Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-03, 13:05   #121
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Reg.datum: Oct 2010
Va har du för pb i de 3 stora nu?
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 19:44   #122
Bänkbjörnen
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Börjar se bra ut det här! Dina mark har helt klart blivit bättre, de är inte perfekta riktigt än, men på god väg.
Gällande dina knäböj tycker jag att du saknar djup, du klarar av att komma längre ner, du är knappt under 90 grader.
Kommer bara bita dig i ändan om du inte korrigerar det, belastar knäna för mycket. Inte nog med det, du är egentligen svagare än vad du tror då ditt djup är betydligt lättare än att köra full rom.

Men fortsätt kriga!

"Are you the bear? The bear in shoooouuulders?"
Bänkbjörnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 19:56   #123
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Va har du för pb i de 3 stora nu?
Ja vad är det... Om vi tar 5RM då
så är det väl i stil med.
Bänk: 72.5
Böj: 85 men jag ska börja göra så djupa som möjligt så man kan väl ta bort 10kgdå.
Mark: 80kg

Om jag inte missminner mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bänkbjörnen Visa inlägg
Börjar se bra ut det här! Dina mark har helt klart blivit bättre, de är inte perfekta riktigt än, men på god väg.
Gällande dina knäböj tycker jag att du saknar djup, du klarar av att komma längre ner, du är knappt under 90 grader.
Kommer bara bita dig i ändan om du inte korrigerar det, belastar knäna för mycket. Inte nog med det, du är egentligen svagare än vad du tror då ditt djup är betydligt lättare än att köra full rom.

Men fortsätt kriga!
Hmm all right vet inte vart jag fått ifrån att man ska sikta på precis över 90 grader. Men jag kan börja med så djupa vigheten tillåter om det ger en bättre muskelutveckling.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 01:54   #124
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Dags att ge sig på de där jävla marklyften!

Inledning: Ja det känns som bittra tider. Resultaten flyger inte in direkt plus att man upptäcker mer och mer slarv vilket resulterar i lägre och lägre vikter. Det är ju trist. Men om man ska vara positiv så blir jag mer och mer nöjd över det jag ser i spegeln och jag gillar viktkurven som sakta men säkert glider uppåt. Blir en lagom deff sen om det fortsätter så här. Även om jag ska börja schemalägga mina mattider ihop om änn mer kcal/dag för säkerhetsskull. Idag var det rygg och jag ska för ryggens skull göra marklyft där jag inte går långsamt ner.

Rygg

Marklyft
Uppvärmning: 50kgx6
Set1: 70kgx6
Set2: 85kgx4
Set3: 85kgx3
Set4: 80kgx3
Set5: 80kgx3
Kommentar: Det tar några sekunder för lång tid att i spegeln ställa sig i rätt läge. Men med lite vana så löser det sig sen! Annars kändes det bra.

Latsdrag med bred stång
Set1: 54kgx11
Set2: 54kgx8
Set3: 54kgx5
Set4: 54kgx5
Kommentar: Ogilla

Hantelrodd
Set1: 27.5kgx9
Set2: 27.5kgx8
Set3: 27.5kgx7
Set4: 27.5kgx6
Kommentar: Insåg under vilan att jag nog inte varit strikt nog. Sänkte därför vikterna sen förra passet och fick nu mycket bättre kontakt.

Latsmaskin
Set1: 65kgx8
Set2: 65kgx7
Set3: 65kgx6
Set4: 65kgx5

Back Extensions
Set1: 10kgx20 (PB!+4rep)
Set2: 10kgx14
Set3: 10kgx12

Summering: Jag gick till gymmet i spöregn och gick hem på ett snötäcke med ännu mer snö farande ner. Det symboliserar lite hela kvällen faktiskt. Gick till gymmet med huvudet lågt och tyckte att lite väl mycket gick emot en nu. Men jag känner att jag fick bra kontakt ändå. Vet inte varför jag inte ökar så mycket i vikter. Kanske är det att jag hela tiden kör med striktare teknik. Jag får hoppas på det iaf. Mer mat ska nog hjälpa också. Jag gillade det jag såg i spegeln idag efter passet iaf. Tyckte jag såg en rekordbra rygg. Även om det var en illusion så fick det en att höja huvudet lite iaf.
Gammal 2012-01-05, 11:26   #125
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Igårkvällens pass

Inledning: Ja det man kände redan i förrgår var att en träningsvärk började bilda sig i triceps. Grejen var bara att igår så hade den träningsvärken blivit ännu större plus att jag nu även hade lite träningsvärk i axlar och väldigt mycket i bröst. Det skapade ju inte bästa förutsättningarna för ett axelpass kanske. Jag fick sådan där ordentlig, stel träningsvärk som man får när man inte tränat på minst 2 veckor. Jag vet inte riktigt varför den kom. Men det gjorde den. Funderade först på om jag skulle köra benpasset istället men jag hade träningsvärk i baksida lår så jag körde på bara. Det skulle ändå bli lite högrep-thema ikväll så.

