2014-11-01, 14:28
|
|
|
You dont make friends with sallad
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Nej, på facebook syns du för en mycket mindre publik. Det är folk som aktivt söker upp dig och din profil som kan kolla på dig, på instagram kan du skriva "#sweden #girl #blond" och folk från hela världen kan hitta dig.
Facebook är för folk som vill imponera på sina vänner med bilder på barn, mat och annat "kolla vad duktig jag är" , IG är 100% bara "Här är jag"
|
Så det du säger är i princip att skillnaderna är på hur stor publik man får. Dock så var inte min poäng angående det utan min poäng var själva mentaliteten av att posta sådana bilder på sig själv.
Samma människor som postade sina fitness bilder på facebook kan jag tänka mig sen fixade instagram för att även posta där å eventuellt så finns det även de som fixar en egen youtube kanal eller blogg. Så det är själva mentaliteten av att visa sig som jag skulle säga började på facebook.
|
|
|
2014-11-01, 14:37
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Visa upp sig ja, men inte alls lika mycket fokus på utseende. Instagram är ju extremt med alla "Idag har jag varit på gymmet" + spegelbild i omklädningsrummet, "Idag har jag sprungit" + bild på löpartights/ben , "Kört ben idag, nu jävlar" + bild på röv
|
|
|
2014-11-01, 16:36
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Anorektiska ideal hyllas ju på reklampelare, på catwalken, i dockor, i film. Muskler på tjejer är en subkultur som hyllas av några, även om ett par oinvigda säkert drar en handtralla till det med.
Anorektiker får garanterat värre stressfrakturer och dylikt än ortorektiker när de orkar att försöka träna.
Utebliven menstruation/rubbad menstruation är en sak som en ortorektiker fortare återhämtar sig ifrån än en anorektiker, då ortorektikern faktiskt äter, och inte har alls lika stört förhållande till mat.
En typisk ortorektiker kanske tränar 8 pass i veckan. 4 pass cardio, 4 pass styrketräning. Dessutom äter hon mat och ser till att få i sig det hon tror att kroppen behöver.
Det är en ohälsosam fixering, men att likställa det med en anorektiker som knappt äter öht, varvar med bulimi, och troligtvis har andra allvarliga självskadebeteenden och personlighetsstörningar är en överdrift.
Får man en anorektiker att gå över till att bli ortorektiker ser jag det som en vinst.
|
Två fel ger inte ett rätt. En skev och ohälsosam självbild med ångestproblematik är aldrig bra.
|
|
2014-11-02, 17:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Jag märker att en hel del tjejer som hetsar på instagram, bloggar och forum går in i väggen efter ett tag. Eller gå in i väggen är kanske att ta i. Men ta Freja uppe till vänster på bloggremsan här. Många bilder, celcius, träning och för en utomstående verkade detta vara hennes liv.
Sen försvann bloggandet och instagramuppdaterandet. What happened, jo det blev för mycket för henne.
Hur länge orkar de att träningen är deras liv innan det blir som ovan?
Vet inte om jag ville komma med något mer än observationer..
|
|
|
2014-11-02, 18:09
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Två fel ger inte ett rätt. En skev och ohälsosam självbild med ångestproblematik är aldrig bra.
|
Vad är en sund och hälsosam självbild? Att visa upp bilder på instagram på sin otränade men snygga röv i märkesbyxor istället för att visa upp bilder på instagram av sin snygga tränade röv i yogapants?
|
|
|
2014-11-02, 18:47
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Min fördom om alla som gillar att visa upp spännisbilder offentligt är att de har psykiska problem. Och en av få saker jag har lärt mig här i livet är att fördomar nästan alltid stämmer.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2014-11-02, 19:04
|
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Min fördom om alla som gillar att visa upp spännisbilder offentligt är att de har psykiska problem. Och en av få saker jag har lärt mig här i livet är att fördomar nästan alltid stämmer.
|
Sant, till skillnad från skäggbilder som bara är sunt och mysigt.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2014-11-02, 19:07
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa
Sant, till skillnad från skäggbilder som bara är sunt och mysigt.
|
Nej, det är fel, jag har massor psykiska problem. Jag samlar på dem, som Pokemonkort.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2014-11-02, 19:08
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Jag ser inte riktigt skillnaden i att visa upp spännisbilder eller visa upp bilder på sig själv i sin balklänning. Det är ju ett intresse de har, sin träning och sina muskler. Varför är det så sjukt att vilja visa upp en snygg vältränad kropp, men helt normalt att vilja visa upp en snygg otränad kropp?
