Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-14, 14:21   #14476
Tryman
Söt

Trymans avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Glöm inte döv också.
Då får man ju en ursäkt att få kroppskontakt med händerna

Citat:
Nej, problemet är snarare att killen inte agerar såvida han inte fått skriftlig bekräftelse på intresse och löfte om samlag - gärna granskat av hans advokat.
Var det inte några idiotpolitiker som vill ha skriftligt godkännande för lite vågrätt dans?

Koloz triathlontråd

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Holmertz
Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde.
Tryman är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 14:52   #14477
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
För att han inte vilka tecken han skall agera på. Kan du nu lista vilka det är?
Det finns hur mycket som helst. Du kan ju alltid kolla om hon följer när du försöker leda, eller studsar tillbaks om du tar avstånd. Frågan är dock vad det spelar för roll? Kyss henne och se hur det går. Där har du ett tämligen säkert svar.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 14:53   #14478
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tryman Visa inlägg
Var det inte några idiotpolitiker som vill ha skriftligt godkännande för lite vågrätt dans?
Ah, jo, det snackades om att man skulle vara tvungen att visa på att samtycke fanns vid umgänge.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 14:54   #14479
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Det finns hur mycket som helst. Du kan ju alltid kolla om hon följer när du försöker leda, eller studsar tillbaks om du tar avstånd. Frågan är dock vad det spelar för roll? Kyss henne och se hur det går. Där har du ett tämligen säkert svar.
Sant. KISS är alltid rätt svar.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 14:56   #14480
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
För att han inte vilka tecken han skall agera på. Kan du nu lista vilka det är?
Det är ju naturligtvis olika svårt för olika människor att veta hur man skall agera på vilka tecken. Ta tex ditt resultat på "Hur personlighetsstörd är du?" Kollar man på det så förstår man att du inte är lika bra på att tolka signaler etc.
Som du skriver själv "Narcissistisk, beroende av andra, schizotypisk och helt inne i min egen värld toppat med en oförmåga att läsa av andra människor. Jag är en riktig stjärnvinst!"
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 14:58   #14481
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Det är ju naturligtvis olika svårt för olika människor att veta hur man skall agera på vilka tecken. Ta tex ditt resultat på "Hur personlighetsstörd är du?" Kollar man på det så förstår man att du inte är lika bra på att tolka signaler etc.
Som du skriver själv "Narcissistisk, beroende av andra, schizotypisk och helt inne i min egen värld toppat med en oförmåga att läsa av andra människor. Jag är en riktig stjärnvinst!"
Att tolka signaler från tjejer är ett generellt problem killar har.

Egentligen borde alltså Yes inte svara. Frågan är om tjejer själva inser vad de menar när de säger "jamen, jag visade ju hur tydligt som helst att jag var intresserad!".
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2011-10-14, 15:02   #14482
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Fast du har ju själv sagt att du har ett större problem att tolka. Och det är du som har problemet nu i den här tråden.

Jag har inte haft det problemet med dejter. Det kan bero på att jag inte dejtat någon sådan, eller för att jag inte har större problem att läsa dem. Kanske en kombination?

Emma var/är konstig, men jag förstod oftast vad hon ville ändå.
Gammal 2011-10-14, 15:10   #14483
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Do tell! Är det en kolomedlem?
Inget att berätta egentligen, ville bara dela med mig av glädjen att ha fått träffa en sån här himla härlig person som man bara tycker om direkt. Mys!
sweetkarolina är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 15:14   #14484
Tryman
Söt

Trymans avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Fast du har ju själv sagt att du har ett större problem att tolka. Och det är du som har problemet nu i den här tråden.
Så tipsa micke om saker som gör att han får lättare att tolka signaler då istället för att hacka på honom

Koloz triathlontråd

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Holmertz
Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde.
Tryman är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 15:55   #14485
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Tryman Visa inlägg
Så tipsa micke om saker som gör att han får lättare att tolka signaler då istället för att hacka på honom
Fast först måste man inse var problemet ligger.
Jag har redan gett tips. Raka frågor t.ex. Yes har bra tips också.
Gammal 2011-10-14, 15:59   #14486
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:

Egentligen borde alltså Yes inte svara. Frågan är om tjejer själva inser vad de menar när de säger "jamen, jag visade ju hur tydligt som helst att jag var intresserad!".
Jag har dock också haft väldigt svårt att tolka signaler. Vad det handlar om är att kärlek/romantik/vaddunuvillkalladet har ett eget språk. Kan man inte språket är det lika obegripligt som en afrikan som kommunicerar genom klick-ljud. Det gör dock inte språket obegripligt och otydligt. Tvärtom börjar bitarna falla på plats när man lärt sig.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 16:02   #14487
hurril
Registered Useless

hurrils avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:

Jag har inte haft det problemet med dejter. Det kan bero på att jag inte dejtat någon sådan, eller för att jag inte har större problem att läsa dem. Kanske en kombination?

Emma var/är konstig, men jag förstod oftast vad hon ville ändå.
Eller att du inte förstår alla fel du gör eller saker du missar.
Gammal 2011-10-14, 16:12   #14488
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Fast först måste man inse var problemet ligger.
Jag har redan gett tips. Raka frågor t.ex. Yes har bra tips också.
Problemet är inte att jag från min sida inte lyckas kläcka ur mig rätt saker, utan att jag i högre utsträckning inte är mottaglig för den icke-verbala kommunikation som försiggår.

Citat:
Jag har dock också haft väldigt svårt att tolka signaler. Vad det handlar om är att kärlek/romantik/vaddunuvillkalladet har ett eget språk. Kan man inte språket är det lika obegripligt som en afrikan som kommunicerar genom klick-ljud. Det gör dock inte språket obegripligt och otydligt. Tvärtom börjar bitarna falla på plats när man lärt sig.
Visst. Sjukt jobbigt att hela tiden medvetet tänka på det, dock. "Nu rörde hon sitt hår", "nu lade hon benet i kors från mig, bäst backar tillbaka", "nu lade hon armarna i kors, undrar om det är signal för att hon fryser eller för att hon känner sig reserverad i mitt sällskap". Samtidigt skall man försöka hålla ett vettigt samtal med människan. (Det gäller för övrigt inte bara tjejer.)

Och innan ni säger att jag överanalyserar. Nej. Det är just precis så invecklat att kommunicera med andra människor. (ref: Pease & Pease, 2005)

Senast redigerad av mikaelj den 2011-10-14 klockan 16:13.
Gammal 2011-10-14, 16:15   #14489
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Att medvetet tänka på det lägger säkerligen mer käppar i hjulet än att bara köra på känn? Måste bli väldigt ansträngt?
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2011-10-14, 16:17   #14490
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Eller att du inte förstår alla fel du gör eller saker du missar.
hehe chess mate

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.