Axlar

Militärpress
Uppvärmning 32kgx8
Set1: 44.5kgx7 (PB!+1rep)
Set2: 44.5kgx5
Set3: 44.5kgx3
Set4: 42kgx4
Set5: 37kgx5
Kommentar: Riktigt förvånad över att jag orka sätta pb här med möra triceps och axlar.

Cabel Side Lateral Rise
Set1: 10kgx16
Set2: 10kgx14
Set3: 10kgx11
Set4: 10kgx9
Kommentar: ja jag körde på nästan halva vikten sen sist men kunde verkligen fokusera på rörelsen nu iaf. Insåg nu att min axel faktiskt alltid varit i lägsta läget vid start. Det blir ju så naturligt i denna övning. Svårt att fuska där. Högrep = Fin kontakt

Drag till Hakan Rak Stång
Set1: 27kgx10
Set2: 27kgx10
Set3: 27kgx8
Set4: 27kgx6
Kommentar: Sänkte vikterna för att få lite mer högreppat även här och fokusera på rätt rörelsemönster. Undvika Trapsstötar. Nu hade man fan fått bra kontakt i axlarna. Pump som aldrig förr. Kändes på gränsen till kramp.

Framåtlutad, Baksida Axlar med Hantlar
Set1: 10kgx8
Set2: 10kgx6
Set3: 10kgx6
Set4: 10kgx5
Kommentar: Sänkt vikterna även här. Jag var så jävla slut i axlarna här så det var inte sant. Rörelsen här börjar bli mindre klumpig känns det som.

Summering:Med dagens förutsättningar vart det här ett guldpass. Trodde träningsvärken skulle vara ett stort problem. Men det gick bra även om det inte vart några pb alls nästan. Återhämtningen var ju kass också idag. Men sådant skiter jag i. Ett tecken på att jag sänkt min vilotid mellan seten lite. Sagt det så många gånger förr men jag gillar det man ser i spegeln. Om man inte får muskler så är den grymma pumpen bara den värd att gymma för. Tänk om man fick behålla den formen även om man börja lata sig.
Jag har snart gått upp mitt 3e kg över min rekordvikt(morgonvikt såklart). Mitt diagram på ungefär 1hg varannan dag fortsätter.
Gammal 2012-01-06, 23:35   #126
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Lite disco, lite kyckling

Inledning: Hmm jag hade massa tankar innan jag gick till gymmet men det verkar som jag glömt alla så vi slänger upp passet helt enkelt! Återigen fokus på korrekt utförande så pb-storm kunde man inte förvänta sig.

Biceps

EZ-curles Fri stång
Uppvärmning: 30kgx8
Set1: 40kgx7
Set2: 40kgx5
Set3: 40kgx3
Set4: 35kgx6
Kommentar: höll mig till 1min vila hela tiden därav det snabb droppet. Det kändes lättare än vanligt även om det inte blev något PB. Kändes stabilt.

Kabel Hammercurles med Rep
set1: 59kgx6
Set2: 55kgx5
Set3: 55kgx5
Set4: 55kgx5
Kommentar: Fick så bra kontakt i fristången att man var lite mör inför den här.

Sittande bredbenta koncentrerade Curles
Set1: 12.5kgx11 (PB!+1rep)
Set2: 12.5kgx8
Set3: 12.5kgx6
Set4: 12.5kgx5
Kommentar: Vilket mäktigt PB! Räddade hela passet

Mage

Crunchmaskin
Situps med extra lutning
Diagonala situps

Kommentar: Här blir det iaf tydliga PB varje gång. Kanske försöker magen komma ikapp och resten av musklerna är artiga och väntar in.

Summering: Lite tråkigt att man inte kan göra som andra journalskrivare att skriva 5kg PB i alla övningar alla dagar. Men gubben börjar väl bli gammal eller något. Det är skönt att det händer saker i spegeln/mentalt iaf. Man bryr sig mindre och mindre om 85kgsmålet men samtidigt har roligare och roligare med min träning.
Gammal 2012-01-07, 12:15   #127
Kesella
Registered User

Kesellas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Återigen fokus på korrekt utförande så pb-storm kunde man inte förvänta sig.