De flesta av oss män gnäller ju inte direkt på otränade snygga tjejer som är exhibitionister, men är det snygga och muskulösa tjejer som är exhibitionister gnäller en del av oss rejält.
Då blir beteendet osunt. Snygg smal tjej=sund. Snygg smal tjej som lagt på sig 5kg muskler=omg! ortorexi! Sen när blev cocktails och snittar sunt, men proteindrinkar och kycklingsallad osunt?
|
|
|
2014-11-02, 19:14
|
|
|
|
Citat:
Jag ser inte riktigt skillnaden i att visa upp spännisbilder eller visa upp bilder på sig själv i sin balklänning. Det är ju ett intresse de har, sin träning och sina muskler. Varför är det så sjukt att vilja visa upp en snygg vältränad kropp, men helt normalt att vilja visa upp en snygg otränad kropp?
De flesta av oss män gnäller ju inte direkt på otränade snygga tjejer som är exhibitionister, men är det snygga och muskulösa tjejer som är exhibitionister gnäller en del av oss rejält.
Då blir beteendet osunt. Snygg smal tjej=sund. Snygg smal tjej som lagt på sig 5kg muskler=omg! ortorexi! Sen när blev cocktails och snittar sunt, men proteindrinkar och kycklingsallad osunt?
|
Jag tror det beror på att spännisbilder bryter mot normala integritetsregler.
Visar du upp dina modellplan på Facebook - fine. Du skulle kunna gå runt med ditt modellplan på stan, och ingen skulle bry sig.
Står du i kallingarna och spänner musklerna på Facebook - sjukligt. Du skulle inte 1) gå runt i kallingarna på stan eller 2) spänna dig när någon tittade på.
På så sätt påminner spännisbilder ganska mycket om porr.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2014-11-02, 19:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Visar du upp dina modellplan på Facebook - fine. Du skulle kunna gå runt med ditt modellplan på stan, och ingen skulle bry sig.
Står du i kallingarna och spänner musklerna på Facebook - sjukligt. Du skulle inte 1) gå runt i kallingarna på stan eller 2) spänna dig när någon tittade på.
|
jag är inne på samma linje.
|
2014-11-02, 20:47
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Bild på snygg tjej på semester i bikini= helt ok. kameravinklat rätt ner i urringningen med tillhörande duckface= helt ok. En tricepspose med rövput? Omg sjukligt!
|
|
|
2014-11-02, 20:54
|
|
|
|
Citat:
Bild på snygg tjej på semester i bikini= helt ok. kameravinklat rätt ner i urringningen med tillhörande duckface= helt ok. En tricepspose med rövput? Omg sjukligt!
|
Nja, alltså, det vetefan om urringningsbilder är okej heller (men man står åtminstone inte och spänner sig på dem). Semesterbilder är så lätta att bortförklara med att man bara vill visa hur man har de, så de måste nog betraktas som godkända.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2014-11-02, 22:24
|
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Nej, det är fel, jag har massor psykiska problem. Jag samlar på dem, som Pokemonkort.
|
Aha, på så vis. Jag har massa dubbletter om du vill byta.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2014-11-02, 22:46
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Vad är en sund och hälsosam självbild? Att visa upp bilder på instagram på sin otränade men snygga röv i märkesbyxor istället för att visa upp bilder på instagram av sin snygga tränade röv i yogapants?
|
Varför tar du upp två extremiteter? Varför skulle det ena vara legitimt eller accepterat?
Ibland tror jag att du gör dig dummare än vad du är bara för att diskutera för sakens skull.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:10.
|

|