Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-03, 19:15   #1321
RassK
Registered User

RassKs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Bilderna jag skickade in till BODY Open:

Lite bättre ljussättning och omständigheter nästa gång kanske.
För att summera har jag alltså inte tränat på 5 veckor pga nya skador. Smärta vid flexion och extension (speciellt i samband med rotation) på baksidan av knäet. Misstänker popliteustendinit eller bristning. Möjligen även i gastrocnemius. Kronisk bicepstendonit på högra axeln. Infraspinatustendinit på vänsta axeln (nyligen införskaffad).
Plantarfasciit på höger fot. Cp-höft och ont i ländryggen. Verkar inte som om min kropp är byggd för styrketräning. Får lägga ner. Livet leker.

Grisbulkar rätt bra också. Formen har försämrats rejält de senaste veckorna. De senaste 30 beräknade dagarna har jag snittat:
  • 3583,5 kcal
  • 268,1 protein
  • 410,5 kolhydrat
  • 85,8 fett
Vissa dagar över 4000 kcal. Det enda jag märkt är att behåller formen mycket bättre när jag ligger på högt kolhydratsintag (400g+) och försöker hålla fettintaget lågt (<80g). Att hålla igång vardagsmotionen och fortfarande gå >10k steg/dag känner jag har hämmat min fettbildning rätt mycket och låtit mig äta mer kcal (således friare i mitt matintag).
Är för tillfället i rätt så dålig form (i mitt tycke) och saknar att dieta. Funderar på att dra igång en diet och testa ett förbättrat upplägg och testa lite nya teorier.

Peace out dietlovers!
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 20:15   #1322
paatrik
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Perspektiv förändras, man hamnar i en annan kontext. Du har en snygg fysik och jag önskar dig all lycka med att få bukt med skadorna Vad studerar du? Gillar nämligen "the scientific approach".

Senast redigerad av paatrik den 2012-03-03 klockan 20:17.
paatrik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 20:38   #1323
Jode
Registered User

Jodes avatar

Reg.datum: Jan 2011
Kul att du uppdaterar iaf. Har varit rolig läsning. Inge kul med skador, det kan sänka ens motivation helt!! Dock brukar jag själv bli sämre på att äta då jag inte känner mig "värd" maten utan riktig träning.

fortsätt uppdatering rasssk!!!

Sent from my GT-P1000
Jode är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 13:46   #1324
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av paatrik Visa inlägg
Perspektiv förändras, man hamnar i en annan kontext. Du har en snygg fysik och jag önskar dig all lycka med att få bukt med skadorna Vad studerar du? Gillar nämligen "the scientific approach".
Ja, det är viktigt att ha en bra (själv)distans och övergripande perspektiv, om än väldigt svårt. Det blir väldigt ofta att man fokuserar och snöar in sig på detaljer när man är inne i något.
Biomedicing med inrkt. fysisk träning i Halmstad går jag Dock är man ju född överanalytisk och systematiskt lagt och kommer antagligen förbli resten av livet som man.

Citat:
Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
Kul att du uppdaterar iaf. Har varit rolig läsning. Inge kul med skador, det kan sänka ens motivation helt!! Dock brukar jag själv bli sämre på att äta då jag inte känner mig "värd" maten utan riktig träning.
fortsätt uppdatering rasssk!!!
Det är väldigt intressant att se hur psyket (speciellt i förhållande till uppfattning av mat/matintag/matval) förändras vid avsaknad av träning.
Psykisk stabilitet är en av de (om inte den) viktigaste faktorerna för en lyckad diet och något ingen har fullständig kontroll på.

Det är ju väldig vanligt hos allmänheten att kostvanorna förbättras när man börjar träna för att det är "mer värt det". Svårt att motivera sig till att äta clean/bra mat när man inte tränar, trots att det faktiskt är viktigare då. Mycket intressant att reflektera över vilka faktorer som påverkar detta beteendet.

Citat:
Med max/min-värde.
  • 3583,5 kcal (3237-4281)
  • 268,1 protein (230-357)
  • 410,5 kolhydrat (258-615)
  • 85,8 fett (48-127)
I dagsläget har jag kört på min "nya" diet i ca 5 dagar.
Skillnaderna är små i jämförelse med det förra upplägget:

Kanel: 3g/dag (1tsk) i samband med brytning av fastan.
Enligt studierna jag läst (vissa, inte alla) har kanel påverkan på bla. insulinkänsligheten och glukosmetabolismen.
Har laborerat med supplementering av kanel de senaste veckorna. Kan inte bekräfta någon sorts effekt eftersom jag varken dietat eller har tillgång till någon sorts utrustning som mäter blodvärde. Jag har inte märkt någon skillnad i vardagslivet förutom att mina shakes är jävligt mycket godare med kanel.

