2007-09-30, 12:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
shit du är ju verkligen elit nu, jag är riktigt imponerad av vad som hänt dig typ sedan ett år tillbaka cam... förut pratade du lite löst om att "kanske gå upp på scen" och träningen såg typ likadan ut, men nu känns det verkligen som en rejäl satsning... inspirerande för oss andra o se! =)
|
Elit, jo jag tackar :love:
När jag pratar löst om något innebär det oftast att jag egentligen tänker genomföra det. Bara det att jag inte vill skrävla vitt och brett. Jag är som motsatsen till de som kör "mycket snack och liten verkstad"
Har insett otroligt mycket om mig själv sista året och även vilken satsning som krävs, se allt babbel på senaste sidorna typ
|
|
|
2007-09-30, 18:45
|
|
|
Registered User
|
Söndag 30/9, dips, armar, lite bröst, promenad
Hade stressat sjukt mycket före träningen idag med hushållssysslor och annat. Måste sluta upp med att se minsta grej som ett stort moment, tål verkligen ingen stress just nu.
Dagens pass, som gick bra trots allt:
Rotatorcuff, inåt och utåt
2x4 kg: 2 set vardera
Hantelshrugs
2x16 kg: 2 set
Dips Nästan inte maxning
16, 10, 8, 7, 2x5
Kändes lätt idag!
Enarms hantelextension bakom huvudet
6 kg: 4, 4, 3, 3/arm
Segt här, var slut efter dipsen
Pushdown med vinklat handtag
32 kg: 7, 6, 6
Enarms med underhandsgrepp
9 kg: 7, 5/arm
Stående alternerande hammercurl
2x11 kg: 8, 6, 5, 5/arm
Scottcurl med hantel
11 kg: 4, 4, 4/arm
Lutande bänkpress i Smith
35 kg: 9
40 kg: 4, 4
35 kg: 6, 5
Pull-ups
Bara för att testa, var så längesen
9 och fett PB! Mohahaha
Dips mellan bänkar
15
Bålträning
Några bäckenlyft med boll samt ryggresningar
Sedan promenad i 30 min. Blev grinig när jag kom ut och upptäckte att det regnade. Övervägde att gå hem och cykla intervaller, men det kändes inte så lockande och man dör inte av lite regn. Det var rätt skönt faktiskt.
Har varit jobbigt mentalt idag att inte få äta så mycket kolisar, men fysiskt känns det bra. Känner att det nya upplägget kommer att funka. Nu är jag på g
|
|
|
2007-09-30, 21:22
|
|
|
SL gudinna
Reg.datum: Sep 2007
|
Härligt pass o grattis till PB!! Alltid lika kul när man kommer tillbax till en övning man inte kört på länge och märker att man tar mer än senast. Lycka till med allt!!!
Ursprungligen postat av Meister
Jobbar ens magen i marklyft?
|
|
|
|
2007-10-01, 17:14
|
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Va duktig du är! Ska bli kul att se dig på scen sen, hoppas jag ska kunna komma dit irl! Kör hårt, bruden!
|
|
|
2007-10-01, 17:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Pull-ups
Bara för att testa, var så längesen
9 och fett PB! Mohahaha
[:
|
Bravo Cam. Du ar stark.
|
|
|
2007-10-01, 19:11
|
|
|
Registered User
|
Måndag 1/10, morgoncardio
Luttis, Fed up och Marija: Tack tjejer!!!
Feddan, klart du ska komma och du skulle ju ha med din Ica Fiolen-påse eller hur det var  Vore iaf kul att ses!!!
I morse blev det 20 min intervaller på motionscykeln. Booooring. Men snabbt och effektivt dock och jag kunde sova 20 min extra
Hade svårt att somna igår och nu börjar det kännas att sömnen inte varit på topp ett tag. Var på bra humör idag, men fick en rejäl trötthetsdipp på eftermiddagen och lyckades sedan sova nästan hela vägen hem på bussen.
Lowcarb-dieten känns jättebra so far och jag känner mig taggad till tusen! Har ökat på proteinet rejält nu och inte varit så där tokhungrig, förutom vid ett par tillfällen.
Dock var det lite jobbigt idag när vi tackade av vår ekonomiansvariga med tårta. Jag brukar inte vara sugen på sånt, men det var inga vanliga Svenssontårtor. De såg helt enkelt sjukt goda ut och där satt jag med min minikeso. Alla andra sa "aaaahhh" och "mmmm" och jag ville typ bara skjuta mig. Men det är sånt man får ta när man gett sig in i leken antar jag
Ska trösta mig nu med min Sloow-mintchokladpudding som jag toppat med lite valnötter...
|
|
|
2007-10-01, 19:47
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Jäkligt starkt med PB mitt i dieten, imponerande!
Nå, hur många dagar är det kvar nu tills dagen D?
|
|
|
2007-10-02, 08:01
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Jäkligt starkt med PB mitt i dieten, imponerande!
Nå, hur många dagar är det kvar nu tills dagen D? 
|
Haha tack!!! Dock borde det ju rent logiskt bli lättare att lyfta en krympande kropp  Fast nog känns det att krafterna sviker ibland..
Gaaaahhhh, har inte räknat dagarna än, nöjer mig än så länge med veckovis. Knappt 9... Har bokat tågbiljetter, håller på att försöka ordna bikini osv. Insett att min tid och mina pengar endast kretsar kring detta nu..
