Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-26, 10:50   #14131
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Oftast sitter skruvarna under glidplattorna, och dessa går sönder om man inte är lite skillad när man tar bort dom. Razer är piss, köp ny säger jag.
tycker ju att en mus som kostade närmare 700kr, borde hålla ett tag iaf och vara utav lite bättre kvalite=/, men tydligen inte.
har du någon du kan rekommendera som inte kostar så mycket och som har mer knappar än 2?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-26, 10:58   #14132
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

denna, duger den eller är det crap(tänkte på priset)
http://www.webhallen.com/se-sv/dator...abel-svart-rod

Gammal 2015-02-26, 11:29   #14133
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Hur gammal är den? Lämna tillbaka skiten, folk använder garantin alldeles för lite på elektronik tycker jag.

Jag skulle inte köpa en deltaco mus, rekommenderar Razer, steelseries, Zowie, Logitech iaf. Osäker på möss med mer än 2 knappar dock. Jag kör deathadder sen 2006-2007 men bara 2 sidoknappar o scrollen. Men du kanske bara menar mer än 2 totalt? Iaf min första deathadder höll från 2007-2013, den fungerar fortfarande men ser ganska äcklig ut plast o skit som börjat försvinna från den. Och min andra deathadder fungerar felfritt också. Enda som suger är deras jävla drivrutiner som vill ha internet access...
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-26, 12:04   #14134
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

ska se om jag kan hitta garantin, men tror nästan 2 års garantin har gått ut, men jag vet inte.

är liksom lite van vid en mus som har 14 knappar, vilka jag brukar binda saker till i spel, så någon med mer än bara vänster/höger musknapp vore ju bra.
kan du rekommendera någon mus som typ har uppåt 5 knappar, som håller och som ligger runt 100-200 kr?

Gammal 2015-02-26, 13:58   #14135
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Hur gammal är den? Lämna tillbaka skiten, folk använder garantin alldeles för lite på elektronik tycker jag.

Jag skulle inte köpa en deltaco mus, rekommenderar Razer, steelseries, Zowie, Logitech iaf. Osäker på möss med mer än 2 knappar dock. Jag kör deathadder sen 2006-2007 men bara 2 sidoknappar o scrollen. Men du kanske bara menar mer än 2 totalt? Iaf min första deathadder höll från 2007-2013, den fungerar fortfarande men ser ganska äcklig ut plast o skit som börjat försvinna från den. Och min andra deathadder fungerar felfritt också. Enda som suger är deras jävla drivrutiner som vill ha internet access...
Min Deathadder dog efter 2 år (vänsterklick slutade funka utan extremvåld). Köpte ny Razer, dog efter 1 år (scrollhjulet levde eget liv). Logitech sedan dess (och innan), och dom har aldrig krånglat det minsta
Gammal 2015-02-26, 14:41   #14136
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011
Min erfarenhet av deltaco är att de är billiga men att kvalitén är ganska kass.

Min favoritmus som jag suttit med i 6-7 år nu (både på jobbet och hemma) är Logitech MX518. Tyvärr så tillverkas inte den längre men det finns en ersättare som är väldigt lik MX518 som heter Logitech G400. Dock så verkar det som att även den har tagits ur produktion nu.

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-26, 22:24   #14137
F Ultra
Registered User

F Ultras avatar

Reg.datum: Dec 2013
Citat:
Ursprungligen postat av aijou Visa inlägg
Min erfarenhet av deltaco är att de är billiga men att kvalitén är ganska kass.

Min favoritmus som jag suttit med i 6-7 år nu (både på jobbet och hemma) är Logitech MX518. Tyvärr så tillverkas inte den längre men det finns en ersättare som är väldigt lik MX518 som heter Logitech G400. Dock så verkar det som att även den har tagits ur produktion nu.
G400 var jäkligt nice. Om man står ut med trådlöst så är M510 också grymt bra.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-26, 22:38   #14138
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Jag har också haft ett par Razer möss där knappar och scrollhjul slutat funka. När det hände senast grävde jag fram en Logitech MX518 som jag använde i flera år utan problem. Pinsamt att Razer fortfarande inte bättrat kvalitén.

