: Jan 2007
Det där låter som en exakt kopia av mig, om du tar bort "gillar att läsa" tyvärr är jag för ung för dig.

ont: Så håller jag med El grande salami
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 01:24   #12
Racso
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Eh...

Allvarligt, det där med att någon övertalat killen till att inte träffa dig låter helt efterblivet. Jag skulle fullständigt pissa på vad mina polare säger om tjejen jag är "förälskad i", eller jag skulle snarare bli förbannad om de sa nåt negativt.

Enda möjliga trovärdiga "övertalning" han kan ha råkat ut för, är från en annan tjej som han hellre vill ha.

Jag tror inte nåt av fallen gäller i ditt fall.

Precis som Frida och Sami skrivit så har han sagt vad han vill och du kan tyvärr inte göra något åt det. Vad hans orsak än var, så spelar det ingen roll. Skaffa en ny.

Lycka till

Senast redigerad av Racso den 2007-11-19 klockan 01:26.
Racso är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 01:51   #13
Emma00
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer Visa inlägg
Det där låter som en exakt kopia av mig, om du tar bort "gillar att läsa" tyvärr är jag för ung för dig.

ont: Så håller jag med El grande salami

Hehe...ja, svårt att veta.....och svårt att inte grubbla just för stunden, det var inte så längesen det hände..... Men jag gillar "bokmalar" ofta av nån anledning...
Gammal 2007-11-19, 02:09   #14
ZHTOHELLAS
Registered User

ZHTOHELLASs avatar

Reg.datum: May 2007
Jakten är det roliga, när man fångat byten kan ibland det inte kännas lika intressant eller spännande som man trodde.
ZHTOHELLAS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 03:45   #15
Dav0d
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Tror han tänkte efter om du verkligen var "flickväns material" efter denna jakt då han lyckats få bytet. Det kanske du inte var och därför känner han sig nu osäker på om han borde fortsätta djupare in i relationen. Hans sexuella sida vill nog det men ändå inte för han är rädd att det går för långt. Alltså att du blir mer sårad och han gräver sig själv en djupare grop.

Detta är vad jag tror, men det stämmer på de flesta människor tycker jag.
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:35.