Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-25, 13:19   #1411
T-train
Insaneinthemembrane

T-trains avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg

Dessutom är jag envisare än en åsna, ger inte upp helt enkelt. Och är jag dödssjuk på tävlingsdagen får ni hjälpa mig upp i chinsräcket
Bra där..är du också oxe?
http://petitessozoe.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
T-train är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 13:28   #1412
Klo
Registered User

Klos avatar

Reg.datum: Jan 2004
Ser ut som du har fortsatt bra koll på läget, kör hårt sista biten nu
Gammal 2007-10-25, 23:31   #1413
Simson
Forskare

Simsons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Det finns ingen chans att man kan få tjuvkika på formen på några foton Eller sparas det som den stora överraskningen till scenen och konkurrenterna?
Gammal 2007-10-26, 07:21   #1414
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
T-train: Nej, jag är en mycket udda Våg

Klo: Absolut Detsamma!

Simson: Jag mörkar formen för att slå er med häpnad Nej, men finns ju några halvtaskiga foton om du bläddrar ett par sidor bak i journalen och jag kommer nog lägga ut några gånger till innan det är dags
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-26, 09:35   #1415
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Reg.datum: Mar 2003
Härligt med PB! Det går bra för dig tjejen, men se till att du verkligen nöter rodden - där finns det poäng att hämta.
Gammal 2007-10-26, 09:41   #1416
Ironbabe
Preciousss Posterior

Ironbabes avatar

Reg.datum: Nov 2003
plussar på Fanaticos inlägg! Nöt rodden mera, tänk att det är ju för fasiken bara en minut i ditt liv som du ska ro som en galning..hur jobbigt kan en liten sketen minut vara lixom?? Det går över på ett kick även om det inte känns så just då Träna rodd som om det var tävling, tejpa fast dig och fokusera

Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Ironbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-26, 18:39   #1417
cam
Registered User

cams avatar

Torsdag 25/10, rygg, lite baksida axlar och spinning

AFanatic och Ironbabe: I know, I know Brukar bli mer rodd mot veckosluten, jag hinner inte så mkt i veckorna. Och nu har jag ju lärt mig att jag ska värma upp också *host*

Gårdagens träning:
Chins Ej maxning
2x8, 2x7
Stångrodd
50 kg: 12
55 kg: 9, 8, 8
Marklyft
55 kg: 12, 10, 10
Kändes ok, antagligen har jag rätt stel teknik eftersom jag är lite orolig för ryggen
Smalt latsdrag med V-handtag
50 kg: 8, 7, 6, 5
Sittande rodd
50 kg: 6, 6
45 kg: 7, 8
Enarms för vänster sida
15 kg: 3 set
Framåtlutat hantellyft på lutande bänk
2x6 kg: 3x6
Ryggresningar, sidoryggresningar och enarms framåtlutat hantellyft varvat (bråttom att hinna till spinningen här )
3 set vardera
Spinning
60 min
Kändes hyfsat i ryggen och så, dock ganska dålig musik bitvis
Gammal 2007-10-26, 19:06   #1418
cam
Registered User

cams avatar

Fredag 26/10, morgonpromenad, axlar, mage

Blev 45 min promenad i morse. Total fullmåne och alldeles upplyst, så att alla träd kastade detaljerade skuggor. Lite småkusligt nästan, fast ändå rätt häftigt. Skönt att se var man satte fötterna iaf.

Morgonvikten låg förresten på 47,3 kg.

Idag skulle jag på massage efter jobbet, så det blev ingen cardio på lunchen utan snabbt styrkepass istället. Orkade inte skriva ned vikter, reps och krafs. Blev en del supersets:
Stående utåtrotation med hantlar samt enarms overhead press
3 set vardera
Hantellyft åt sidan samt hantellyft framåt
2x6 kg: 3 set vardera
Magmaskin sittande
3 set
Drag till hakan med V-handtag samt knästående crunches
45 kg och 50 kg: 4 set vardera
Enarms kabeldrag åt sidan
1 platta: 2 set
Rodd
1 min maxning PLUS UPPVÄRMNING

Sedan var det hög tid för uppfräschning, kasta i sig näring och rusa tillbaka till jobbet. Tyckte att jag hann vara ganska effektiv ändå.

