Citat:
Ursprungligen postat av paatrik
Perspektiv förändras, man hamnar i en annan kontext. Du har en snygg fysik och jag önskar dig all lycka med att få bukt med skadorna  Vad studerar du? Gillar nämligen "the scientific approach".
|
Ja, det är viktigt att ha en bra (själv)distans och övergripande perspektiv, om än väldigt svårt. Det blir väldigt ofta att man fokuserar och snöar in sig på detaljer när man är inne i något.
Biomedicing med inrkt. fysisk träning i Halmstad går jag Dock är man ju född överanalytisk och systematiskt lagt och kommer antagligen förbli resten av livet som man.
Citat:
Ursprungligen postat av Jode
Kul att du uppdaterar iaf. Har varit rolig läsning. Inge kul med skador, det kan sänka ens motivation helt!! Dock brukar jag själv bli sämre på att äta då jag inte känner mig "värd" maten utan riktig träning.
fortsätt uppdatering rasssk!!!
|
Det är väldigt intressant att se hur psyket (speciellt i förhållande till uppfattning av mat/matintag/matval) förändras vid avsaknad av träning.
Psykisk stabilitet är en av de (om inte den) viktigaste faktorerna för en lyckad diet och något ingen har fullständig kontroll på.
Det är ju väldig vanligt hos allmänheten att kostvanorna förbättras när man börjar träna för att det är "mer värt det". Svårt att motivera sig till att äta clean/bra mat när man inte tränar, trots att det faktiskt är viktigare då. Mycket intressant att reflektera över vilka faktorer som påverkar detta beteendet.
Citat:
Ursprungligen postat av RassK
Med max/min-värde. - 3583,5 kcal (3237-4281)
- 268,1 protein (230-357)
- 410,5 kolhydrat (258-615)
- 85,8 fett (48-127)
|
I dagsläget har jag kört på min "nya" diet i ca 5 dagar.
Skillnaderna är små i jämförelse med det förra upplägget:
Kanel: 3g/dag (1tsk) i samband med brytning av fastan.
Enligt studierna jag läst (vissa, inte alla) har kanel påverkan på bla. insulinkänsligheten och glukosmetabolismen.
Har laborerat med supplementering av kanel de senaste veckorna. Kan inte bekräfta någon sorts effekt eftersom jag varken dietat eller har tillgång till någon sorts utrustning som mäter blodvärde. Jag har inte märkt någon skillnad i vardagslivet förutom att mina shakes är jävligt mycket godare med kanel.
Kakao: Ett par (2-4) matskedar/dag (10g/matsked)
Cocoamin eller något sorts extrakt av kakao för att komma åt teobromin och teofyllin som agent för att inhibera nedbrytningen av cAMP är "vanligt" i kommerciella "fettförbrännare". Jag käkar kakaopulver istället, lol. Kakaopulver har jag ätit länge (i shakes, kvarg och havregrynsgröt t.ex.) och märkt att det påverkar mitt sötsug väldigt positivt. Om jag inte äter kakaopulver dagligen får jag sötsug (chokladsug) efter ett tag. Kakao trubbar "sötsuget". De otaliga positiva hälsoeffekterna av mörk choklad (70% kakaomassa) orkar jag inte ens räkna upp.
Mer kalorier: +100kcal dvs. 2700kcal/dag.
Snittade -0.65kg/vecka förra dieten med 2600kcal/dag och 10-15k/steg/dag så det var dags att antingen öka kaloriintaget eller sänka aktivitetet.
Kommer tilläggas ffa. i form av fett på vilodagar (+10g) och kolhydrat på träningsdagar (+25g) post-wo.
Mindre steg: 5000-10 000 steg/dag
Snittade säkert 15k/steg/dag förra dieten. 2much. Plantarfasciit/hälsporre och massa tid. Man får tänka och reflektera väldigt mycket dock, positivt. Ska försöka hålla nere stegmänden denna test-dieten.
Mjölk: 1l/träningsdag post-wo. Dat magic drink. 0,5%
7g vassle, 28g kasein, 50g laktos, nått gram cla och en hel hög mikronutrienter. Need I say more?
Fettförbrännande preparat:
Har aldrig använt (inte seriöst eller konsekvent iaf) s.k. fatburner i mina dieter utan helt fokouserat på att ha 100% kontroll över "naturliga" faktorer såsom livsmedel, näringstiming, makronutrientfördelning och typ av träning. Det har ju funkat "rätt så bra" hittills. Men nu har jag tänkt ta steget vidare och utvärdera effekterna av lipolytiska hjälpmedel. Har efterforskat en rad vanliga ingredienser i fettförbrännande preparat och tagit ut de som jag tycker har mest tillämpning och vetenskapligt stöd.
Dagsformen (mit pümp) efter 5 veckors "inaktivitet" och grisbulk:

U mad?