Dragon flags är jobbiga! Men huvudsaken är att du får bra kontakt och blir starkare så blir det bättre. Har själv testat att köra dragon flags en tid men är inte i närheten av den teknik som man kan se på vissa youtube-klipp ute på nätet.
Kul att du tittar in Masse! Vi måste ta en gettogether nångång när jag kommer ner till hesa.
Jo, det är nog liten annan kaliber på flagsen som folk gör på YT.
Citat:
Ursprungligen postat av Fjällbrynt
satan... vill kunna göra en dragon flag:P
Gör man dem rätt orkar man nog inte många. Ska se om jag fixar nån alls när jag får in tekniken.
Citat:
Ursprungligen postat av tntballe
Ser mer ut som nån form av extrajobbiga benlyft. Meningen är väl att kroppen ska vara så rak som möjligt genom hela. Har du testat att försöka gå upp i översta läget, sen bara köra negativa fasen. Då är det lättare att hålla rätt hela vägen.
Jo, jag hade uppfattningen att man skulle göra någonslags reverse crunch i toppläget, men efter lite research så är det ju som du säger, att man ska vara spikrak genom hela rörelsen. Problemet är ju då bara att man kan göra en eller två. Och det ger ju inte speciellt mycket. Jag kör med att göra 10 reps med bättre och bättre teknik. Även om jag inte gör dom rätt nu så tar de gött som faen på magen.
Citat:
Ursprungligen postat av muddler
håller med tnt... håller själv på och mecklar med dom, rak kropp ska det vara
Problemet är ju då bara att man kan göra en eller två. Och det ger ju inte speciellt mycket. Jag kör med att göra 10 reps med bättre och bättre teknik. Även om jag inte gör dom rätt nu så tar de gött som faen på magen.
Samma problem som jag har med många kroppsviktsövningar, e för svag/fet för att göra 1 ordentlig repetition. Då e lite sämre teknik enda sättet att få in känslan för övningen.
Jag ska testa o se ifall jag kan göra någon dragon flag idag.
Will do! Och hör av dig om du är påväg upp till Vasatrakten!
Jag ska dit och böja imorgon. Tiden blir lite beroende på när jag vaknar och äter, men antagligen 1-2-3-tiden.
Förra passet blev lite handikappat, då jag var närmast inflamerad i magmusklerna av dragon flagsen. Imorgon blir en ny omgång.
Jag kommer norrut imorgon, och skall böja, med nyinförskaffade skor + bälte!
Dock kommer jag troligtvis först mot vasa mot 6-tiden... När stänger sandis? Nog har de väl upp så jag får böja? Annars måste jag fara till Jeppis Gym imorgon.. Eller fitness, för Jeppis Gyms skrot är ju på FM.
Jag kommer norrut imorgon, och skall böja, med nyinförskaffade skor + bälte!
Dock kommer jag troligtvis först mot vasa mot 6-tiden... När stänger sandis? Nog har de väl upp så jag får böja? Annars måste jag fara till Jeppis Gym imorgon.. Eller fitness, för Jeppis Gyms skrot är ju på FM.
Dom stänger 18 på lö och sö. Helt idiotiskt. På sommaren har de inte alls upp på söndagar.
Jag fattar inte detdär. Man har ju kodnyckel, så dom ser ju vem som varit där, så varför har dom öppethållningstider överhuvudtaget?
Böj
60 x 7
100 x 3
127,5 x 5,5,5,5 (tungt som faen)
Vader
75 x 20,15,13
Bencurl
50 x 11,10,11
Cuffar
Några set mage.
Böjarna var tunga utav helsike. Borde börja göra dem i powerracket. Dragonflagsen har fuckat upp min mage, så när jag skulle köra dem idag så kändes det som om magmuskeln skulle brista när som helst, så jag körde lite Gimp flags istället (samma som dragons, men med helt böjda knän), sen lite roman chair situps. Gött!
Film på sista femman (hade säkert kunnat kräma ut ännu ett rep, men tekniken hade då varit under all kritik).
SLDL
100 x 6
130 x 3
160 x 5,5,5,6 (lite längre vila inför sista setet)
4 set mage
cuffar
Fyrade av en brakare i toppläget på raka marken så alla började garva. Det straffade sig att vara och skita två timmar innan träningen och tänka "nog klarar jag mig".