2007-11-05, 19:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Grattis cam! PBna kommer nu i slutet när vikten sjunker. Visst är det en rejäl motivationskick!
|
|
|
2007-11-06, 11:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic
Grattis cam! PBna kommer nu i slutet när vikten sjunker. Visst är det en rejäl motivationskick! 
|
Japp, känns fint i dessa dagar av mood swings  (fast i söndags vägde jag ett ton efter all mat så det är ett under att jag kunde lyfta mig alls..  )
Retfullt är dock att det gick så supersvinigt bra mycket pga att jag värmde upp med några få reps och sedan vilade. Annars brukar axlarna knaka och allt kännas skit i första setet, men nu var det hur stabilt som helst. Och jag är så j-a dum och har inte kört så tidigare, fatta vad jag kunde ha ökat för längesen
|
|
|
2007-11-06, 11:06
|
|
|
Registered User
|
Anmäld
|
|
|
2007-11-06, 11:34
|
|
|
SL gudinna
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
|
Spännande!! Kör hårt nu sista tiden och det är som alltid lika kul och inspirerande att läsa din journal. Tror på dej!!
Ursprungligen postat av Meister
Jobbar ens magen i marklyft?
|
|
|
|
2007-11-06, 12:58
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
|
YEEESSS, då känns det riktigt "på riktigt" nu då?
|
|
|
2007-11-06, 14:04
|
|
|
Registered User
|
Luttis: Tack tjejen!!! Alltid lika kul med uppmuntran också
Stumpis: Mmmm... *lätt grön i ansiktet vid tanken*
|
|
|
2007-11-06, 21:54
|
|
|
Insaneinthemembrane
Reg.datum: Aug 2004
|
Tittar in här så gott som dagligen..har dock varit lite internet trött i ett par dagar..måste ju ändå skriva att jag är så impad av dig! 20 dips, kanoners! Förstår om de tär tungt nu i det sista..men du fixar det!
|
|
|
2007-11-07, 00:06
|
|
|
Forskare
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Retfullt är dock att det gick så supersvinigt bra mycket pga att jag värmde upp med några få reps och sedan vilade. Annars brukar axlarna knaka och allt kännas skit i första setet, men nu var det hur stabilt som helst. Och jag är så j-a dum och har inte kört så tidigare, fatta vad jag kunde ha ökat för längesen 
|
Vänta nu, har du inte värmt upp tidigare!? eller fattar jag fel på nåt sätt? Hur värmer du upp nu menar du?
|
|
|
2007-11-07, 08:04
|
|
|
Registered User
|
T-train: Tack!!!! Alla uppmuntrande tillrop behövs just nu
Citat:
Ursprungligen postat av Simson
Vänta nu, har du inte värmt upp tidigare!? eller fattar jag fel på nåt sätt? Hur värmer du upp nu menar du?
|
Jo, klart jag värmt upp fast inte med dips. Har värmt rotatorcuffar och trapz, men envisats med att inte vilja köra några dips före första setet då jag tänkt att det skulle dra ned antalet reps. Trots att första setet alltid känts skakigt och andra setet stabilt, så har min dumma hjärna inte velat koppla. Nu kör jag bara några st, vilar en stund och sen maxar jag. Och ökar.
Att man är så envis och inskränkt
|
|
|
2007-11-07, 15:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Kul! Lite trist att jag inte ska till DC i år men hoppas få se bilder fr tävlingen sen.
|
|
|
2007-11-07, 20:27
|
|
|
Registered User
|
Tisdag 6/11, morgoncardio, rodd, chins, ben, lite baksida axlar
Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic
Kul! Lite trist att jag inte ska till DC i år men hoppas få se bilder fr tävlingen sen.
|
Nej, de flesta ska nog på FF känns det som.
Bilder lär nog dyka upp, personligen ska jag se till att försöka dokumentera mitt äventyr
Gosh, vad trött jag är. Ska skriva ned senaste dagarnas träning iaf innan jag däckar...
Gårdagens morgonrunda utfördes i duggregn, det var helt ok. Var seg och orkade inte jogga så mycket, så allt tog ca 45 min.
Hoppade över lunchpromenaden för regnet piskade och jag gick och köpte träningsbyxor istället, till framför allt spinning. Vråltajta, men nu på dieten satt de ju klockrent  . Min ambition är ju verkligen att inte bulka något mer och gå upp lite långsamt, får väl ha byxorna som måttstock eller nåt. Hehe..
