Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Fast först måste man inse var problemet ligger.
Jag har redan gett tips. Raka frågor t.ex. Yes har bra tips också.
|
Problemet är inte att jag från min sida inte lyckas kläcka ur mig rätt saker, utan att jag i högre utsträckning inte är mottaglig för den icke-verbala kommunikation som försiggår.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Jag har dock också haft väldigt svårt att tolka signaler. Vad det handlar om är att kärlek/romantik/vaddunuvillkalladet har ett eget språk. Kan man inte språket är det lika obegripligt som en afrikan som kommunicerar genom klick-ljud. Det gör dock inte språket obegripligt och otydligt. Tvärtom börjar bitarna falla på plats när man lärt sig.
|
Visst. Sjukt jobbigt att hela tiden medvetet tänka på det, dock. "Nu rörde hon sitt hår", "nu lade hon benet i kors från mig, bäst backar tillbaka", "nu lade hon armarna i kors, undrar om det är signal för att hon fryser eller för att hon känner sig reserverad i mitt sällskap". Samtidigt skall man försöka hålla ett vettigt samtal med människan. (Det gäller för övrigt inte bara tjejer.)
Och innan ni säger att jag överanalyserar. Nej. Det är just precis så invecklat att kommunicera med andra människor. (ref: Pease & Pease, 2005)