Kakao: Ett par (2-4) matskedar/dag (10g/matsked)
Cocoamin eller något sorts extrakt av kakao för att komma åt teobromin och teofyllin som agent för att inhibera nedbrytningen av cAMP är "vanligt" i kommerciella "fettförbrännare". Jag käkar kakaopulver istället, lol. Kakaopulver har jag ätit länge (i shakes, kvarg och havregrynsgröt t.ex.) och märkt att det påverkar mitt sötsug väldigt positivt. Om jag inte äter kakaopulver dagligen får jag sötsug (chokladsug) efter ett tag. Kakao trubbar "sötsuget". De otaliga positiva hälsoeffekterna av mörk choklad (70% kakaomassa) orkar jag inte ens räkna upp.

Mer kalorier: +100kcal dvs. 2700kcal/dag.
Snittade -0.65kg/vecka förra dieten med 2600kcal/dag och 10-15k/steg/dag så det var dags att antingen öka kaloriintaget eller sänka aktivitetet.
Kommer tilläggas ffa. i form av fett på vilodagar (+10g) och kolhydrat på träningsdagar (+25g) post-wo.

Mindre steg: 5000-10 000 steg/dag
Snittade säkert 15k/steg/dag förra dieten. 2much. Plantarfasciit/hälsporre och massa tid. Man får tänka och reflektera väldigt mycket dock, positivt. Ska försöka hålla nere stegmänden denna test-dieten.

Mjölk: 1l/träningsdag post-wo. Dat magic drink. 0,5%
7g vassle, 28g kasein, 50g laktos, nått gram cla och en hel hög mikronutrienter. Need I say more?

Fettförbrännande preparat:
Har aldrig använt (inte seriöst eller konsekvent iaf) s.k. fatburner i mina dieter utan helt fokouserat på att ha 100% kontroll över "naturliga" faktorer såsom livsmedel, näringstiming, makronutrientfördelning och typ av träning. Det har ju funkat "rätt så bra" hittills. Men nu har jag tänkt ta steget vidare och utvärdera effekterna av lipolytiska hjälpmedel. Har efterforskat en rad vanliga ingredienser i fettförbrännande preparat och tagit ut de som jag tycker har mest tillämpning och vetenskapligt stöd.

Dagsformen (mit pümp) efter 5 veckors "inaktivitet" och grisbulk:

U mad?
Citat:
Gammal 2012-03-04, 19:19   #1325
Jode
Registered User

Jodes avatar

Citat:
Ja, det är viktigt att ha en bra (själv)distans och övergripande perspektiv, om än väldigt svårt. Det blir väldigt ofta att man fokuserar och snöar in sig på detaljer när man är inne i något.
Biomedicing med inrkt. fysisk träning i Halmstad går jag Dock är man ju född överanalytisk och systematiskt lagt och kommer antagligen förbli resten av livet som man.

Det är väldigt intressant att se hur psyket (speciellt i förhållande till uppfattning av mat/matintag/matval) förändras vid avsaknad av träning.
Psykisk stabilitet är en av de (om inte den) viktigaste faktorerna för en lyckad diet och något ingen har fullständig kontroll på.

Det är ju väldig vanligt hos allmänheten att kostvanorna förbättras när man börjar träna för att det är "mer värt det". Svårt att motivera sig till att äta clean/bra mat när man inte tränar, trots att det faktiskt är viktigare då. Mycket intressant att reflektera över vilka faktorer som påverkar detta beteendet.

I dagsläget har jag kört på min "nya" diet i ca 5 dagar.
Skillnaderna är små i jämförelse med det förra upplägget:

Kanel: 3g/dag (1tsk) i samband med brytning av fastan.
Enligt studierna jag läst (vissa, inte alla) har kanel påverkan på bla. insulinkänsligheten och glukosmetabolismen.
Har laborerat med supplementering av kanel de senaste veckorna. Kan inte bekräfta någon sorts effekt eftersom jag varken dietat eller har tillgång till någon sorts utrustning som mäter blodvärde. Jag har inte märkt någon skillnad i vardagslivet förutom att mina shakes är jävligt mycket godare med kanel.

