Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-29, 21:31   #12061
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Såg precis The Edge of Darkness. Riktigt bra imho! Eller iaf helt perfekt en slö torsdagskväll när det var ett tag sen man såg en film ensam med höööögt ljud. Like!
Gammal 2010-04-29, 21:31   #12062
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Jag tror nästan Avatar hade blivit för mycket att smälta med en mera komplex plot. Den rent visuella biten kräver ett ganska stort fokus för att kunna avnjutas maximalt.
Håller inte med. Jag hade iof hellre lagt energi på att hänga med i en bra handling, istället för att stundtals aktivt vara tvungen att förtränga hur dålig den var("oh, titta - vilka fina färger!").

Tycker filmen är fantastiskt snyggt förpackad skit.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 21:59   #12063
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Håller inte med. Jag hade iof hellre lagt energi på att hänga med i en bra handling, istället för att stundtals aktivt vara tvungen att förtränga hur dålig den var("oh, titta - vilka fina färger!").

Tycker filmen är fantastiskt snyggt förpackad skit.
Säger du att enkel är analog med dålig? I mina ögon är det en Romeo och Julia historia i ny tappning. Banalt och simpelt men väl så njutbart.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 22:38   #12064
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Säger du att enkel är analog med dålig? I mina ögon är det en Romeo och Julia historia i ny tappning. Banalt och simpelt men väl så njutbart.
Det är inte enkelheten i sig jag har problem med, utan snarare att den bara är... dum. Allt snack om filmen har gjort att jag odlat mycket hat, men det är inte så givande att spy kopiösa mängder galla så jag bjuder på en kort sammanfattning:

Colonel Quaritch - Pleeeease! Det är en dålig kliché och visar överlag en rätt motbjudande syn på militären.

Onda kapitalisten - Suck...

Navi-folket - Hela konceptet med "ädla vildar" är helt verklighetsfrånvänt. Att den typen av existens framställs som något idealt är helt sjukt. Alltså, naturfolk är sådana som torkar sig med mossa efter de har skitit i skogen, de har dålig tillgång till mat och vatten och bor i hyddor. De är extremt utsatta för sjukdomar, klimat och vilda djur(i Pandoras regnskog är det här ännu mer sant).

De kunde ju i varje fall använt lite av sitt Unobtanium(ugh...) till att köpa sig ett fungerande avloppssystem och byggt fräsigare bostäder. Kapitalisten hade säkert kunnat förse dem med det, fast han var ju iof ond...

Pandora - Uppenbarligen vill Cameron göra nån analogi till vår planet, och sälja oss nån slags gaia-smörja.

Storyn - I princip ett plagiat av filmer som Ferngully, Pochahontas och Dansar med Vargar.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 22:41   #12065
stafh
Registred User

stafhs avatar

Det konstigaste av allt var ju att det fanns blå människor på en planet jättelångt från jorden. Hur kom de dit? Och varför hade de svansar?
Gammal 2010-04-29, 22:46   #12066
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Jag förstår inte ens hur de har en chans. Jag har inte sett filmen, men väl trailern. Alltså, vi snackar om ett indianfolk med stora djur mot typ... mänsklighetens militära teknik anno 2500? Var finns kampen någonstans?

Med det sagt är jag sugen på filmen. Verkar vara en bra actionfilm med snygga effekter. Man får ta det som det är. Vill man ha filosofi och (vettiga) moraliska budskap kanske man inte ska se denna film, eller i alla fall låta bli att ta på sig sina analys-glasögon när man ser den.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 22:55   #12067
krellik
Registered User

krelliks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Jag förstår inte ens hur de har en chans. Jag har inte sett filmen, men väl trailern. Alltså, vi snackar om ett indianfolk med stora djur mot typ... mänsklighetens militära teknik anno 2500? Var finns kampen någonstans?

Med det sagt är jag sugen på filmen. Verkar vara en bra actionfilm med snygga effekter. Man får ta det som det är. Vill man ha filosofi och (vettiga) moraliska budskap kanske man inte ska se denna film, eller i alla fall låta bli att ta på sig sina analys-glasögon när man ser den.
De är typ jättar med super skelett, flygande drakar och sjuka skills. Sen är hela poängen att de ska vara underdogs.
Gammal 2010-04-29, 22:56   #12068
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
De är typ jättar med super skelett, flygande drakar och sjuka skills. Sen är hela poängen att de ska vara underdogs.
Okej, coolt!

