Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-05-19, 07:29   #12346
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Reg.datum: Jan 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelhunken Visa inlägg
En annan går ju bara upp i vikt. Väger 98 kg nu till mina 182 cm. Utan kagge ska tilläggas! Vet dock inte om det är idealt för mig eller ej. Mina vänner har sagt att jag borde deffa ner till 80 men som sagt, har ingen kagge, kan göra 10 pullups i rad trots att jag väger 98, konditionen är väl sådär men det är bara för att jag inte konditionstränar regelbundet. Målet är att bli stor och grov men naturligtvis få bort några extrakilon. Och nej jag tar inga steroider, har inte ens prövat.
Snyggt jobbat att du gått från "kroppstypen skinnyfat. Smala armar och putande mage." till 98 kg utan kagge sen i somras. Det är väl bara att lägga dig där du trivs helt enkelt. Jag tycker om att vara lätt då det är bäst i de flesta sporter och bättre för hälsan.
Kanske nästa sommar att du är i en deffad form då, om det är det du vill.
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-05-20, 22:50   #12347
Naigala
Registered User

Reg.datum: Apr 2019
Citat:
Ursprungligen postat av Jompi Visa inlägg
Ser inte några problem alls med det upplägget. Ska jag göra någon aktivitet med middag där jag vill äta mer fritt har det hänt att jag fastat endel morgonen. Skipppat frukost, lunch på 300 kcal och sen middag. Men som du beskrev är det inte några konstigheter.

Stabil halvmara låter det som!
Tack för svar, låter bra. Käkat cirka 1700-1800 nu måndag tisdag och är i princip tillbaka på samma vikt som innan varvet och tillhörande kolhydratladdning, skönt även om man trodde det var mest vätska.

Tack! Ingen extrem tid direkt men jag är riktigt nöjd för att vara första gången jag springer den distansen. Skönt att vara tillbaka på gymmet nu och jobba på beachformen, är sjukt taggad och några dagar med högre energiintag var väldigt bra för moralen.
Naigala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-05-21, 09:17   #12348
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Jobba jobba

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2025-05-21 klockan 09:18.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-05-21, 19:33   #12349
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Reg.datum: Jan 2017
Bra jobbat Lennix!
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-05-21, 21:41   #12350
Jompi
Registered User

Jompis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Naigala Visa inlägg
Tack för svar, låter bra. Käkat cirka 1700-1800 nu måndag tisdag och är i princip tillbaka på samma vikt som innan varvet och tillhörande kolhydratladdning, skönt även om man trodde det var mest vätska.

Tack! Ingen extrem tid direkt men jag är riktigt nöjd för att vara första gången jag springer den distansen. Skönt att vara tillbaka på gymmet nu och jobba på beachformen, är sjukt taggad och några dagar med högre energiintag var väldigt bra för moralen.
Ah du ser det går riktigt snabbt, det är bara mindfuck egentligen när man lägger på sig lite vätska iom kolhydraterna men tror att man gått upp en massa.
Jompi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-05-22, 06:08   #12351
Iliyas
Registered User

Reg.datum: Dec 2015
Nere snart 10kg, tagit snart 3 månader. Från 111 till 101, målet är nog runt 90kg, 180cm
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-05-23, 16:19   #12352
Djungelhunken
Registered User

Reg.datum: Oct 2014
Citat:
"Kagge" är väl ganska relativt, jag är ju samma längd som dig och på 98 skulle jag absolut vara fet. Men du kan ju som sagt ha 20kg muskler också, känner du dig själv bekväm o nöjd så tycker jag inte du ska lyssna på vad andra säger.

Genomförde min kolhydratladdning tisdag-lördag, vägde in på 78.5 alltså +3kg drygt. Sprang första halvmaran någonsin igår och klarade målet under 2 timmar så riktigt nöjd.

Unnat mig lite extra mat idag men fr.o.m imorgon blir det deff igen till midsommar. Hoppas landa runt 73kg om allt går som planerat. Borde hoppa ner några kg rätt fort när vätska och magen töms. Tror jag ska ändra upplägget lite till att äta 1700-1800 6x i veckan för att kunna unna mig lite extra en dag i veckan, har rätt mycket planerade aktiviteter kommande månaden jag vill kunna vara mer fri i. Synpunkter / tankar?
Ja jag vet liksom inte om jag skulle klassa mig som vältränad/stark eller otränad/klen. Har inga synliga magrutor direkt, lite putmage kanske men knappast fet. Vissa säger tillochmed att jag ser ut att väga 75-80. Sen är jag ju lite feg när det kommer till att öka i övningar där man riskerar livet (typ benböj och bänk) men kan ladda på ordentligt i maskinerna och även där jag i genomsnitt 10x3. Men i exempelvis hantelpress kan jag köra 10x3 på 27,5 kilos hantlarna men har inte ens vågat testa 30 kilos. Så får liksom ingen insikt i hur jag ligger till när ingen bedömer mig. Har inga kompisar att gå med och tränare är för dyrt. Känner mig dock inte fet även om jag inte är pinnsmal heller.
Djungelhunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-05-23, 16:26   #12353
Djungelhunken
Registered User

