Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-08, 12:09   #14236
Sidén
Art Vandelay

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Precis. Två kablar. En till förstärkaren från datorn och en från förstärkare till teven. Voila, saken är biff.
Jag får tyvärr inte detta att funka. Hittar inte TVn. Någon idé på vad som kan ställa till det?
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-08, 12:10   #14237
Donner
In Sweden we call it a kick

Donners avatar

Reg.datum: Aug 2006
Har du rätt hdmi ut på förstärkaren?
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-08, 12:12   #14238
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
hur funkar gratis uppgraderingen från win 7 till win 10?
läggs win 10 på själva win 7 eller tas det bort under installationen? måste man ha någon aktiverings kod för att kunna ladda hem eller är det bara att gå in på deras sida och börja tanka? tror jag har frågat förut(dock inget svar) måste man ha original win 7 för att win 10 ska kunna funka?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-08, 12:16   #14239
Sidén
Art Vandelay

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Har du hdmi utgång från förstärkaren så fungerar det som andra skrivit att bara koppla dator -> hdmi in på förstärkare -> hdmi ut på förstärkare -> hdmi in på tv. Så får du både ljud och bild.
Citat:
Har du rätt hdmi ut på förstärkaren?
Jag har kopplat precis så där. Men hittar som sagt inte TVn ändå. Men, men.. Har köpt nya stereokabel eller vad det kallas. Så jag kör ljudet via den istället. Bilden hdmi.

Tack för hjälpen dock!
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-08, 13:36   #14240
kalle_banan
Aegd

kalle_banans avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Windows 10 kommer om ett par månader, sommaren 2015.

http://blogs.windows.com/bloggingwin...111-languages/
kalle_banan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 17:40   #14241
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Har köpt en SSD som ska ersätta min HDD som systemdisk. Ska ha kvar HDD enbart som lagringsdisk.

Tänkte koppla ur min HDD för att sedan koppla in SSD och installera Win7 på den. Sedan koppla in HDD och föra över de filer jag vill ha kvar till SSD och sedan formatera HDD.

Men kan det bli fel om jag kopplar in min HDD som redan har samma operativsystem på sig som den nya SSD? Något annat jag bör tänka på?
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 20:26   #14242
Glen
Registered User

Glens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Kan det här vara något för 9000:- eller går det att hitta bättre?

https://www.komplett.se/asus-x550jk-...3-74A15260DF1C
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 22:03   #14243
Grotesk
Hissen går inte alls

Grotesks avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee Visa inlägg
Har köpt en SSD som ska ersätta min HDD som systemdisk. Ska ha kvar HDD enbart som lagringsdisk.

Tänkte koppla ur min HDD för att sedan koppla in SSD och installera Win7 på den. Sedan koppla in HDD och föra över de filer jag vill ha kvar till SSD och sedan formatera HDD.

Men kan det bli fel om jag kopplar in min HDD som redan har samma operativsystem på sig som den nya SSD? Något annat jag bör tänka på?
Välj vilken du vill boota ifrån, i ditt fall SSD.
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 22:07   #14244
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Har ett litet problem med pappas wifi. Han har två bärbara han använder, allt fungerade bra fram tills för nån vecka sen då den ena bärbara slutade att se hans wifi punkt. Jag har tittat på den och gjort det gamla vanliga, stänga av och på routern, starta om datorn, avinstallera och ominstallera hans nätverkskort, inget hjälper. Den ser helt enkelt inte den. Jag kom hem idag och min dator hittar den utan problem. Jag köpte mig en skrivare som kan köras via wifi, men den hittar inte heller accesspunkten, trots att jag surfar på den as we speak. Den hittar andra, typ grannars, men inte vår. Några idéer? Vi har startat om modemet och dragit ut sladden massor med gånger, inget hjälper. Min skrivare hittar text min telefons hotspot men av nån anledning gör inte min dator det längre, fast att det fungerade tidigare idag.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 22:58   #14245
Donner

Donners avatar

Testat att ansluta manuellt (skriva in ip med användarnamn och lösenord)? Med kabel? Fabriksåterställ routern / installera ny firmware. När sådana här problem uppstår finner jag det enklare att bara köpa ny router
Gammal 2015-04-21, 23:00   #14246
timoat
Registered User

timoats avatar

Citat:
Testat att ansluta manuellt (skriva in ip med användarnamn och lösenord)? Med kabel? Fabriksåterställ routern / installera ny firmware. När sådana här problem uppstår finner jag det enklare att bara köpa ny router
Hehe det är PRECIS det farsan gjorde för 2 veckor sen när den gamla bara lade av...
Gammal 2015-04-21, 23:01   #14247
Donner

Donners avatar

Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Hehe det är PRECIS det farsan gjorde för 2 veckor sen när den gamla bara lade av...
Oj, ja inte kul att köpa ny varannan vecka. Testa punkterna jag skrev. Eller har ni gjort det?

Det kan inte vara så att den har bytt till 5 ghz nätet av någon anledning och enheterna som inte hittar den nu endast klarar 2.4?
Gammal 2015-04-21, 23:18   #14248
timoat
Registered User

timoats avatar

Hmm, ingen aning. Trodde det kanske hade nåt att göra med de olika versionerna av 802.11 men jag har ingen koll...
Gammal 2015-04-24, 17:23   #14249
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011
Hej hej!
Det är så att frugan har tagit över min gamla släpbara gaminglaptop, model MSI GT780R. Nu har dock sladden mellan AC-adaptern och datorn gått sönder och jag är lite osäker på vad jag ska ersätta den med då jag inte hittar originaladaptern att köpa någonstans i Sverige. Det finns ju diverse universaladaptrar att köpa, men vad jag kan utläsa på baksidan av originalet så är den på 19,5V / 7,7A (150w?) ModelNr: ADP-150NB D

De starkaste universaladaptrarna som jag kan hitta är på 120w (upp till 19,5V och 6,2A)

Kan datorn/batteriet ta skada om den får för lite ström eller fungerar det ändå bara att den laddar långsammare?

På Inet hittar jag den här. Det står att den ska vara kompatibel med MSI GT780R men den verkar vara på 180w. (dessutom finns den inte i lager, men verkar vara beställningsvara.)

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig ur den här djungeln av adaptrar?

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 15:34   #14250
Jockefoten
Registered User

Jockefotens avatar

Reg.datum: Dec 2008
Två frågor!

Fråga 1:
Vi är en grupp som delar på CAD-ritningar, excel-filer och diverse dokument och istället för att konstant maila filer mellan varandra så tänkte jag att vi kunde samla allt på en server och jobba därifrån istället.
Hur hade ni gjort? satt upp en gemensam Droppbox eller liknande tjänst, eller kanske rentav en FTP-server?

Jag använder ASUS-VPN hemma men känns lite halvvanskligt att dela ut konton till mitt privata nät.

Fråga 2:
Någon som använder en KVM-switch, hur pass smärtfritt funkar det?
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.