Kan tyvärr inte rekommendera något då jag för egen del är nöjd med min trådlösa Microsoft-mus med tre knappar/scroll.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-26, 22:43   #14139
Yes
Banned User

Yess avatar

Apropå kringutrustning... är det någon som vet vart man kan prova tangentbord med mekaniska brytare i Stockholm?

Är ute efter någon kompakt modell (med numpad), typ CM eller Func, men måste prova mig fram till rätt modell och brytare (troligen blir det blåa eller bruna Cherry).

Börjar ruttna på mitt Apple-tangentbord. Det går inte att skriva snabbt på och det är något drygt att det blir felskrivningar för att jag halkar på tangenterna.
Gammal 2015-02-27, 07:28   #14140
olwe
Registered User

olwes avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Apropå kringutrustning... är det någon som vet vart man kan prova tangentbord med mekaniska brytare i Stockholm?

Är ute efter någon kompakt modell (med numpad), typ CM eller Func, men måste prova mig fram till rätt modell och brytare (troligen blir det blåa eller bruna Cherry).

Börjar ruttna på mitt Apple-tangentbord. Det går inte att skriva snabbt på och det är något drygt att det blir felskrivningar för att jag halkar på tangenterna.
Inets affär vid hötorget tror jag har flertalet tangentbord som du kan fippla med för att testa olika brytare. Om du har is i magen så hittar man ganska ofta kampanjer på olika tangentbord. Jag köpte ganska nyligen ett CM storm quickfire med bruna brytare för 500kr från någon av onlinebutikerna. GRYMT nöjd.
Gammal 2015-02-27, 07:49   #14141
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av olwe Visa inlägg
Inets affär vid hötorget tror jag har flertalet tangentbord som du kan fippla med för att testa olika brytare. Om du har is i magen så hittar man ganska ofta kampanjer på olika tangentbord. Jag köpte ganska nyligen ett CM storm quickfire med bruna brytare för 500kr från någon av onlinebutikerna. GRYMT nöjd.
Härligt, tack! Då ska jag pallra mig dit på lördag.
Is i magen vet jag inte om jag orkar ha. Hämtade ut alla delar till min nya dator från Webhallen igår. Ett nytt tangentbord, och kanske mus, vore som grädden på moset. Känslan att ha allt nytt är värd att betala fullpris för.
Gammal 2015-02-27, 10:11   #14142
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

låter som logitech är bra.
hur ser det ut på knapp fronten hos det märket?
finns det någon bra logitech mus med typ 5 knappar för runt 200kr?

Gammal 2015-02-27, 10:32   #14143
kebne
Banned User

Reg.datum: Jan 2015
Vilken mus man kan rekommendera beror på vad man ska göra med den (fps, moba, mmorpg) och vilken mus man är van vid sen innan.

För moba och mmorpg spelar det nog inte så stor roll i allmänhet sålänge man är nöjd med form och knappar men fps kan var lite mer känsligt för vilken sensor den använder osv.
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-27, 10:37   #14144
Grotesk
Hissen går inte alls

Grotesks avatar

Reg.datum: Mar 2005
http://gaming.logitech.com/sv-se/gaming-mice

Hitta någon du gillar och sök efter den i en butik för bättre pris. Vinn.
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-27, 11:05   #14145
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

mmo gaming mouse liknade ju razer, många knappar på sidan för tummen vilket jag är van vid och som jag gärna vill ha, men nästan 800 spänn till, för en mus, känns inte så lockande.

skaffade razer enbart för wow så att man kunde binda många spells till knapparna, men nu spelar jag inte wow längre utan enbart offline spel, behöver inte 14 knappar till de spelen, men typ 5 vore ju nice då jag lirar mycket total war där jag helst vill kunna skifta mellan de olika grupperna i armen med ett enkelt och snabbt tryck med tummen.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.