2015-09-11, 14:06
|
|
|
\m/(>.<)\m/
Reg.datum: Jan 2013
|
Asus bärbar, win10. Har fått ett otroligt irriterande brus i vänster hörlur som tystnar med 90% om man drar ut laddnings-kabeln..? Hörlurarna fungerar utan problem i min telefon.
Ska googla vidare, men om ni har någon idé får ni säga till.
|
|
|
2015-09-11, 19:14
|
|
|
Scarpa the chef
Reg.datum: Aug 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelB
Asus bärbar, win10. Har fått ett otroligt irriterande brus i vänster hörlur som tystnar med 90% om man drar ut laddnings-kabeln..? Hörlurarna fungerar utan problem i min telefon.
|
3,5mm ingången till datan är väl trasig kanske? har du kollat ljudinställningarna i win generellt?
|
|
|
2015-09-11, 19:35
|
|
|
Ådrig medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelB
|
Hade likadant på en iPhone med "pirat-laddare".
Gissar att det kan vara något konstigt med adaptern eller så.
|
|
|
2015-09-11, 19:37
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Sitter laddaren i ett jordat uttag?
|
|
|
|
2015-09-11, 20:20
|
|
|
\m/(>.<)\m/
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u
3,5mm ingången till datan är väl trasig kanske? har du kollat ljudinställningarna i win generellt?
|
Inte en aning, hur kollar man det? Alla inställningar är som de har varit.
Citat:
Ursprungligen postat av shifty
Hade likadant på en iPhone med "pirat-laddare".
Gissar att det kan vara något konstigt med adaptern eller så.
|
Fast ljudet går inte bort helt när man tar ur kabeln, det sänks kraftigt bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Sitter laddaren i ett jordat uttag?
|
Laddaren i sig använder inte jord så jag ser inte hur det skulle göra någon skillnad, se även svaret till shifty.
|
|
|
2015-09-11, 20:38
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Den kanske viktigaste aspekten då är förmodligen hur spänningsmatningen ser ut och hur det integrerade ljudkortet är integrerat med övriga kretsar i datorn. Om du har ett par väldigt känsliga hörlurar så är det inte alls otänkbart att du hör störningar även om ingenting i datorn är de facto defekt. Men det är annars en tänkbar förklaring också, ett "lätt" hårdvarufel som inte manifesterar sig på annat sätt än störningarna du hör.
Nätadaptern verkar vara lite av ett isolerat problem om den inte är jordad...
|
|
|
|
2015-09-11, 20:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Vansinnig just nu. Hade en för stor fil och använde File Splitz för att dela den i två. Var 4,2 gb innan och blev två 31000 kb filer efteråt med formatet mkv. Lyckas inte lista ut hur man får dom stora. I nuläget har jag liksom 1 minut film.
5K: 17:43 6-timmars: 76,34 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2015-09-11, 21:41
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag vet inte vad du skall göra för att fixa det... men tar du inte backup på viktiga filer innan du modifierar dom?
|
|
|
2015-09-12, 00:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2013
|
File Splitz ser ut som en vanlig filsplittare och komprimerar därmed inte filerna så om resultatet var två filer på 30MiB var så är resten borta i tomma rymden.
|
|
|
2015-09-12, 07:10
|
|
|
Registered User
|
När jag startade min dator i morse så var ljudet borta och precis när jag loggat in på Windows så började skärmen flimra och datorn startade om sig själv. Nu flimrar den konstant och har svårt att boota Windows.
Min direkta tanke var/är att det är något med strömförsörjningen, så jag har testat att byta strömuttag, samt flyttat på kablar i nätaggregatet. Men ännu lönlöst.
Någon som varit med om något liknande?
|
|
|
2015-09-12, 07:51
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Jag vet inte vad du skall göra för att fixa det... men tar du inte backup på viktiga filer innan du modifierar dom?
|
Inte särskilt viktig fil, en bergsklättrardokumentär. Första gången jag delade en fil så hade ingen jättekoll på vad jag gjorde, sannolikheten att jag gjorde fel och inte programmet är väl ganska stor tyvärr.
5K: 17:43 6-timmars: 76,34 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2015-09-12, 13:18
|
|
|
\m/(>.<)\m/
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Den kanske viktigaste aspekten då är förmodligen hur spänningsmatningen ser ut och hur det integrerade ljudkortet är integrerat med övriga kretsar i datorn. Om du har ett par väldigt känsliga hörlurar så är det inte alls otänkbart att du hör störningar även om ingenting i datorn är de facto defekt. Men det är annars en tänkbar förklaring också, ett "lätt" hårdvarufel som inte manifesterar sig på annat sätt än störningarna du hör.
Nätadaptern verkar vara lite av ett isolerat problem om den inte är jordad...
|
Ska kolla om jag kan få tag i en annan laddare och se vad som händer.
Jag menade laddaren, inte uttaget, den har inga jord-bleck den ser ut som en mobilladdare fast lite större.
|
|
|
2015-09-12, 22:22
|
|
|
Foshizzle squad
Reg.datum: Jul 2005
|
funtar på bygga ihop ny dator. Till dilemmat!
Ska man satsa på en 1150 eller en 1151 ? nya z170 stödjer DDR4 vilket är lite lockande. Men behövs det ?
Jag tänkte först bygga ihop en ny låda på 1150 komponenter då jag har 16gb ddr minnen från tidigare burk.
1151 är smått dyrare!
Men frågan är, som gamer är det värt att lägga pengarna på en 1151 ?
Eller ska man bygga vidare på en z97 moderkort och 1150 sockel ?
|
|
|
2015-09-13, 05:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jazen
funtar på bygga ihop ny dator. Till dilemmat!
Ska man satsa på en 1150 eller en 1151 ? nya z170 stödjer DDR4 vilket är lite lockande. Men behövs det ?
Jag tänkte först bygga ihop en ny låda på 1150 komponenter då jag har 16gb ddr minnen från tidigare burk.
1151 är smått dyrare!
Men frågan är, som gamer är det värt att lägga pengarna på en 1151 ?
Eller ska man bygga vidare på en z97 moderkort och 1150 sockel ?
|
jag satte nyligen ihop en dator med 1151 som blev bra för ca 10k  visst ddr4 kanske är lite overkill för gaming som jag ska använda den till men det var inte så stor skillnad i pris och då känns det mer framtidssäkert med 1151
|
|
|
2015-09-13, 07:57
|
|
|
Scarpa the chef
Reg.datum: Aug 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten
När jag startade min dator i morse så var ljudet borta och precis när jag loggat in på Windows så började skärmen flimra och datorn startade om sig själv. Nu flimrar den konstant och har svårt att boota Windows.
Min direkta tanke var/är att det är något med strömförsörjningen, så jag har testat att byta strömuttag, samt flyttat på kablar i nätaggregatet. Men ännu lönlöst.
Någon som varit med om något liknande?
|
Att datorn startar om sig själv kan vara ett självsvar från datorn sida såklart, precis som med bluescreen.
Kan ju vara allt från grafik kort, drivrutiner eller
kanske något i stil med vad den här killen skrev copypaste:
there is a cable attached to your screen called lcd ribbon/cable that is bad, just take of the screen covers and there back will be the cable, rip of the tape of the ribbon and there will be many cables , i bet that you will find atleast one cable that have got ripped in half, just solder them together again and it should work!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:47.
|

|