Det kändes lättare än vanligt även om det inte blev något PB. Kändes stabilt.[/I]

Summering: Lite tråkigt att man inte kan göra som andra journalskrivare att skriva 5kg PB i alla övningar alla dagar. Men gubben börjar väl bli gammal eller något. Det är skönt att det händer saker i spegeln/mentalt iaf. Man bryr sig mindre och mindre om 85kgsmålet men samtidigt har roligare och roligare med min träning.
Meh! Det händer ju som sagt saker mentalt, i spegeln plus att det känns lättare och blir roligare... NJUT av det istället för att banna dig över att du inte gör personbästa i varenda pass.
Gammal 2012-01-07, 12:33   #128
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kesella Visa inlägg
Meh! Det händer ju som sagt saker mentalt, i spegeln plus att det känns lättare och blir roligare... NJUT av det istället för att banna dig över att du inte gör personbästa i varenda pass.
Närå, som sagt det är lite tråkigt bara men det känner man ju först när man ska skriva ner här. På gymmet känns det som sagt hur bra som helst och jag gillar det jag ser i spegeln och att nå ny rekordvikt på vågen börjar bli till en vana .
Börjar väl rikta in mig lite på deff om ca 2-3 månader. Det ska också bli grymt kul! ^^
Få se hur ripad jag klarar av att bli.
Gammal 2012-01-07, 23:26   #129
Bänkbjörnen
Registered User

Det är bara bra att du kör hårt på lite vila, vila är underskattat. Dock skulle jag personligen se vid så lite vila att du faktiskt sänker vikten lite för att kunna öka repsen. Du är väl ute för volymbygge?

PB-hunting är endast för omogna gymmare. I slutändan är det väl ändå snyggast att ha bra muskler och framförallt en oskadat kropp vs dåliga muskler och skador?

"Are you the bear? The bear in shoooouuulders?"
Bänkbjörnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-07, 23:43   #130
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Citat:
Det är bara bra att du kör hårt på lite vila, vila är underskattat. Dock skulle jag personligen se vid så lite vila att du faktiskt sänker vikten lite för att kunna öka repsen. Du är väl ute för volymbygge?

PB-hunting är endast för omogna gymmare. I slutändan är det väl ändå snyggast att ha bra muskler och framförallt en oskadat kropp vs dåliga muskler och skador?
Jag sänker vikten för att fortfarande kunna ligga på 4-6 reps alternativt för att fortfarande ha korrekt teknik. Man måste inte köra 1 rep för att få volym? Har t o m sett flera på träningsavdelningen här på kolo som skrivit varför man ska köra högreppat för att få volym utan att få protester. Väldigt förvirrande jag vet. Men om du kollar in nybörjarprogrammet som finns som sticky så propagerar de att man ska köra runt 10-14 reps eller något sådant där . Så du som vill ha i närheten av 1 borde ju vara tacksam . Plus att lägre vikter mindre skador som du själv sa!

Ja antingen omogna gymmare eller styrkelyftare eller folk som är ute efter resultat. Jag antar att jag tillhör allt förutom SL .
Jag tänker fortsätta jaga pb men inte på bekostnad av min kropp eller teknik. Notera att jag tänker fortsätta ha sänkta vikter tills kanske 6 månader in på min träning och sköta ett så korrekt utförande som möjligt.

Senast redigerad av Filthy den 2012-01-07 klockan 23:51.
Gammal 2012-01-08, 01:33   #131
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Förbannat

Inledning: Idag var en sådan där dag när allting bara gick fel. Helt jäkla spontant och helt utan förvarning började allt kollapsa framför mig kändes det som. Jag var så förbannad att det var tur att det var ben idag så man kunde få lite distraherande smärta. Mitt pwo var slut också såklart. Så man kunde inte få något mentalt upplyft därifrån heller såklart.

Ben

Knäböj
uppvärmning: 40kgx8
Set1: 60kgx8
Set2: 75kgx6 (FILM!)
Set3: 80kgx5
Set4: 80kgx4
Set5: 80kgx3
Kommentar: Det blev ett extra set pga att jag kände efter lite med djup och så. Jag ska prova gå ännu djupare nästa gång men det kändes som att även om jag gick djupare om så med bara stången hade jag tappat balansen. jag är väldigt stel vid knäna. Kan t.ex. inte ens sitta på mina egna hälar när man sitter på knä. F.ö. såklart denna underbara dag hade någon satt stång-räcket i någon form av mittemellanhöjd och skruvat åt muttrarna med verktyg verkade det som

Benpress
Set1: 130kgx9 (PB!+1rep)
Set2: 130kgx5
Set3: 130kgx5
Set4: 130kgx5

Sparkmaskin
Set1: 85kgx9
Set2: 85kgx7
Set3: 85kgx6
Set4: 85kgx6
Kommentar: Identiskt med förra passet

Lårcurles
Set1: 80kgx9
Set2. 80kgx7
Set3: 80kgx5
Set4: 80kgx5
Kommentar: Ganska identiskt.