Efter jobbet bar det av till Falun. Blev en första grundbehandling bindvävsmassage som alltid sker på rumpa och nedre delen av ryggen tydligen. Hon tog även lite på höger ben som alltid är extra spänt. Sen frågade hon om jag ville ha vanlig massage också, så jag valde benmassage. Det var riktigt längesen jag fick det, gissa om jag svävade på moln därifrån? Fick bannor för att jag håller andan i min stressiga vardag och jag är ju själv medveten om att jag är ute på hal is som inte ens övar djupandning på tåget (som är min enda lugna stund på dagen). Måste måste måste bli skärpning nu
Om jag andas och blir mindre spänd kanske jag orkar mer i rodden också

I morgon är det lördag och det blir nu strama tyglar på ätardagarna. Ska dessutom ut och flacka och shoppa på dagen och sen träna på eftermiddagen (gymmet har passerkort nu!!!!!) så jag kommer ju att få vänta med merparten av kolisarna. Har förberett potatisplättar som jag ska ha lingon och minikeso till igen efter träningen, sååå gott! På dagen blir det säkert utemat och då blir det väl mest att lassa på kött/fisk och grönsaker.

Nu ska jag tona håret och sedan däcka
Gammal 2007-10-27, 18:22   #1419
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 27/10, morgoncardio, shoppingcardio, rodd, ben och promenad

Jag är en odräglig människa som vaknar 6.15 på en lördag och är pigg som en lärka. På med kläder, i med kaffe och vatten och sedan ut. Badrumsvågen visade ett hekto mer än igår förresten. Jag piskade mig själv lite extra idag eftersom jag dessutom har kolhydratsladdardag.Så det blev extra mycket jogging på morgonrundan.
Jag tycker egentligen att det är helt ok att springa, men min rygg/höft håller inte med. Idag körde jag en annan strategi, jag joggade så korta sträckor att jag inte hann börja bli för trött och snedbelasta. Så jag joggade/sprang ca 10-15 sek åt gången och många gånger istället. Någon typ av halvdan intervallträning typ. Skitbra Tog en omväg och gjorde därmed min 45 min-runda längre, men allt tog ca 40 min. Kroppen kändes riktigt fräsch efter massagen igår och jag var jättepigg efteråt.

Dagen har sedan tillbringats in och ut ur provrum och allmänt spring i affärer. Svettigt det med.
Åt på en lunchrestaurang med budgetstuk (INTE mitt val) och åt en högst tveksam kycklingfilé, den hade skum konsistens och var otroligt flottig. Bad att få kokt potatis istället för stekt åtminstone. Fick ytterst lite ratatouille men däremot hade de inte snålat med bearnaisesåsen Vore det inte bättre att göra tvärtom?

Dagens benpass var kanon! Snacka om tryck i benen Vet inte om det var massagen eller att jag hunnit ladda med mer mat eller båda.
Inledde med Rodd
2 min uppvärmning och teknik, därefter 1 min maxning och jag rodde för mitt liv tills jag lossnade från sitsen och tappade allt fokus Nu jävlar ska det inhandlas tejp!!!
Böj i Smith
25 kg: 12
45 kg: 12
55 kg: 3x10
Lätt som en plätt!
Utfall i Smith
40 kg: 14, 15/ben
45 kg: 10, 12/ben och fett PB!
Efter denna upptäckt att jag faktiskt var skitstark i benen idag och hade hyfsat stabil rygg, var jag ju tvungen att testa lite mer böj i Smithen på 60 kg: 8, 8 och PB!! Mohahaha!
Liggande tung lårcurl
13 kg: 10
Enbens 5 kg: 7, 5, 5, 5/ben
Båda igen 13 kg: 6, därefter 9 kg: 9, 8
Enbenspark Tung
5 kg: 10, 7, 6, 6, 7/ben
Boxböj varvat med fria böj
20 kg: 5-7 reps vardera
30 kg: 2 set och 5-7 reps vardera

Höften känns inte 100 procent i böjen, men helt ok. Och tänk att lilla Cam körde fria böj med en stor stygg stång på axlarna och det såg helt ok ut! En aning fällkniv bitvis, men en viss framåttippning måste man ju ha så att inte stången ska rulla nedför ryggen och i golvet antar jag...

