2007-05-26, 16:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bättre såhär?

|
Den här förtjänar en bump! Jag får ont i magen av den.
|
|
|
2007-05-26, 17:04
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag är långt ifrån nöjd, men bättre än så här kan jag inte göra det. Originalbilden är verkligen skräpdålig. Mobilkamera?
|
|
|
2007-05-26, 17:24
|
|
Banned
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Jag är långt ifrån nöjd, men bättre än så här kan jag inte göra det. Originalbilden är verkligen skräpdålig. Mobilkamera?

|
Tack! Jag tyckte att det blev bra!  Ögonen kanske inte går att göra något åt dock...
Nej, proffskamera. Men det är kanske en tiondel av ursprungsbilden, kraftigt zoomad...
Originalet är den här...
http://www.burken.se/arrangemang/02A...3890A62498.JPG
|
|
|
2007-05-26, 18:20
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fighterbabe
Nej, proffskamera.
|
Jag kollade bildinfon för originalbilden i PS, och kameran är det inget fel på, jag har själv en likadan. Fotografen har dock använt helt galna inställningar för porträtt. Det är faktiskt så illa att allt är fel med bilden. ISO-talet är 800 (det är därför bilden är så brusig), brännvidden 28 mm (vidvinkel), fel vitbalans (går visserligen att rätta till i PS), samt för långt skärpedjup (f/10 - det är därför bakgrunden är så där skarp och jobbig).
Rätta till ovanstående, flytta in i skuggan (så slipper du kisa, och du blir av med de där fula skuggorna och högdagrarna i ansiktet).
Senast redigerad av Löjtnant Blank den 2007-05-26 klockan 18:22.
|
|
|
2007-05-26, 18:43
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Jag kollade bildinfon för originalbilden i PS, och kameran är det inget fel på, jag har själv en likadan. Fotografen har dock använt helt galna inställningar för porträtt. Det är faktiskt så illa att allt är fel med bilden. ISO-talet är 800 (det är därför bilden är så brusig), brännvidden 28 mm (vidvinkel), fel vitbalans (går visserligen att rätta till i PS), samt för långt skärpedjup (f/10 - det är därför bakgrunden är så där skarp och jobbig).
Rätta till ovanstående, flytta in i skuggan (så slipper du kisa, och du blir av med de där fula skuggorna och högdagrarna i ansiktet).
|
Hmmm , okej. Jag är mest framför kameran och kan inte så mycket om siffror, inställningar och koder. Har själv en enkel digitalkamera (Olympus med 3.2 megapixel) som jag tar en del bilder med själv bara för att det är kul, får inget proffsresultat men det duger för mig. Patrick, som fotade mig vid det tillfället, bor i Sthlm och jag är inte där så ofta...
Han tog närmare 500 bilder på mig utomhus, olika avstånd, olika vinklar, olika bakgrunder... Han kanske inte ställde om kameran efter varje bild. Några av de bilder han tog finns med här... http://www.kolozzeum.com/forum/showt...66#post2309166
Jag ska annars fotas imorrn så jag ska se om det kan bli någon bra bild då... Det ska dock regna här imorrn (har vädergudarna spått) så jag får se hur fina bilderna blir...
|
|
|
2007-05-26, 18:45
|
|
Försöker åtminstone!
Reg.datum: Jan 2007
|
OK, nu får det vara nog! Har tittat igenom tråden och sett hur bra många är på photoshop och vill själv lära mig nu HUR man retuscherar på ett bra och verkligt sätt. Har flera års kunskap av Photoshop men har gjort _helt_ andra saker. Vill lära mig något nytt. Så, några sidor med tips på hur man gör?
Sen kan jag börja retuschera här lite också
|
|
|
2007-05-26, 18:53
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av Flykt
OK, nu får det vara nog! Har tittat igenom tråden och sett hur bra många är på photoshop och vill själv lära mig nu HUR man retuscherar på ett bra och verkligt sätt. Har flera års kunskap av Photoshop men har gjort _helt_ andra saker. Vill lära mig något nytt. Så, några sidor med tips på hur man gör?
|
Vet ju inte vad du kan och inte, men prova den här... Själv har jag inte en photoshop...
http://www.moderskeppet.se/photoshop/index.php
|
|
|
2007-05-26, 19:14
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Flykt
|
http://www.moderskeppet.se/live/arki...-retuschering/
|
|
|
2007-05-26, 19:19
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2007-05-26, 19:42
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
|
Men du BEHÖVER inte göras om vännen! Då är söt ändå!
|
|
|
2007-05-26, 19:42
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
|
Vad finns det att photoshoppa på dej?
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2007-05-26, 19:43
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fighterbabe
Men du BEHÖVER inte göras om vännen! Då är söt ändå! 
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
Vad finns det att photoshoppa på dej? 
|
Smörar du nu ;P Min hy är helt fykkad. Syns dock inte med allt smink
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2007-05-26, 19:44
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Smörar du nu ;P Min hy är helt fykkad. Syns dock inte med allt smink 
|
Nejda jag e allvarlig!!
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2007-05-26, 19:47
|
|
Banned
|
Citat:
Min hy är helt fykkad. Syns dock inte med allt smink 
|
Då har du ju redan retuscherat dig själv...  Lägg in en OSMINKAD bild så kanske det finns något att ändra på...
|
|
|
2007-05-26, 19:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Achryl
glasögonen ser fake ut
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.
|

|