Citat:
Ursprungligen postat av Supermicke
gaddamn, hur sa du att du tränade chins? 
|
Tränar chins... tungt!
Men lite mer specifikt pendlar jag mellan 5x5 där jag ökar 2,5kg mellan varje pass (två pass i veckan) och nedåtstigande pyramidträning där jag kör en vikt t.ex. 60 och gör maxreps på det varpå jag sänker med 5kg/set och gör maxreps varje gång (kör ca 5 set på det viset). Dvs förenklat: Period 1: 5x5, Period 2: Nedåtstigande pyramidupplägg.
Jag ökar alltså 5kg/vecka men det är för att göra perioderna korta så det inte tar så många veckor mellan de lättaste och tyngsta passen.
Dagens pass:
Bänkpress
3x135
3x145
10x120
3x10x100 med stopp
Hmm... Krampade till rejält i höger filémuskel (vad de nu heter) på 4e rep på 145. Hade nog klarat det om inte för den plötsliga krampen. Efter det så var jag tvungen att köra lite lättare. Nästa pass blir med stopp och passet efter ska jag försöka på 3x147,5. Glömde filma men lovar att göra det på nästa pass.
Körde även några femmor på 80 i knäböj. Kändes inget i ländryggen så bra det iaf. Men tar det sjukt lugnt. Obviously. Att jag kan köra böj alls gör mig riktigt glad

Filmade ett set böj. Kan lägga upp sedan. Inte för att det är något att se :P
Imorgon blir det 82,5 i chins. Hoppas på en trea men lyckas jag med en tvåa blir jag nöjd ändå. Får la se vad som händer.
Kv: 81,4kg.