Nu ska det mysas i tv-soffan på egen hand. Hade kunnat vara på hårdrockkonsert och sedan efterfesta med Hammerfall, men jag ville hellre vara hemma. Hoppas Chaan läser detta, han kommer att flå mig levande
Gammal 2007-10-27, 19:31   #1420
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Fick ytterst lite ratatouille men däremot hade de inte snålat med bearnaisesåsen
Citat:
Dagens benpass var kanon! Snacka om tryck i benen Vet inte om det var massagen eller att jag hunnit ladda med mer mat eller båda.

bearnaise(c) trööööööökk ffs!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 20:41   #1421
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

bearnaise(c) trööööööökk ffs!
Hahahaha
Nu åt jag ytterst lite sås då jag hade i åtanke att jag ska tävla om 5 veckor..men ok, vi säger väl så
Gammal 2007-10-28, 09:03   #1422
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 28/10, morgoncardio

Jag gillar verkligen att få ställa tillbaka klockan, bara det att nu vaknar jag ännu mer i ottan . Jag var inte utsövd och ville somna om, men det ville inte hjärnan.
Badrumsvågen stod idag på 47,2 kg! Nog för att jag hade en sansad ätardag igår men jag trodde inte att vågen skulle visa mindre idag Nåväl, det var ju en trevlig överraskning iaf. Jag ökade inte kolisarna jättemycket igår iofs, men en del och jag ökade nog proteinet en del också, räknade inte så noga.

Körde samma runda som igår, dvs tog en liten omväg och joggade många korta sträckor så att det tog ca 40 min. Ska intensifiera cardion lite nu som sagt och försöka jogga så mycket jag orkar innan snö och sånt kommer.

När jag kom hem och stretchade vaderna mot trappan, kom en av grannarnas kattungar och ville vara social. Den ljuvligaste lilla vita kisse man kan tänka sig Den ville följa med in också (inte första gången) men jag var hungrig och hade inte tid att jaga katt...

Finns det något goare än katter?
Gammal 2007-10-28, 10:12   #1423
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Katter är nice
Hur känns det nudå, du skrev precis själv.... 5 veckor kvar... börjar pirra i kroppen?

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 10:25   #1424
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hur känns det nudå, du skrev precis själv.... 5 veckor kvar... börjar pirra i kroppen?
Hahahahaha, skojar du.. Känns oftast overkligt, men ibland slår det mig att inom kort står jag där och då får jag nästan kortslutning. Nåja, jag har överlevt mycket och ska nog överleva detta också... *går in i min madrasserade cell och kastar mig mot väggarna en stund*

Hade behövt några veckor till men så säger ju alla, inte lätt att tajma första gången heller. Kommer att vara stolt i vilket fall, skam vore det väl annars så som jag kämpat!
Gammal 2007-10-28, 15:39   #1425
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 28/10, dips, lite bröst, rodd, armar, lite mage, promenad

Så skönt med kortläsare på gymmet, nu kunde jag gå dit mitt på dagen!!! Ensam var jag också, mesta delen av tiden iaf.

Glömde ta med anteckningsboken, så det blir ingen detaljredovisning.
Uppvärmning av rotatorcuff, inåt och utåt
2x4 kg: 3 set vardera
Hantelshrugs
2x21 kg: 3 set
Dips
16, sedan 12, 10, 9 plus assisterade i slutet av varje set (med hjälp av stepbräda och låda som jag staplat under)
Kände direkt att det inte var läge att maxa i första setet, ovanligt instabilt i axlarna. Ny strategi hädanefter blir att göra en 3-4 reps som ett första set och sedan maxa i nästa, eftersom andra setet alltid är det stabilaste för mig Hur jag gör på tävlingen vet jag inte, men då är man nog så fokuserad att man skiter i vilket...
Cablecross nedifrån
2x9 kg: 4 set och det är segt och konstigt motstånd i den kabelmaskinen, därav de låga vikterna
varvades med
Smala armhävningar
4 set, 14 reps som mest
Rodd
2 min uppvärmning, sedan 1 min max. Kändes MYCKET bra idag och jag lossnade inte ens från sitsen nämnvärt, ryggen larvade sig inte speciellt heller. Inget PB dock och jag kan inte skylla på annat än att jag var sliten och tappade tempo i slutet.
Enarms pushdown med underhandsfattning
10,25 kg: 3 set/arm
Enarms hantelextension, stående
6 kg: 3 set/arm
Knästående crunches
45 kg: 3 set
Pull-ups
9, 6, 6
Scottcurl med hantel
11 kg: 3 set/arm
Alternerande hammercurl, stående
2x11 kg: 2 set
Mellan seten passade jag på att öva posering, skönt att vara ensam i gymmet

Efter detta en promenad på 35-40 min, det var den längsta i mitt liv. Var trött, det började regna och jag ville bara hem. Pinnade på som en galning på slutet och det kändes rejält i benen att jag joggat och kört benpass igår. Nåja, man kan inte vara på topp jämt. Förbereder mig på tuffa veckor nu och att jag inte kommer att vara så pigg som jag varit hittills .

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:53.