Har lagt om maten och det känns kanon, släppt ifrån mig en del vätska och känner mig som en miljon dollar idag. Humöret på topp!
|
|
|
2007-10-02, 18:43
|
|
|
Registered User
|
Wohooo!
12 chins idag och PB igen!!! Så jävla härligtt
Hinner/orkar inte redovisa övrig träning nu utan tar det i morgon, måste packa matlådor och sova
Är så lycklig!
|
|
|
2007-10-02, 19:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Du är ju grymt stark! PB efter PB efter PB... Jättegrattis!
|
|
|
2007-10-02, 22:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ivar_Lo-J
Du är ju grymt stark! PB efter PB efter PB... Jättegrattis! 
|
+1
|
|
2007-10-03, 11:00
|
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
12chins! vetifan om jag gör det nu...
|
|
2007-10-03, 12:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Pytte liten rookie???? nja kollade igenom lite, och liten var du inte, tyckte det såg mycket bra ut faktist, bra lats
|
|
|
2007-10-03, 19:01
|
|
|
Registered User
|
Tisdag 2/10, morgonpromenad, lunchpromenad, chins och lite ben
Ivar_Lo-J och UEIS: Tack!!!
Pepz: Prova och se
Jiggen: Tack!!! Fast om du träffade mig skulle du se vilken liten parvel jag är på 156 cm och -50 kg
Gårdagens träning började med morgonpromenad/lite jogg på ca 45 min. Hade sovit dåligt igen och var aptrött. Vanligen brukar jag vara en sån där odräglig som stänger av väckarklockan och skuttar upp ur sängen, men igår var det tungt.
Sen hade jag fått den lysande idén att man faktiskt kan promenera på lunchen också om jag vill utöka cardion och förbränna lite extra. Har ju ett stillasittande jobb och då är det skönt att få vara igång lite under dagen. Dessutom har jag inte så många andra tillfällen att ta extra promenader på. På kvällarna är det redan ont om tid.
Fast jag tror att jag ska passa mig för att göra för mycket cardio nu, då har jag inget att ta till vid nästa platå.
Blev iaf en lunchpromenad på ca 30 min i underbart höstväder!
Sen var jag halvdöd på eftermiddagen och när jag kom till gymmet efter jobbet. Helt otroligt att det blev så bra pass!
Chins
12  , 7, 6, 6
Horisontell benpress
5 plattor: 10, sedan Enbens 4 plattor: 9, 8, 8/ben
Sittande lårcurl
7 plattor: 12 och sen Enbens 5 plattor: 4x6/ben
Liggande enbenscurl
2 plattor: 3x5/ben
Enbenspark
11,4 kg: 12/ben
17,1 kg: 6, 7, 6, 5/ben
PUMP!
Glute Kick
10 plattor: 12, 10, 10/gluteus
|
|
|
2007-10-03, 19:28
|
|
|
Registered User
|
Onsdag 3/10, morgonpromenad, lunchpromenad, bröst och mage
Japp, morgonrunda på 45 min igen. Och i natt har jag faktiskt sovit ut!  Tror det var för att jag minskade kaffet lite igår. Fan, det enda roliga jag har under dieten och så måste jag dra ned på det också
Fick en "gratis" pulshöjning när jag ångade förbi golfbanan där det inte finns några gatlyktor, tyckte att jag såg något röra sig över gräset mot vägen. Ni ska veta att här finns det både björn och varg, samt tydligen vildsvin också  Jag har inte lust att träffa någotdera (inte mördare och psykopater heller, men de känns rätt sällsynta här..). Dock var det nog bara mina ögon som spelade mig ett spratt, försökte lysa med min lilla ficklampa men såg inget.
På lunchen blev det en liten promenad igen på ca 25 min, kunde inte motstå...
Kvällens lilla träningspass:
Dipstest
15
Jag ska lägga dipsmaxningen längre ifrån söndagens armpass, lämpligen på fredagar. Kan ju inte maxa om jag inte hunnit återhämta mig. Alternativt maxa på söndagen och träna dem på onsdagar. Får testa. Chinsen maxas ju tisdagar och tränas torsdagar och det fungerar utmärkt.
Lutande bänkpress i Smith
35 kg: 8, 9, 8, 7
Cablecross
2x3 plattor: 9
2x4 plattor: 6, 5
CC nedifrån
2x2 plattor: 7, 7, 6
Nu har jag hyfsat markerade axlar och ådran på vänstra axeln som jag alltid haft, poppade upp galet mycket idag! Mohahahaha
Knästående crunches i kabel
50 kg: 12, 11, 10, 9
Bröstpressmaskin, enarms
3 plattor: 12/sida
4 plattor: 8, 7/sida
varvat med
Knälyft/crunches på bänk
4 set
Sen så har jag skymtat lite rutor också senaste dagarna *flinar brett*
Utvärdering so far av nya matupplägget som ligger på 40-45 % protein, 30-35 % kolisar och 25 % fett, med syfte att få igång förbränningen och framför allt få rumpa/lår att släppa: LOVELY!!! Så otroligt mycket tajtare redan på kritiska områden (ja jag är medveten om att det är mest vätska som släppt), större mättnadskänsla (trots att jag ligger på minst lika stort underskott, faktiskt vissa dagar större minus) samt enklare matlådor att göra.
Jag kommer nog ändå att försöka variera intaget lite och inte köra så här extremt så mycket nu i början, t ex öka fettet nästa vecka. Dessutom blir det kolhydratsladdning på lördag som vanligt, fast numera sansad sådan och inget hetsätande.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20.
|

|