Kakao: Ett par (2-4) matskedar/dag (10g/matsked)
Cocoamin eller något sorts extrakt av kakao för att komma åt teobromin och teofyllin som agent för att inhibera nedbrytningen av cAMP är "vanligt" i kommerciella "fettförbrännare". Jag käkar kakaopulver istället, lol. Kakaopulver har jag ätit länge (i shakes, kvarg och havregrynsgröt t.ex.) och märkt att det påverkar mitt sötsug väldigt positivt. Om jag inte äter kakaopulver dagligen får jag sötsug (chokladsug) efter ett tag. Kakao trubbar "sötsuget". De otaliga positiva hälsoeffekterna av mörk choklad (70% kakaomassa) orkar jag inte ens räkna upp.

Mer kalorier: +100kcal dvs. 2700kcal/dag.
Snittade -0.65kg/vecka förra dieten med 2600kcal/dag och 10-15k/steg/dag så det var dags att antingen öka kaloriintaget eller sänka aktivitetet.
Kommer tilläggas ffa. i form av fett på vilodagar (+10g) och kolhydrat på träningsdagar (+25g) post-wo.

Mindre steg: 5000-10 000 steg/dag
Snittade säkert 15k/steg/dag förra dieten. 2much. Plantarfasciit/hälsporre och massa tid. Man får tänka och reflektera väldigt mycket dock, positivt. Ska försöka hålla nere stegmänden denna test-dieten.

Mjölk: 1l/träningsdag post-wo. Dat magic drink. 0,5%
7g vassle, 28g kasein, 50g laktos, nått gram cla och en hel hög mikronutrienter. Need I say more?

Fettförbrännande preparat:
Har aldrig använt (inte seriöst eller konsekvent iaf) s.k. fatburner i mina dieter utan helt fokouserat på att ha 100% kontroll över "naturliga" faktorer såsom livsmedel, näringstiming, makronutrientfördelning och typ av träning. Det har ju funkat "rätt så bra" hittills. Men nu har jag tänkt ta steget vidare och utvärdera effekterna av lipolytiska hjälpmedel. Har efterforskat en rad vanliga ingredienser i fettförbrännande preparat och tagit ut de som jag tycker har mest tillämpning och vetenskapligt stöd.

U mad?
Din form är riktigt fin trots 5 veckor av vad du själv kallar Grisbulk. Antar att du blir lite förblindad själv av hur du ser ut.

Rörande kosthållning vid träningsdagar/vilodagar så blir jag extremt petig med maten dagar jag inte tränar. Äter inget "extra". Däremot känner jag mig värd mer mat på träningsdagar. Slänger in mer kakaosnibbs i kvällsfikan, lite extra Cancao till gröten osv osv.. Småsaker, men för mig är känns det som ren lyx. Psykologi är en stor del av kosthållningen helt klart.

Skulle dock behöva släppa på tyglarna lite. Har ätit 100% cleant jävligt länge nu. Svårt att öka i vikt.
Gammal 2012-03-05, 12:33   #1326
Inge Enveten
Registered User

Inge Envetens avatar

Reg.datum: Mar 2008
Du e så fin o hård din jävel plz stfu om att du är fet. Här sitter jag på 15 % bf.

Tråkigt med skadorna. Hoppas allt blir bättre.
Inge Enveten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 21:16   #1327
difeddy
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek Visa inlägg
Du e så fin o hård din jävel plz stfu om att du är fet. Här sitter jag på 15 % bf.

+1

Sant, din form är ju grym!
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 12:06   #1328
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
Din form är riktigt fin trots 5 veckor av vad du själv kallar Grisbulk. Antar att du blir lite förblindad själv av hur du ser ut.

Rörande kosthållning vid träningsdagar/vilodagar så blir jag extremt petig med maten dagar jag inte tränar. Äter inget "extra". Däremot känner jag mig värd mer mat på träningsdagar. Slänger in mer kakaosnibbs i kvällsfikan, lite extra Cancao till gröten osv osv.. Småsaker, men för mig är känns det som ren lyx. Psykologi är en stor del av kosthållningen helt klart.

Skulle dock behöva släppa på tyglarna lite. Har ätit 100% cleant jävligt länge nu. Svårt att öka i vikt.
Ja, man blir lite förblindad/insnöad och det förändrar ens uppfattning. Distans är otroligt viktigt för att behålla psyket intakt.