Träningspasset:
Skulle börja med chins, men bänken jag behöver stå på för att nå räcket var upptagen
Rodd
Uppvärmning och sedan 1 min max. På en icke Concept 2, så jag har ingen aning vad det blev egentligen. Högsta motståndet är jäkligt tungt iaf och jag mådde lätt illa efteråt.
Chins
10, 8, 7
Jeeesus Christ, armarna var som spaghetti efter rodden och inte mycket kvar att lyfta med
Horisontell benpress
5 plattor: 13
Enbens
4 plattor: 12/ben
5 plattor: 8, 7, 7/ben och tror minsann det var PB i denna maskin. Inte så hardcore, men alla PB räknas...
Sittande enbenscurl
6 plattor: 4x6/ben
Kick ass
11 plattor: 11, 10, 9/skinka
Rear delt row, enarms
8 plattor: 3x7/sida
varvat med
Enbenspark
17,1 kg: 3x8/ben
Sedan dags att gå till tåget. Somnade en stund på hemvägen, heeelt slut.
|
|
|
2007-11-07, 20:47
|
|
|
Registered User
|
Onsdag 7/11, morgoncardio, lunchpromenad, dips, bröst, lite mage
Är sååå glad att jag har mina kärringbroddar för det var en lömsk halka i morse. Men jag låter inga väder stoppa mig nu, på med kläder och broddarna och ut bara. Idag joggade jag riktigt långa sträckor faktiskt, ändå tog det fortfarande 45 min att komma runt. Tror att jag gick för långsamt där emellan eller nåt, trött och virrig som jag var.
På lunchen var det dags igen, på med broddar och ut i snövädret för en promenad på 25 min. Fascinerande att man kan vara så inriktad mot målet att man inte ens tänker på hur skönt det skulle vara att stanna inne istället. Inte tänka, bara göra..
Totalt komaläge på eftermiddagen. Dels seg och sömnig men också energibrist. Kroppen skriker verkligen efter mer kalorier nu och särskilt när slutet på veckan närmar sig. Maten blir man ju knappast i närheten av mätt på
Träningspasset:
Värma rotatorcuffar, veva inåt och utåt
Dips Ej maxning
Uppvärmning med 5, sedan 15, 10, 8
Fortsättning i assistmaskin
3 plattor: 18, 14, 12
varvat med
Knälyft/crunch på bänk
3 set
Lutande bänk i Smith
35 kg: 8, 7, 6
Sååå förnedrande att köra bröst efter dips
Cablecross nedifrån
2x15 kg: 6, 6, 6, 5
varvat med
Knästående crunches i kabel
50 kg: 12, 12, 12, 10
Hann med några bäckenlyft med boll och sidoplankor också.
Somnade på tåget igen.
Är aptrött nu. Och hungrig, men har ätit dagens kvot
Bläää, vill äta mig mätt. Jag är så störd som utsätter mig för detta
Får gå och lägga mig fort så jag kan vakna, promenera och sen äta frukost.
|
|
|
2007-11-08, 07:55
|
|
|
Registered User
|
Torsdag 8/11, morgonhalka
Idag fick man kämpa för att tänka positivt på morgonrundan. 6-7 minusgrader var det och det gjorde inte så mycket. Däremot en del snö, som på en del sträckor var skrapad så hårt att man gled även med broddar och på andra ställen knappt plogad alls. Jag joggade vissa sträckor men inte mycket. Hela spektaklet tog 50 min. Ska man säga något positivt så är det väl att jag kan räkna en halv promenad till, eftersom man bitvis för varje steg gled 2 steg bakåt
Det är såna här dagar man fattar varför bodybuildingens Mecca är i Kalifornien, fatta vilka morgonrundor de kan ha där...
|
|
|
2007-11-08, 08:01
|
|
|
Registered User
|
Förresten, morgonvikten som legat på 47,2 i flera dagar nu hade i morse sjunkit till 46,7. Trots att jag var tvungen att panikäta lite extra Sloow igår kväll så jag kunde sova. Knasigt, det där med vågen. Ändå känns det som att det sakta går framåt. Min sambo är nu rädd att jag ska svälta ihjäl och igår fick han nästan skrämselhicka när han såg mina galna ådror på magen
|
|
|
2007-11-08, 08:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Jag tycker du borde kunna räkna det som stabilitetsträning också. Det blir ju nästan som att ta en 50 min lång promenad på en balansplatta
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:04.
|

|