Alltså det här gör mig lite rörd! Det är sådant jag behöver höra, jag är som sagt en vinnarskalle ut i fingerspetsarna med tillhörande dåliga sidor i form av att jag blir fly förbannad om jag inte vinner. Jag har svårt att se att jag är bra, jag är extremt kritiskt och ser bara det negativa. Samtidigt är jag sjukt taggad på att bygga upp mig ytterligare nu. Ni ska få se en Aron som sliter ännu hårdare på gymmet. Det stör mig bara att jag inte kunde få gå på scen när jag kände mig bra, jag laddade om 3 gånger och färgen hade börjat bli grön när jag gick upp. Det var dock lika för alla och jag kunde inte kompensera tillräckligt bra för det.
Aron, det är klart att du ville vinna, men du har gjort så otroligt bra ifrån dig, och alla gratulationer som du nu får förtjänar du, du gjorde det bästa av vad du hade och det blev riktigt jävla bra! Man kan inte styra över någonting annat än det man själv gör! Nu har du tid att slipa och bättra på fysiken ännu mer, försök njuta av ögonblicket och uppskatta dig själv, du är grym, det du har visat på vägen hit och dina prestationer nu när du är här är otroligt, få har sådan framförhållning och målmedvetenhet..
Det är många som har stöttat dig på olika sätt, och det är klart du skall tacka dem, men sanningen att säga ska du nog mest tacka dig själv...
__________________ "Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.."- Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?"- Sammich
Efter att ha levt på godis, pommes och lite eaa om dagen i 2v nu så har jag kommit tillbaka till sverige och börjat äta normalt. Fysiken har dock kollapsat totalt, flygresa och dålig kost har gjort att jag väger 5kg mer än på invägningen inför lucia den 2 december. Är extremt vätskefylld och slät, gillar inte alls det jag ser i spegeln. Ser dock rätt så fyllig ut. Är svårt att tänka att jag är bara 5kg från tävlingsform när jag ser mig själv nu. Men ge mig några veckor hemma så ska ni se att jag bättrar på mig. Blir träning nu och 2 dagar till innan 28 och sen måste jag vila en vecka igen. Svårt är det men man måste göra det.
Idag blev det ett pass med daloatf och benacii. Provade på Antonis gym i Uppsala. Gled in i lokalen och man kände att kroppen började kicka igång, man kände sig hemma, man hörde musiken, kände lukten, ja det var underbart. Även om fysiken inte var som man ville. Nåja, tränade lite överkropp.
Bänk:
7*110
3*120
7*110
Dips:
30
11*+25
7*+35
Lutande bänk:
3*för få reps*40
Militärpress:
9*50
x*45 - bakom nacken
x*40 - omvända
Svagare än på länge men det kommer snabbt tillbaka. Under passet kände jag hur vätskan släppte mer och mer och det såg bättre och bättre ut. Jag längtar till nästa pass.
Antonis gym var riktigt bra, väl värt ett besök om ni kommer till ua.
Blev lite posering efteråt också, även om jag försökte hålla mig i kläder. Kul att träna med grabbarna men som vanligt blir det mkt tjöt.
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa
Aron, det är klart att du ville vinna, men du har gjort så otroligt bra ifrån dig, och alla gratulationer som du nu får förtjänar du, du gjorde det bästa av vad du hade och det blev riktigt jävla bra! Man kan inte styra över någonting annat än det man själv gör! Nu har du tid att slipa och bättra på fysiken ännu mer, försök njuta av ögonblicket och uppskatta dig själv, du är grym, det du har visat på vägen hit och dina prestationer nu när du är här är otroligt, få har sådan framförhållning och målmedvetenhet..
Det är många som har stöttat dig på olika sätt, och det är klart du skall tacka dem, men sanningen att säga ska du nog mest tacka dig själv...
Jag uppskattar verkligen dina ord! Du får en att tänka efter. Jo man får tacka sig själv en hel del också.
Citat:
Ursprungligen postat av Saunela
Grattis till silvermedaljen Aron! Kul o träffa dig nere på mässan oxå o växla några ord!
Tackar. Det var kul, blev ju lite stressigt då jag var lite annanstans i huvudet.
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy
Silver? Äh, det är bara att lägga ned nu, sluta! Odugligt är vad det är...
Vafan, är du bortom vettet? Grattis!!
Hahah jo det är väl lite så. Tackar
Citat:
Ursprungligen postat av apfel
grattis mannen, debutåret och du placerar dig etta och tvåa- grymt!
Tackar, jo det är väl rätt så bra såhär i efterhand. Nya mål nu dock.
Någon dag efter förra passet blev jag sjuk och har varit det sen dess. Halsen är fortfarande lite rosslig men jag måste fan hinna med ett pass till innan nyår och det är ju bara efterdyningarna från sjukdomen kvar. Tänkte iaf ta det lugnt idag men folk som känner mig vet ju att det inte är det lättaste för mig. Vilan har dock inte bara gjort mig gott, jag har ju ett knä som strulat för mig. Knät har mått bra länge nu men nu under vilan känner jag att det blivit sämre så antagligen behöver det lite träning för att må bra.
