2007-11-12, 11:41
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
DoublePro/Eiselt 5/5 möjliga!!!
Har senaste åren testat alla stora och kända märken bla Optimum nutrition, dalblads,BSN,Fairing,Muscletech mfl när det kommer till vassle och kasein.
Men jag har aldrig tyckt det smaka gott utan äckligt som fan, dom flesta har oerhört mycket sötningsmedel och jag hatar smaken av sötningsmedel.
Andra har haft skumma konsistenser som inte lämnat shakern(kaseinproteiner) och andra har rent av gjort att jag fått kväljningar.
Köpte nu hem DoublePro, kom hem och testade med 2dl minimjölk och la upp det i en bunke, in i kylen 20min och tog sedan ut för att smaka med nollförväntning.
Men jävlar, det smakade som chokladpudding!!! konsistensen var perfekt, inga klumpar, ingen sötningsmedelssmak utan CHOKLAD smakade det.
Förhelvete allså, Eiself har LYCKAT med denna produkten.
5/5 möjliga, och det av en väldigt KRÄSEN finsmakare.
|
|
|
2007-11-12, 14:36
|
|
Titta mamma! En n00b
Reg.datum: Apr 2003
|
Själv köper jag inte för smakens skull.. men gött för dig att du hittat nånting som faller dig i smaken.
|
|
|
2007-11-12, 17:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Instämmer. det er jetegot
Vad tyckte du om Pistachio-coconut?
|
|
|
2007-11-12, 17:41
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spec^
Själv köper jag inte för smakens skull.. men gött för dig att du hittat nånting som faller dig i smaken.
|
Citat:
Ursprungligen postat av fonzie
Instämmer. det er jetegot
Vad tyckte du om Pistachio-coconut?
|
Har bara testat Chokladen än så länge, men blir väl att köpa dom andra smakerna också för å testa
|
|
|
2007-11-12, 17:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Drog precis en! Slickade av shakern efteråt så god den va
|
|
|
2007-11-12, 22:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Ingen som testat Pistachio-coconut eller Banana-Peanut?
Tänkte nämligen köpa mig en av varje, men om de två smakar skit så kanske jag ska tänka om.
Hur är proteinet om man bara dricker det med mjölk och malto? Jag menar i flyutande form alltså.
Jag känner att efter träning så vill jag ha i mig det i flytande form och inte som chokladpudding, det hade väl iofs vart gott med chokladpudding med, men kanske inte direkt efter träning och sitta där i omklädningsrummet och käka ifrån en bunke
|
|
|
2007-11-13, 00:07
|
|
Adam e söt.
Reg.datum: Mar 2004
|
pistasch smakar fy fan! smakar typ marsipan lr nåt...jävla skum smak
|
|
|
2007-11-13, 01:33
|
|
She-man
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag är inte heller så förtjust i pistach. Banana-Peanut var rätt ok.
Men min favorit bland alla långsamma proteinpullver jag testat oavsett märke är DoublePro Choklad!
|
|
|
2007-11-13, 08:27
|
|
James Bond
Reg.datum: Nov 2005
|
Chokladen är underbart, banana är ok och pistachio är vidrig
Blandar chokladen i varm mjölk blir bättre än oboy!
|
|
|
2007-11-13, 10:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorLindstrom
Ingen som testat Pistachio-coconut eller Banana-Peanut?
Tänkte nämligen köpa mig en av varje, men om de två smakar skit så kanske jag ska tänka om.
Hur är proteinet om man bara dricker det med mjölk och malto? Jag menar i flyutande form alltså.
Jag känner att efter träning så vill jag ha i mig det i flytande form och inte som chokladpudding, det hade väl iofs vart gott med chokladpudding med, men kanske inte direkt efter träning och sitta där i omklädningsrummet och käka ifrån en bunke 
|
Har testat alla tre och chokladen är min favorit. Pistagen tycker jag också är grymt god men då gillar jag pistage glass också. Banan smaken föll mig minst i smaken men den är fortfarande godare än många andra smaker på marknaden
|
|
|
2007-11-13, 20:54
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Jag har också testat alla, jag tyckte banan var bäst.
Är inte så mycket för choklad kan jag då tillägga.
|
|
|
2007-11-14, 13:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Min favorit var som många andras choklad, otroligt chokladpuddingsmarrig smakmässigt, och underbar lite tjockare konsistens utan att bli tapetklistrig! Banan/Jordöt var också vass, men inte riktigt som choklad, jag tyckte banansmaken var en aning för tam (kan kanske vara en fördel efter längre användning dock, kolozzeums cocos smakar väldigt mycket, och var underbar i början, men den har jag börjat tröttna på vid det här laget).
Är det någon som kan säga hur nya protec står sig smak och konsistensmässigt? Jag är försiktig med aspartam och skulle helst varva double pro med protec för att minimera konsumtionen sålänge smaklösarna inte får lida för mycket. Jag har inte heller förstått om Protec också innehåller micellärt kasein eller om det är en blandning av kaseinat och koncentrat?
|
|
|
2007-11-14, 21:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av opuspocus
Min favorit var som många andras choklad, otroligt chokladpuddingsmarrig smakmässigt, och underbar lite tjockare konsistens utan att bli tapetklistrig! Banan/Jordöt var också vass, men inte riktigt som choklad, jag tyckte banansmaken var en aning för tam (kan kanske vara en fördel efter längre användning dock, kolozzeums cocos smakar väldigt mycket, och var underbar i början, men den har jag börjat tröttna på vid det här laget).
Är det någon som kan säga hur nya protec står sig smak och konsistensmässigt? Jag är försiktig med aspartam och skulle helst varva double pro med protec för att minimera konsumtionen sålänge smaklösarna inte får lida för mycket. Jag har inte heller förstått om Protec också innehåller micellärt kasein eller om det är en blandning av kaseinat och koncentrat?
|
Nya Protec är enligt min mening inte riktigt lika söt som den gamla varianten. Detta pga att aspartam ger en sötare smak än vad sucralos gör.
Tyckte du om gamla Protec så tror jag inte att du blir besviken på nya för så stor skillnad är det inte.
|
|
|
2007-11-14, 22:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Okej, blir att testa ett par påsar nästa beställning då! Öppnade förresten Pistacchio/Cocunut idag, och kan bara säga...mumma, älskar marsipan och pistage och kokosnöt ,och det var precis vad den här smakade!
|
|
|
2007-11-16, 00:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av opuspocus
Okej, blir att testa ett par påsar nästa beställning då! Öppnade förresten Pistacchio/Cocunut idag, och kan bara säga...mumma, älskar marsipan och pistage och kokosnöt ,och det var precis vad den här smakade!
|
Den är bra men man bör vara noga med att dricka den riktigt kall för då blir den bäst tycker jag.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:51.
|

|