Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-01, 19:49   #121
magdalenae
Registered User

magdalenaes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Måndag 081201

Frukost 08:40
-Längtan med kokt ägg
-Rostad långfranska med skinka, paprika, gurka
-Yoghurt
-Kaffe
(ND naturell)

10:30 Samtal med Sven
Haha Sven var så rolig idag! Det första han säger när jag sätter mig i fotöljen är "Jag har noterat att du måste ha ett starkt intresse för kläder. Det är alltid lika spännande att se vad dagens kreation är. Din garderob måste vara gigantisk?"
Och då får ni tänka på att det är en 65 år gammal manlig ätstörningsexpert jag snackar om! Jag blev väldigt glad för komplimangen iaf, trodde inte att han lade märke till sånt hihi!

Berättade om helgen och vi pratade allmänt och han tyckte att jag verkade ta det hela med ND och påbörjad viktuppgång bra

12:10 Lunch
-Ris
-Kycklinggryta
-Kokta morotstärningar
-Sallad
(ND choklad)
God lunch, var lite lite kyckling och mycket lök i grytan men så är det väl i finanskristider hehe =P

14:00
-Clementin
-Forest Fruti te
Gammal 2008-12-01, 19:55   #122
magdalenae
Registered User

magdalenaes avatar

Efter "dagis" åkte jag till apoteket för att beställa näringsdryckerna, 72 stycken ska jag släpa hem Gick dock inte att beställa där utan jag skulle ringa telefonapoteket vilket jag gjorde men då har min läkare glömt skriva att landstinget ska betala en stor del av priset. Är ju lite skillnad på 170:- och 1200:-. Så jag får beställa imorgon istället.

17:00 Middag
Som blev fiskbullar, matvete med spenat, haricot verts och gurka! Fiskbullar var faktiskt ett tag sen!

Och den delikata efterrätten:
Gammal 2008-12-01, 22:15   #123
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av magdalenae Visa inlägg
Måndag 081201

-Längtan med kokt ägg
-Yoghurt
-Kaffe
(ND naturell)
Har suttit och smygläst din journal. Du verkar vara en strong tjej, detta kommer säkerligen gå bra. God frukost dessutom, långfranska rocks
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 22:28   #124
magdalenae
Registered User

magdalenaes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Har suttit och smygläst din journal. Du verkar vara en strong tjej, detta kommer säkerligen gå bra. God frukost dessutom, långfranska rocks
Tack, din post värmer

Haha och jag som inta alls gillar långfranskan, eller den är okej om man får rosta! Men om du smygläst journalen kan du ju inte undgått min ilska häromveckan när jag av nån anledning inte fick rosta, usch!
Gammal 2008-12-02, 08:14   #125
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Rostat bröd överhuvudtaget är fantastiskt gott, speciellt med en bit tunn skiva skinka och lite matfett
Gammal 2008-12-02, 12:44   #126
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Måndag 081201

-Längtan med kokt ägg
-Yoghurt
-Kaffe
(ND naturell)

10:30 Samtal med Sven
Haha Sven var så rolig idag! Det första han säger när jag sätter mig i fotöljen är "Jag har noterat att du måste ha ett starkt intresse för kläder. Det är alltid lika spännande att se vad dagens kreation är. Din garderob måste vara gigantisk?"
Och då får ni tänka på att det är en 65 år gammal manlig ätstörningsexpert jag snackar om! Jag blev väldigt glad för komplimangen iaf, trodde inte att han lade märke till sånt hihi!

Berättade om helgen och vi pratade allmänt och han tyckte att jag verkade ta det hela med ND och påbörjad viktuppgång bra

12:10 Lunch
-Ris
-Kycklinggryta
-Kokta morotstärningar
-Sallad
(ND choklad)
God lunch, var lite lite kyckling och mycket lök i grytan men så är det väl i finanskristider hehe =P

14:00
-Clementin
-Forest Fruti te

åh vad nyfiken jag blev på dina klädkrationer
du har ingen lust att slänga upp en liten bild
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-02, 12:50   #127
jenni
Banned User

Citat:
Efter "dagis" åkte jag till apoteket för att beställa näringsdryckerna, 72 stycken ska jag släpa hem Gick dock inte att beställa där utan jag skulle ringa telefonapoteket vilket jag gjorde men då har min läkare glömt skriva att landstinget ska betala en stor del av priset. Är ju lite skillnad på 170:- och 1200:-. Så jag får beställa imorgon istället.