Det är nog en ganska vettigt inställning. De dagarna man tränar är det ju mer "okej" att äta lite extra (man vinner ju bara muskelmassa på det - förlust: kanske lite långsammare diet). Men striktare kost på vilodagar. Min kost har varit rätt så "smutsig" de senaste veckorna (typ springa iväg och köpa 400g marshmallows 21.30 på kvällen för att komma upp i rätt kolhydratsmängd) och det är därför jag bestämt mig för att det är dags att börja "dieta" igen. Vad jag menar med "dieta" är mest att rensa upp och strukturera kosten, magen är inte i prima form av skitmat.

Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
+1
Sant, din form är ju grym!
Äh, jag är lite sarkastisk för att retas bara (fet är ju det sista varken du eller jag är). Jag är väl medveten om att jag har 6.08% kroppsfett (enligt durnin/womersley med en slimguide-kaliper) och inte behöver dieta. Men det är ju så kul

Got laks? Ger ny innebörd till ordet "laxlåda"

Dags att testa ltie nya kolhydratskällor oxå. Lol på mina fritidsintressen.

Första dietdagen:
12.00 lax (250) bulgur (120) chokladvassle (22) chokladkasein (15) kakao (10) kanel (3) psylliumfrö (3)
17.00 kotlett (250) kamutvete (100) kvarg (125) exoticsås (55) vassle (22)
20.00 kvarg (250) vaniljvassle (22) havreflakes (90) solrosfrön (30) psylliumfrö (3)
  • 2700 kcal
  • 268 protein
  • 230 kolhydrat
  • 79 fett
Citat:
Gammal 2012-03-10, 12:21   #1329
312
313,314,315,316,317......

312s avatar

Reg.datum: Jun 2011
Dietdag? Allvarligt?
Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver.
312 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 12:25   #1330
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Reg.datum: Nov 2007
Roligt att testa nya carbs!
Testade själv matkorn här i dagarna, riktigt gott ju!
Ska testa mathavre imorgon
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 12:40   #1331
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 312 Visa inlägg
Dietdag? Allvarligt?
U mad?

Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Roligt att testa nya carbs!
Testade själv matkorn här i dagarna, riktigt gott ju!
Ska testa mathavre imorgon
Alla gryn är en riktig hit i diet-kategorin. Mättande, enkla, goda och bra näringsvärden.
Mathavre är en av de bättre faktiskt! Även ur ekonomisk synpunkt (<20kr/kg). Tänk på att den har annan densitet (66g/dl) än andra gryn om du räknar kcal.

Dietdag deux:
12.00 lax (250) bulgur (40) couscous (80) vassle/kakao/kasein/kanel/psyllium (1)
17.00 fransyska (250) couscous (100) kvarg (125) exoticsås (55) ingefära (5) vaniljvassle (22)
20.00 kaseinpulver (30) kakao (10) ägg (1)
21.00 kvarg (250) vaniljvassle (22) solrosfrön (40) havregryn (40)
  • 2713 kcal
  • 271 protein
  • 221 kolhydrat
  • 81 fett
Citat:
Gammal 2012-03-10, 13:04   #1332
Jode
Registered User

Jodes avatar

Alltid kul när du uppdaterat. Hur svarar din kropp på snabba kolhydrater? Såsom marshmallows? Kör nästan själv uteslutande rotfrukt/potatis som kolhydratskälla. Sväller upp äckligt mycket av vissa kolhydrater. Du verkar hålla formen med ganska högt intag?

Ett tips om du gillar Lax är att köpa en hel laxsida när ica osv har erbjudande, sen dela upp i önskade storlekar. Otroligt mycket godare och bra pris. 69-89:-/kg.
Gammal 2012-03-10, 13:48   #1333
medu82
Registered User

medu82s avatar

Reg.datum: Mar 2011
Fan Andy mannen... Tråkigt att höra att du har skadat dig !
I feel for you...

Hoppas skiten läker snart!
medu82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 16:40   #1334
Biceppojken
Registered User

Biceppojkens avatar

Reg.datum: May 2011
Intressant att läsa om Kanelen och kakao! Speciellt det där om minskade sötsuget... kanske värt att testa på det
Biceppojken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 18:17   #1335
HookersUnited
Fetare än Jesus

HookersUniteds avatar

Reg.datum: Mar 2003
Kör du PF för att du tror på det eller för att det passar din vardag?
HookersUnited är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.