Vadpress i smithen
Set1: 68kgx12
Set2: 88kgx8
Set3: 78kgx8
Set4: 78kgx7
Set5: 78kgx6
Kommentar: Sänkte lite vikter för jag kom inte upp riktigt på tå idag.

Summering: Ja det ska bli intressant det här med knäböjen om jag kan komma nå djupare. Jag får köra hardcorestrething eller något. inte bra att träna stel heller. Det är ju en vanlig orsak till skador.

Knäböj@75kgx5
Gammal 2012-01-08, 12:05   #132
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Ja då har man köpt en kaliper. En sådan där billigare plastig icke-digital. Den kanske har fel 1-2% men det får man leva med. Jag har ingen lust att lägga 4000 kr på att mäta fett%. Så jävla nojig är jag inte över om min kropp är opti eller inte

Citat:
Såg nu att jag läste fel på nå vänster igår. Jag hoppar ju ner i reps sen när det hamnar under 4. Jag går dock som sagt i de 2-3 senaste passen mot att att köra fler och fler reps bara för att få grundtyrkan och leder och skit ska kunna komma ikapp om de nu ligger efter.

Hamnar på 8-12 reps i fler och fler övningar. Ska köra så ett par månader sen gå tillbaka till 4-8 reps.
Gammal 2012-01-08, 12:16   #133
iamdisapuint
Registered User

Reg.datum: Oct 2011
Värm upp mer i marken. Bara ett tips, går illa om man bara gör 1 halvset uppvärming. Hellre 20min extra på gymmet än veckor hemma.
iamdisapuint är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-08, 14:44   #134
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av iamdisapuint Visa inlägg
Värm upp mer i marken. Bara ett tips, går illa om man bara gör 1 halvset uppvärming. Hellre 20min extra på gymmet än veckor hemma.
Vad tror du är bäst? köra uppvärmningssetet till fail eller köra 2? Eller kanske 2 uppvärmningsset till fail?
Gammal 2012-01-08, 15:37   #135
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Lunchpasset!

Inledning: Ja det är sista dagen på min längsta vintersemester någonsin. Det har varit gött! Man har sovit lite för sent kanske vilket har pajat dygnsrhytmen lite bland annat måltider osv. Men det får man ta för nu är det dags igen. Det märktes direkt att man var och tränade i primetime. Vart jag än gick i gymmet så fanns det någon rosa tight 30-40taggare med alldeles för mycket parfym. .
Tänkte f.ö. ta bort CC och sätta in flys. Återigen tänkte jag sänka i vikter också.

Bröst

Bänkpress
Uppvärmning: 50kgx8
Set1: 70kgx6 (PB!+1rep)
Set2: 70kgx4
Set3: 65kgx6
Set4: 60kgx8
Kommentar: Tog av vikter sen sist blev några få reps. Inte så många fler som jag hade önskat men det får duga. Körde 2 extra reps i uppvärmningen idag också.

Lutande Hantelpress
Set1: 25kgx8
Set2: 25kgx6
Set3: 25kgx6
Set4: 25kgx5
Kommentar: Ja jag tyckte jag fick bättre kontakt i bänken innan så kanske var därför det inte blev nå rpb. Det var ju trots allt ett tag sen man körde på 25kg.

Maskin Flys (ny övning)
Set1: 54kgx9
Set2: 54kgx9
Set3: 54kgx6
Set4: 54kgx5
Kommentar: Grymt! jag har förvirrande nerver dock. Var likadant när jag tatuerade vid pecsen. Känns som det tar i axlarna huvudsakligen. Men tror jag aldrig haft så här svullna tuttar.

Triceps

Skull Crushers
Set1: 35kgx8
Set2: 35kgx6
Set3: 35kgx5
Set4: 30kgx6
Kommentar: Inte helt nöjd med stabiliteten trots lägre vikter. Ska nog sänka till 32.5kg nästa gång.

Kabel Overhead med Rep
Set1: 45kgx7
Set2. 45kgx5
Set3: 41kgx5
Set4: 36kgx7
Kommentar: 41kg kändes helt klart stabilast. Kommer nog hålla mig där.

Pushdowns
Set1: 59kgx8
Set2: 59kgx6
Set3: 59kgx6
set4: 59kgx6
Kommentar: Lägre vikter även här.

Summering: Lassade av vikter på det mesta. Tuttar och lats har ju varit de 2 delar jag aldrig fått kontakt i nästan. Men idag kände man faktiskt av pattarna. Så det känns som ett steg i rätt riktning det här. Kanske slänger upp lite överkroppsbilder strax om det blir något roligt resultat av fotandet.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.