17:00 Middag
Som blev fiskbullar, matvete med spenat, haricot verts och gurka! Fiskbullar var faktiskt ett tag sen!

Och den delikata efterrätten:

ser också att fiskbullarna har gjort sin återkomst
har du provat findus fisknuggets? de är jättegoda
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-02, 18:29   #128
magdalenae
Registered User

magdalenaes avatar

Tisdag 081202

Frukost 8:45-9:30
-Skogaholm med skinka och gurka
-Halv grov fralla med liiite messmör och paprika
-Yoghurt
-Kaffe
(-ND hallon)
Alltså jag vet inte vad jag tycker om messmör, ibland är det skitgott och ibland smakar det bara så konstigt! Det är liksom olika sött olika dagar, och jag gillar inte söta smaker i mat, i synnerhet inte till frukost! Nån som känt samma?

12:00-14:00
Skola, föreläsning i statisiskt inferens! Bra föreläsning, glad att jag pallrade mig iväg i detta jäkla skitväder! Tog med mig ett äpple och köpte en kaffe på skolan.

14:10 Lunch
-Kalops
-Potatis
-Rödbetor
-Haricots
-Sallad
(-ND naturell)
Kalopsen var god, det förväntade jag mig inte. Det känns som att det är en typisk maträtt då man häver i det sämsta köttet som blivit över. Men det var bra kött och dessutom smakade den juligt på nåt sätt Kanske tack vare att det var hel kryddpeppar i?
Gammal 2008-12-02, 18:33   #129
magdalenae
Registered User

magdalenaes avatar

Usch imorgon är det vägning och det är en vecka sen jag började med dryckerna. Detta spökar i mitt huvud hela tiden. Jag vet ju att det inte är konstigt att jag har gått upp i vikt, men samtidigt vill jag ju inte ha gjort det för jag vet att det kommer ge mig ångest och dumma tankar. Dumma tankar har jag nu också. Min middag idag blev en halv burk fiskbullar och en halv ND. Kommer med all säkerhet bara äta en macka ikväll och strunta helt drycken. Så himla dumt egentligen. Jag borde ju göra som man ska för att se hur utvecklingen ter sig? Det är ju DÅ jag faktiskt har kontroll över viktuppgången!
Jag behöver nån som skäller på mig nu! Säg till mig att skärpa mig och att jag bara lurar mig själv och drar ut på processen!!
Gammal 2008-12-02, 18:39   #130
Eldhroka
Kinky Member

Eldhrokas avatar

Reg.datum: Feb 2006
Men drick drycken å ät mat !!!
Du hör ju själv hur fånigt du resonerar, alltså är du smart
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-02, 19:11   #131
magdalenae
Registered User

magdalenaes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eldhroka Visa inlägg
Men drick drycken å ät mat !!!
Du hör ju själv hur fånigt du resonerar, alltså är du smart
Hjälp, jag ska! Alltså jag vet, jag känner mig fasen helt schizofren haha
Gammal 2008-12-02, 19:12   #132
forslund
Registered User

forslunds avatar

Håll i nu! Du har gjort fantastiska framsteg redan och det vore sjukt tråkigt om det gick åt skogen. Du har hela kolozzeum med dig.
Gammal 2008-12-02, 19:26   #133
Eldhroka
Kinky Member

Eldhrokas avatar

Reg.datum: Feb 2006
Bra.

Har du ätit än?
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-02, 21:01   #134
magdalenae
Registered User

magdalenaes avatar

Update: Kvällsmacka OCH ND choklad har intagits! Fick resonera med mig själv ett tag innan bara. Efter många om och men kom jag fram till följande:
Vikten imorgon kommer inte att påverkas nånting av om jag har eller inte har druckit drycken (som är på 2 dl, 240 kcal) kvällen innan, för 12 timmar sen (Alltså nu). Är vikten "bra" kommer jag ju bli ännu nöjdare av att jag tog den där drycken. Är vikten "dålig" skulle jag ju bara må ännu sämre om jag inte hade druckit drycken!! Alltså finns det bara bra saker med att sköta sig i detta läget! Eller hur?!
Gammal 2008-12-02, 22:42   #135
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Bra jobbat, och ja det finns bara bra saker med att du sköter det. Du kanske inte mår topp direkt efter att du stått på vågen om man ska vara helt frank, men tänk dig ett aningen längre perspektiv, hur mycket lyckligare och mer välmående du kommer att vara Dessutom kommer du antagligen bli förbannat nöjd med vad du uppnått för ditt eget välmående. Fortsätt kämpa på och återigen lycka till!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.