Brooklyn Nine-Nine är nog det perfekta serien att slökolla på när man käkar. Hjärndött men fantastiskt roligt. Kan bero lite på att jag har en man crush på Andy Samberg.
Såg klart hela true detective igår kväll och ja vad ska man säga. Stum. Det ända som toppar detta är breaking bad (10/10).
True Detective 9/10.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Living the dream.
Senast redigerad av Gpajpen den 2014-07-17 klockan 13:46.
Brooklyn Nine-Nine är nog det perfekta serien att slökolla på när man käkar. Hjärndött men fantastiskt roligt. Kan bero lite på att jag har en man crush på Andy Samberg.
Håller med, lagom skön sådär. Dock snart kollat klart The Office (us) på en ganska kort tid, helt galet skönt att slökolla på.
Serie efter filmen eller nåt. Finns en säsong och vet inte om det blir fler. Jag ger den typ en 4/5. Riktigt skönt att slippa hollywoodskimret ett tag.
Problemet är att man blivit så bortskämd med tv-serier. Hade den här gått på svt för 15 år sen hade jag längtat ihjäl mig till den där timmen varje vecka.
Nu finns det så satans mycket att välja på. Kan inte ens komma ihåg en serie som gick jämte Twin Peaks, kanske Miami Vice.
Efter att sett klart alla säsonger av 24 så har jag nu hunnit med extant också.
24 tycker jag var genomgående bra (bortsett från typ 10 första avsnitten på säsong 4 som jag pratade om förut). Tycker dock att den sista säsongen var den sämsta.
Dom sa att det var den mest actionpackade och det är ju sant men anledningen till det är ju att man klämt in typ alla trådar från tidigare säsonger och bara hastat igenom dom, på bekostnad av kvalitén. Det var den snyggaste säsongen men jag vet inte om det är positivt. Jag är inte helt pepp på nästa säsong men då lämnade det ju ändå öppet så lite sug finns det, tycker gott att dom bara kunde knäppt jack på slutet. Utöver det störde jag mig på det extra frekventa teknikbabblet som knappt kändes förankrat.
Extant får jag lost-vibbar av på ett negativt sätt, dom försöker skapa ett för stort mysterium som dom sen inte kommer kunna knyta ihop. Lite segdragen också, får se om det kommer igång. Att Hiroyuki spelar typ samma roll som i Helix gör ju inte saken bättre.