2015-05-17, 17:58
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Då finns det en till lösning. Mer fett i kosten  ta aningen mindre mängd av potatis/havregryn/grönsaker/bröd, lägg till mera fett. Eller så sluta tänka på fibermängden och se hur det blir efter ett tag.
|
|
|
|
2015-05-17, 18:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Då finns det en till lösning. Mer fett i kosten  ta aningen mindre mängd av potatis/havregryn/grönsaker/bröd, lägg till mera fett. Eller så sluta tänka på fibermängden och se hur det blir efter ett tag. 
|
Jo. Sant, Jag får testa och utvärdera eller helt enkelt bara gilla läget ibland. Det känns bara inte så jäkla hälsosamt att käka så mycket snabba kolhydrater jämnt. men kanske har fel.
Optinoja out. Tack för hjälpen kompis!
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-17 klockan 18:10.
|
|
|
2015-05-17, 18:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Varför äter du all-bran-flingor? De äter man ju för att få EXTRA mycket fibrer om något... är Start! eller Crunchy eller nåt så får du i dig mer kalorier också.
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
2015-05-17, 18:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Varför äter du all-bran-flingor? De äter man ju för att få EXTRA mycket fibrer om något... är Start! eller Crunchy eller nåt så får du i dig mer kalorier också.
|
Vi brukar ha dem hemma bara, de är rätt uppskattade här och är goda! Tar dock bara en näve, resten cornflakes och/eller müsli.
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-17 klockan 18:52.
|
|
|
2015-05-17, 19:01
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
I mina ögon är det rent fiktiva ickefrågor du oroar ihjäl dig över. Vem fan bryr sig om fibrer? Ät vad fan du vill, släpp dna låtsasvänner. Allt, allt sitter i ditt huvud.
Du undrar varför du inte växer tillräckligt mycket och du nämner tre alternativ, men glömmer bort ett. Allvarligt?
Dina ben är enligt mig din bästa muskelgrupp ändå, men du måste fortfarande gå upp 15kg inom ett år. Om du inte vill ha 30cm i armar resten av livet dvs.
Sånt här är oerhört svårt att få dig att komma över via nätet, och kommer kanske krävas minst tio liknande inlägg till för att komma vidare men det får väl vara så.
|
|
|
2015-05-17, 19:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Vi brukar ha dem hemma bara, de är rätt uppskattade här och är goda! Tar dock bara en näve, resten cornflakes och/eller müsli.
|
Fast om du har problem med att äta för mycket fibrer, är då inte flingor med syftet just att ge extra tillskott av fibrer? Oerhört motsägande. Be dem köpa hem Start istället?
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
2015-05-17, 19:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
I mina ögon är det rent fiktiva ickefrågor du oroar ihjäl dig över. Vem fan bryr sig om fibrer? Ät vad fan du vill, släpp dna låtsasvänner. Allt, allt sitter i ditt huvud.
Du undrar varför du inte växer tillräckligt mycket och du nämner tre alternativ, men glömmer bort ett. Allvarligt?
Dina ben är enligt mig din bästa muskelgrupp ändå, men du måste fortfarande gå upp 15kg inom ett år. Om du inte vill ha 30cm i armar resten av livet dvs.
Sånt här är oerhört svårt att få dig att komma över via nätet, och kommer kanske krävas minst tio liknande inlägg till för att komma vidare men det får väl vara så.
|
Hah jo det är ju det. Väldigt pinsamt, men det är skönt att få ur sig dem istället för att grubbla på dem.
Nää maten har jag absolut inte glömt. Det om något börjar jag förstå bäst nu. Jag har kört på bra i en vecka (lol  ) nu (sen allas peppande?) , så jag måste ge det lite tid bara och justera därefter. Till sommaren lär det behövas mer med mitt jobb i alla fall. Det kräver mer än man tror.
tack!
