Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-05-02, 20:40   #1
Danne S
Registered User

Danne Ss avatar

Reg.datum: Dec 2001
Post Lätt distraherad på gymmet?

Fan vilken dag alltså, har just varit på mitt sämsta träningspass i år. Råkade skada handleden på något okänt sätt på valborg ändå drar jag mig ner till gymmet, måste ju fan köra. Ligger i alla fall och pressar lite bröst i bänken, när jag ser den snyggaste jä**la brud jag sett, allvarligt det var så här ; nära att jag tappade stången. efter det gick det bara utför, kunde inte koncentrera mig för ett öre. Plus att en gammal polare dyker upp och försöker snacka ihjäl mig, jag trodde det var samma regler som på ett bibliotek på gymmet, säg inget! men men så var det tydligen inte.

Jag försöker i alal fall köra lite hantelpressar men nej nej så gjorde det skitont i handleden, kunde knappt lyfta en hantel. kanske va lika bra, kändes som om jag skulle tappat den i huvet i alla fall.

jaja, grejen är att jag blir så lätt distraherad på gymmet, folk som man känner eller så dyker upp och även om de inte snackar så vet jag att de är där och kan ställa till problem. :mad: jag brukar inte va osocial men på gymmet vill jag helst va själv.
Nån annan som har liknande problem? kanske ska ta med minidicen??

the fool
Danne S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 20:56   #2
Bateman
Banned User

Reg.datum: Jan 2002
är du skadad i handleden fortfarande??
jag har nämligen den skadan jag med.. har ej tränat på 2 veckor... och lär bli yttligare 2 veckors vila minst!

fick en knäck på min ena handled.. men du kanske inte har nått problem längre, eller att de va nått allvarligt hanlede problem?
Bateman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 21:03   #3
Viveqa
Registered User

Viveqas avatar

Reg.datum: Nov 2001
Smile

Låna någon dramabok (eller psykologi/yoga-bok) på biblan och sätt igång med lite koncentrationsövningar .

Kan vara bra att tänka på vad du ska göra innan passet, ha en speciell tröja när du tränar som du bara har då eller något liknade som passar dig.

Du kan vara hur social du vill, men när du kör ditt set så ska det bara vara det som gäller, blunda ifall du behöver (i de övningar där det går förstås...)

Vad är förresten minidicen?
Viveqa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 21:17   #4
[euphoria]
Fight the gravity!

[euphoria]s avatar

Jag tror han menar minidiscen.
[euphoria] är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 21:38   #5
Sjölin
Registered User

Sjölins avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Jag tror han menar minidiscen.
Samma här jag tror det med

.. tillbaka till ämnet, jag är som du och att ha sin egen minidisc gör susen man koncentrerar sig lättare på sitt då.

//Sjölin
Gammal 2002-05-02, 21:42   #6
Warrior
Banned User

Det är aldrig fel att säga åt denne "Don't talk to me I'm training for 10th place". Dom förstår säkert. Det brukar jag göra ifall jag tycker någon stör mig.

Hehe...
Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 21:45   #7
Danne S
Registered User

Danne Ss avatar

Bateman>>> Jag blev skadad i handleden för 2 dagar sedan, men jag tror inte det är så jättefarligt. Men jag ska nog ta det lugnt en vecka för säkerhets skull. Men 4 veckors vila? Det måste vara allvarligt då, hoppas jag slipper så långt uppehåll.

Heroinegirl>> jo minidisc ska det va. Jag har inga planer på att spela tärning på gymmet.
Perfekt med en Yoga/koncentrations-nånting bok. Måste skaffa det direkt. Kan va precis vad jag behöver. Har bara lite svårt att tro att det skulle funka. Men kan ju testa.

the fool
Danne S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 21:48   #8
Viveqa
Registered User

Viveqas avatar

Cool

Lovar att det funkar!
Tar bara lite tid( det är inte precis bara att läsa en gång och så är det fixat) fråga vem som helst som har sett min koncentration på gymmet .
Gammal 2002-05-02, 21:56   #9
Lella
Guest

Jag är ju pinsam, för jag har inga linser på mig när jag tränar.. å ser bra på nära håll.. dvs hantlarna..*ASG* Folk tycker kanske att man är stram men jag tycker det är så mkt speglar å spring å folk..
  Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 22:09   #10
Viveqa
Registered User

Viveqas avatar

Cool

Ser nog också knäpp ut ja...

Har gått under benämningen "hon som alltid ler" (ungefär som man säger "han med den gula tröjan o.s.v. om folk man inte känner)

Folk får tro vad de vill så länge jag får resultat .
Gammal 2002-05-02, 22:21   #11
Bateman
Banned User

Reg.datum: Jan 2002
Danne s... jag det var en obehaglig knäck jag fick på min handled tyvvär
Bateman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 22:27   #12
Lella
Guest

Det glömde jag ju skriva; inte nog med att jag inte har några linser på mig - när jag är jättekoncentrerad och kör tungt så blundar jag också! Stängder ibland av öronen med..

Vet inte vad jag gör för fel, men ofta är jag lika trött i knoppen som i kroppen efteråt!

Yoga kanske vore nåt för mig med.. :o

[ 03 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]
  Svara med citat
Gammal 2002-05-02, 22:35   #13
Viveqa
Registered User

Viveqas avatar

Yoga handlar om balans och att hushålla med sin energi ekonomiskt, typ inte slösa den när det inte behövs/på onödiga saker och att ge allt när man ska...

Mkt bra i det moderna samhället.
Gammal 2002-05-03, 08:09   #14
johan***
Guest

Såg en kille som tappade både hakan och ena hanteln när han körde flyes på mitt gym när det klev in en tjej med de största silikontuttar som jag någonsin skådat, ett lugn spred sig över gymmet och det blev nästan tyst i 1/2 sekund. Höll på att garva ihjäl mig...
  Svara med citat
Gammal 2002-05-03, 08:11   #15
johan***
Guest

Personligen tränar jag alltid själv och pratar aldrig med folk..
När jag tränar så tränar jag och vill inte snacka bort tiden, det kan man göra i omklädningsrummet efteråt.
  Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.