Hej
Har ingen våg hemma för till fället, och har i 2 månader bulkat, vilket skulle ge mig +4kg (försöker ha ett överskott på 500 kcal/dag, är nybörjare), men nu visade vågen på exakt samma vikt som förut ... Wtf blev så jefla sur.
Väger 72.5kg ungefär, 181.5cm lång, 15 år, äter ca 3000-3200 kcal/dag! Och den enda träning jag utför förutom styrketräning är ingen, sitter mest i skolbänken, går hem o tillbaka, gfår runt lite med polarna osv. Men knappast 3200 kcal/dag

... Har varit
fet förut så jag trodde minsann att jag skulle öka som en elefant - det gjorde jag iofs, på övningarna och vikterna i gymmet ... tycker även att jag ser lite grövre ut, men det är givetvis bara inbillning.
Kör visserligen IF just nu, men då skulle ju energiförbrukningen öka med ca 1-10% första dygnet, och inte med 50% till 3200 kcal.
Vad kan det bero på? Jag menar ... det är självklart att jag gjort av med all energi jag stoppat i mig ... men varför? Vilken är troligast av dessa:
1. Matvågen mäter fel.
2. Kroppsvågen mäter fel.
3. Jag har underskattat energiförbrukningen. (Överskattat intaget har jag med största sannolikhet inte gjort, då jag kan äta i princip hur mycket som helst, 40 pannkakor på raken igår exempelvis).
(Det var själva frågan, sen vill jag gärna ha tips på vad jag kan göra)
Jaha, då har man slösat bort en oändlighet, 2 månader ... fan fan fan. Är styrketräning värdelöst om man inte har gått upp i vikt?