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-17 klockan 19:39.
|
|
|
2015-05-17, 19:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Fast om du har problem med att äta för mycket fibrer, är då inte flingor med syftet just att ge extra tillskott av fibrer? Oerhört motsägande. Be dem köpa hem Start istället?
|
Jojo, men det är ju så lite. En näve är typ ~30g al bran flingor, det känns som om det är något man kan leva med.
|
|
|
|
2015-05-17, 19:41
|
|
Banned User
|
Citat:
Hah jo det är ju det. Väldigt pinsamt, men det är skönt att få ur sig dem istället för att grubbla på dem.
Nää maten har jag absolut inte glömt. Det om något börjar jag förstå bäst nu. Jag har kört på bra i en vecka (lol  ) nu (sen allas peppande?) , så jag måste ge det lite tid bara och justera därefter. Till sommaren lär det behövas mer med mitt jobb i alla fall. Det kräver mer än man tror.
tack!
|
Inte pinsamt alls. Väldigt bra att säga det man känner.
Jo jag fattar men då borde tankegången låta mer ''jag har ätit dåligt därav sämre resultat'' istället för att hitta på annat nonsens och för sig själv göra det verkliga problemet sekundärt.
|
|
|
2015-05-17, 20:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Inte pinsamt alls. Väldigt bra att säga det man känner.
Jo jag fattar men då borde tankegången låta mer ''jag har ätit dåligt därav sämre resultat'' istället för att hitta på annat nonsens och för sig själv göra det verkliga problemet sekundärt.
|
Såklart. Ska inte babbla mer utan gå och lägga mig så jag kan tänka klokt. Är lite trött idag.
Godnatt & tack!
|
|
|
|
2015-05-18, 12:48
|
|
Registered User
|
Jag må vara dum, men hade verkligen ingen lust för deload. Jag körde på typ. Nästan Vanligt överkroppspass idag, dock lite lättare då jag under träningen inte kunde bestämma mig för deload eller inte - förrens efteråt.
cya
|
|
|
|
2015-05-18, 14:04
|
|
Banned User
|
Citat:
Jag må vara dum, men hade verkligen ingen lust för deload. Jag körde på typ. Nästan Vanligt överkroppspass idag, dock lite lättare då jag under träningen inte kunde bestämma mig för deload eller inte - förrens efteråt.
cya
|
Jag har inte kört ett deloadpass någonsin under mina tre träningsår, vem fan bryr sig. Gör det du känner för  sinnessjukt onödigt att noja och oroa sig över en sån skitsak
|
|
|
2015-05-18, 14:36
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
cya
|
Citat:
Jag har inte kört ett deloadpass någonsin under mina tre träningsår, vem fan bryr sig. Gör det du känner för  sinnessjukt onödigt att noja och oroa sig över en sån skitsak
|
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2015-05-18, 15:52
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
|
Bahaha
Jag förstår 5-3-1 principen och det känns väldigt dumt att gå emot ett bra satt schema.. Men alltså, just nu när jag har tillfälle att öka som bäst ... Då känns inte deload som ett alternativ at all. Vill ju träna för att få resultat  Känner mig knappt sliten eller något heller.
Kör på som vanligt då..
|
|
|
|
2015-05-18, 16:16
|
|
hopplös teoretiker
Reg.datum: Dec 2013
|
Citat:
Bahaha
Jag förstår 5-3-1 principen och det känns väldigt dumt att gå emot ett bra satt schema.. Men alltså, just nu när jag har tillfälle att öka som bäst ... Då känns inte deload som ett alternativ at all. Vill ju träna för att få resultat  Känner mig knappt sliten eller något heller.
Kör på som vanligt då..
|
Personligen tycker jag deload var fjärde (eller femte, sjätte eller var det är) vecka är onödigt, förutsatt att man inte tränar dumt (dvs stenhårt hela tiden). Med ett bra balanserat program behövs vanliga deloads mycket sällan.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:30.
|

|