Reg.datum: Oct 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Snyggt jobbat att du gått från "kroppstypen skinnyfat. Smala armar och putande mage." till 98 kg utan kagge sen i somras. Det är väl bara att lägga dig där du trivs helt enkelt. Jag tycker om att vara lätt då det är bäst i de flesta sporter och bättre för hälsan.
Kanske nästa sommar att du är i en deffad form då, om det är det du vill.
Tack. Ja jag tänkte göra ett försök nu att få till min muskeldefinition, jag får ta risken att musklerna krymper helt enkelt. Tänkte även sluta dricka proteinpulver en period också, kan det vara en bra idé? Dricker whey-80 efter varje genomfört pass men tar annars inga andra kosttillskott just nu. Tar kreatin i perioder men inte just nu. Läste nånstans att man kan bli tjock av proteinpulver som whey-80 så det kanske är mer gynnsamt vid bulk?
Djungelhunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-05-24, 14:32   #12354
Naigala
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Djungelhunken Visa inlägg
Tack. Ja jag tänkte göra ett försök nu att få till min muskeldefinition, jag får ta risken att musklerna krymper helt enkelt. Tänkte även sluta dricka proteinpulver en period också, kan det vara en bra idé? Dricker whey-80 efter varje genomfört pass men tar annars inga andra kosttillskott just nu. Tar kreatin i perioder men inte just nu. Läste nånstans att man kan bli tjock av proteinpulver som whey-80 så det kanske är mer gynnsamt vid bulk?
Man blir inte tjock av proteinpulver, eller något annan mat / livsmedel för den delen. Man går upp i vikt vid kaloriöverskott, oavsett om det kommer från kyckling eller socker.

Jag skulle säga att proteinpulver, tex whey-80 är ett ännu bättre komplement till kosten vid deff då det är väldigt kalorisnålt och proteinbehovet stort om man inte ska tappa muskler. Ät kaloriunderskott och få i dig ditt dagliga proteinbehov, proteinpulver om det behövs för att nå just det. Typ 2g/kg kroppsvikt. Behöver inte krångla till det mer, lycka till!
Gammal 2025-05-24, 19:18   #12355
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!

CallePs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Nere snart 10kg, tagit snart 3 månader. Från 111 till 101, målet är nog runt 90kg, 180cm
Gött jobbat, snart där då ju!
Gammal 2025-05-29, 22:13   #12356
Naigala
Registered User

Varit lite segt sista veckan, ätit lite lulligt med vissa dagar som sneat iväg lite och andra runt 1500 kcal. Hållit igång träningen bra och slog pb i bänk idag så styrkan är ok. Dagsvikt 74.7 så krigar på mot målet 73 innan midsommar. Märker verkligen av att löpningen påverkar hungern ordentligt men känns som fettet kring magen påverkas och ser skillnad i spegeln även om vågen verkar trögare nu.
Gammal 2025-06-01, 19:08   #12357
Jompi
Registered User

Jompis avatar

Citat:
Varit lite segt sista veckan, ätit lite lulligt med vissa dagar som sneat iväg lite och andra runt 1500 kcal. Hållit igång träningen bra och slog pb i bänk idag så styrkan är ok. Dagsvikt 74.7 så krigar på mot målet 73 innan midsommar. Märker verkligen av att löpningen påverkar hungern ordentligt men känns som fettet kring magen påverkas och ser skillnad i spegeln även om vågen verkar trögare nu.
Fan du är ju snart där, riktigt bra! Tycker också man blir lite hungrigare av löpningen men overall är det ändå bra för deffen enligt mig.

Haft några cheatdays där jag legat på cirka 3000 kcal nu 3 dagar. Upp på hästen igen nu med ny månad. Innan fuskdagarna stod vågen på 87,9, tror och hoppas att jag snart är nära 18% bf.
Gammal 2025-06-01, 20:42   #12358
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Har börjat deffa igen. En liten deff blir det tills jag är mellan 81 o 83 kg.

✮✮I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it. ✮✮⠀⠀
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-06-02, 19:29   #12359
Mjukost
Registered User

Reg.datum: Mar 2025
Körde ett uppehåll i deffen på 6 veckor. Låg mellan 2900-3200 kalorier om dagen. Kände mig lite pluffsigare med har ändå stått viktstabil på runt 80kg.

Kört igång igen nu och ligger på 2700 kalorier om dagen. Kört så i lite mer än två veckor och vikten är nu runt 78 kg. Säkert mycket vätska som jag tappat då jag käkade mycket mer kolhydrater innan.
IMG_4589.jpg
Högra bilden är tagen 4 januari och jag vägde 88,6kg . Vänstra bilden tagen nu i helgen och jag väger 78,5 kg. 12 cm runt magen och 6 cm runt låren. Ett par implantat i vaderna bara så är jag på god väg
Mjukost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-06-05, 10:48   #12360
Jompi
Registered User

Jompis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mjukost Visa inlägg
Körde ett uppehåll i deffen på 6 veckor. Låg mellan 2900-3200 kalorier om dagen. Kände mig lite pluffsigare med har ändå stått viktstabil på runt 80kg.

Kört igång igen nu och ligger på 2700 kalorier om dagen. Kört så i lite mer än två veckor och vikten är nu runt 78 kg. Säkert mycket vätska som jag tappat då jag käkade mycket mer kolhydrater innan.
Bifogad fil 118654
Högra bilden är tagen 4 januari och jag vägde 88,6kg . Vänstra bilden tagen nu i helgen och jag väger 78,5 kg. 12 cm runt magen och 6 cm runt låren. Ett par implantat i vaderna bara så är jag på god väg
Låter riktigt fint kunna ligga på 2700 kcal och ändå tappa. Riktigt bra jobb med deffen, kul att axlarna ser större ut nu iom bättre definition.

Vad är viktmålet? Vad uppskattar du BF är nu?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.