Under uppvärmningen kommen all glädje jag känner inför träningen fram och jag känner att det fan inte blir lugnt idag.
Böj:
5*80
5*110
3*140 - bälte på
slut på bra djup och hetsa lite
8*140
3*180
Gött pass, lite styrka har man ju tappat men det kommer ju tillbaka och viljan finns där. Formen har rättat till sig något men jag gillar itne vad jag ser i spegeln, tänkte ändå bjuda på en bild. En back latsspread, dvs en pose där man kan vara fet och ändå se bra ut
Fortfarande lite småsjuk men sånt orkar vi inte med så fick bli träning idag med. Tanken var rygg och axlar, polaren hojtade om träning och tanken ändrades till armar. Jag har ju inte lagt upp/fått schemat för iår än så jag är flexibel.
Smalbänk:
8*90
6*90
6*90
Stångcurl:
10*40
8*45
6*45
Dips:
3*max
Scottcurl:
x*30
x*35
x*35
Pushdown:
8*90
x*85 + drop
Cablecurl:
8*85
6*75 + drop
lite svagare än vanligt, speciellt i smalbänken men skyller på sjukdom och frånvaro. Träningsvärken i benen börjar smyga sig på så det blir nog ännu värre imorn.
Lite bilder också, en som hintar om den begynnande och, av mig, omtalade svullmagen.
I förrgår var träningsvärken i benen brutal och jag hade massor av annat att göra plus tidig morgon dagen efter så träningen skippades. Gårdagen spenderades med att jobba 16-17h men idag var jag tillbaka igen. Träningsvärk i benen fortfarande och lite sjukdom men det är bara köra hårt. Har börjat trappa upp volymen också, idag kanske det slog över lite...
Mark:
5*160
2*190
Jag var förberedd på att jag skulle ha träningsvärken i quads men den brutala smärta som uppkom i övre hamstring/arlset var förvånande. 160 bet jag mig igenom, första på 190 blev i princip raka mark, i andra försökte jag driva med benen men det smärtade rejält, gav mig på en 3 reps men benen klarade inte av det.
Chins:
10 set, minst 10 reps, kv, olika fattningar
Enbensvadpress i sittande benpress:
2*6*(110+105+100+95+90)
6*(90+85+80+75+70) - striktare
6*(80+75+70+65+60) - striktare
6*(90+85+80+75+70) strypning av 6*(70+65+60+55+50) båda benen x*120
Mycket fint. Brutalt många set dock, känns skönt på något sätt men kroppen var inte riktigt van. Märks att man inte tränat på länge, hade små flickhänder som protesterade kraftigt. Kroppen känns bättre och ser större ut (viktuppgång sen invägning till lucia är i dagsläget 8kg).
Träning idag igen. Lite frisk friskare och lite mindre träningsvärk i quads, däremot mer i hamstring och rumpa. Även ryggen, som jag aldrig får träningsvärk i, hade en del. Senare skulle det även visa sig att vaderna inte var på topp.
Vadpress i hackliftliknande maskin:
9*15*50
x*(50+40+30+15+0)
Sweet. Kroppen börjar svara rejält nu!
Som ni ser så har journalen bytt namn för att matcha mitt nya mål. Ska försöka få ordning på ett längre inlägg om mina mål och utvärdering av det gångna året.
Bra att du satsar på att vinna SM innan jorden går under, har du tänkt hålla dig inom viktområdet eller funderar du på att gå upp till en tyngre klass?
Bra att du satsar på att vinna SM innan jorden går under, har du tänkt hålla dig inom viktområdet eller funderar du på att gå upp till en tyngre klass?
Mycket fin övning.
Jag har minst 3kg till godo (nästa gång ska jag vara hårdare och i värsta fall kan jag tömma lite mer vatten) så jag får träna bra jädra bra om jag ska ta mig ur viktklassen
Fortfarande träningsvärk i både baksida och framsida lår men det är bara att köra ändå! Hookade upp med big boy Erik och drog av ett rejält benpass.
Böj:
6*100
6*120
6*140
8*140
5*160
18*90
Varierande strikthet. Hade tänkt gå tyngre men men baksida lår och rumpa sa totalt stopp.
Hamstringmaskin:
~10*40
~10*55
~10*70
~6*85
Svår maskin att komma igång med och att komma ur men den växte på en och fungerade som ersättning för raka mark (som utgick pga jag hade ömma hamstring och erik en öm korsrygg). Film nedan.
Jag har minst 3kg till godo (nästa gång ska jag vara hårdare och i värsta fall kan jag tömma lite mer vatten) så jag får träna bra jädra bra om jag ska ta mig ur viktklassen
Hehe, vissa har det då lätt med vikten.
Vad är det där för ny maskin, måste ha kommit in ganska nyligen? Minns inte den när jag tränade på Exhale för inte så längesedan. Några nya roligheter?