Ah, det förstod jag. Men som jag såg det var det typ som en myra mot en gubbe med stövlar. Myran är också en underdog.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-29, 22:58   #12069
krellik
Registered User

krelliks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Okej, coolt!

Ah, det förstod jag. Men som jag såg det var det typ som en myra mot en gubbe med stövlar. Myran är också en underdog.
Ballast i hela filmen är typ att de tagit såna där "loaders" från aliens, bepansrat och bestyckat dessa (snyggt) och sen får man se lite köttiga fights mellan super smurfarna och dessa. Good shit.
Gammal 2010-04-30, 00:00   #12070
Skuggvargen
Banned User

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Det är inte enkelheten i sig jag har problem med, utan snarare att den bara är... dum. Allt snack om filmen har gjort att jag odlat mycket hat, men det är inte så givande att spy kopiösa mängder galla så jag bjuder på en kort sammanfattning:

Colonel Quaritch - Pleeeease! Det är en dålig kliché och visar överlag en rätt motbjudande syn på militären.

Onda kapitalisten - Suck...

Navi-folket - Hela konceptet med "ädla vildar" är helt verklighetsfrånvänt. Att den typen av existens framställs som något idealt är helt sjukt. Alltså, naturfolk är sådana som torkar sig med mossa efter de har skitit i skogen, de har dålig tillgång till mat och vatten och bor i hyddor. De är extremt utsatta för sjukdomar, klimat och vilda djur(i Pandoras regnskog är det här ännu mer sant).

De kunde ju i varje fall använt lite av sitt Unobtanium(ugh...) till att köpa sig ett fungerande avloppssystem och byggt fräsigare bostäder. Kapitalisten hade säkert kunnat förse dem med det, fast han var ju iof ond...

Pandora - Uppenbarligen vill Cameron göra nån analogi till vår planet, och sälja oss nån slags gaia-smörja.

Storyn - I princip ett plagiat av filmer som Ferngully, Pochahontas och Dansar med Vargar.
ja usch så dumt, är helt säker på att Cameron förespråkar djurporr också. Såg du bara hur dom gjorde för att "belägra" djuren? förde in deras "strutar" i.. och.. nä.. jag kan inte fortsätta....
Skuggvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 05:12   #12071
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
De verkar använda de där strutarna till det mesta. Rätt freaky.
Gammal 2010-04-30, 08:04   #12072
coxie
Spare some change..?

coxies avatar

Reg.datum: Nov 2005
Iron Man 2.

Trevlig och samma känsla som i första men Whiplash skulle fått lite mer bild, gillade man första gillar man den här.

Det bästa var nog alla easter eggs som gör mig stenhård inför The Avengers.
Gammal 2010-04-30, 15:21   #12073
champion
Lever i en dröm

champions avatar

Reg.datum: Dec 2003
http://www.imdb.com/title/tt1179904/
Paranormal activity

Den var riktigt bra 5/5
Synd att man inte hade någon tjej som kunde krama om en när det blev läskigt

Undra om Paranormal Activity 2 är lika bra?
champion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 16:51   #12074
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Iron man 2

Riktigt bra! I like!
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 21:59   #12075
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Det har blivit litet finkultur:

American Pie: The Naked Mile - 6/10 - trodde faktiskt den skulle vara bra mycket sämre efter allt man hört, men nej då, fungerade klart över förväntan. Väntade mig inget tre timmar långt epos i Hollywoodtappning, och som tur var fick jag det inte heller.

The Hangover - 9/10 - Jag är helsåld, trodde det skulle vara liknande sk*t som t ex Knocked Up, eller bara litet halvkul då och då likt Superbad, men denna var faktiskt riktigt, riktigt rolig. Allvarligt talat något av det roligaste jag sett i filmväg, trots att jag inledningsvis fick litet "Entouragevibbar". Dessutom är Heather Graham med, och det är givetvis ett extra plus i kanten, vad annars.

Senast redigerad av kalajset den 2010-04-30 klockan 22:01.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:10.