Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-18, 19:25   #106
lökjonny
Registered User

Reg.datum: Jul 2014
Stabilt! Jag är själv ett stort fan av dragremmar vid de sista setten, så att man kan fokusera 100% på ryggen. Går ju framåt med bikäpz också :^)
lökjonny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:30   #107
Ajemän
Registered User

Ajemäns avatar

Reg.datum: Jan 2014
Senaste halvåret har jag kört dragremmar alla set i alla dragövningar förutom mark, och mina underarmar och grepp har ökats som bäst nu, eftersom jag ökat frekvensen på rygg- och bicepsträningen
Gammal 2014-07-22, 22:10   #108
minsky
Registered User

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av lökjonny Visa inlägg
Stabilt! Jag är själv ett stort fan av dragremmar vid de sista setten, så att man kan fokusera 100% på ryggen. Går ju framåt med bikäpz också :^)
Ja det är inte dumt alls faktiskt, det är ju ofta man har mer att ge! Ja lite småkul att de börjar svara på träningen. Lyckades med strikt utförande curla upp en 20 kiloshantel på vardera arm - det är på G!

Citat:
Ursprungligen postat av Ajemän Visa inlägg
Senaste halvåret har jag kört dragremmar alla set i alla dragövningar förutom mark, och mina underarmar och grepp har ökats som bäst nu, eftersom jag ökat frekvensen på rygg- och bicepsträningen
Gött! Hoppas på liknande resultat eftersom jag har ett rätt svagt grepp. Dock tycker jag det är klokt att skippa dragremmar på mark till en början eftersom greppstyrkan är en rätt bra indikator på att armarna orkar med vikten.

Tack för peppen grabbar!

Måndag 21:e
"push"

Ny periodisering under två veckor med 3:or (ibland singlar) på huvudövningarna

KV: 80,5 kg

Rotatorcuffar (uppvärmning)
2 x 10

Bänkpress
50kg x 10
60kg x 6
70kg x 5
75kg x 3
80kg x 1

Skulle gjort en trea på 80 men kände att det fick räcka. Med passare kanske jag hade försökt med 1-2 reps till.

Militärpress
20kg x 8
30kg x 5
45kg x 3
45kg x 3
45kg x 3

Triceps pushdown
3 x 12 Lite skönt pump bjöds det på.

Hantellyft åt sidan
6kg 3 x 8

Skönt pass men fy fasen vad varmt det är på gymmen så här års. Gäller att dricka ordentligt!

Imorgon blir det rygg och är riktigt taggad! Får troligtvis också hem en ny beställning av EAA och lite annat gott!

Senast redigerad av minsky den 2014-07-22 klockan 22:12.
minsky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 22:12   #109
Ajemän
Registered User

Ajemäns avatar

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av minsky Visa inlägg
Ja det är inte dumt alls faktiskt, det är ju ofta man har mer att ge! Ja lite småkul att de börjar svara på träningen. Lyckades med strikt utförande curla upp en 20 kiloshantel på vardera arm - det är på G!

Gött! Hoppas på liknande resultat eftersom jag har ett rätt svagt grepp. Dock tycker jag det är klokt att skippa dragremmar på mark till en början eftersom greppstyrkan är en rätt bra indikator på att armarna orkar med vikten.

Tack för peppen grabbar!

"push"

2 x 10

Bänkpress
50kg x 10
60kg x 6
70kg x 5
75kg x 3
80kg x 1

Skulle gjort en trea på 80 men kände att det fick räcka. Med passare kanske jag hade försökt med 1-2 reps till.

Militärpress
20kg x 8
30kg x 5
45kg x 3
45kg x 3
45kg x 3

Triceps pushdown

Hantellyft åt sidan
6kg 3 x 8

Skönt pass men fy fasen vad varmt det är på gymmen så här års. Gäller att dricka ordentligt!

Imorgon blir det rygg och är riktigt taggad! Får troligtvis också hem en ny beställning av EAA och lite annat gott!
Härligt man!

Fasen jag blir så taggad av värmen. På med lurarna och svettas till max. Se det som en utmaning, yao a machiiine
Gammal 2014-07-22, 22:15   #110
Aliaas
Powered by Grynkorv

Aliaass avatar

Reg.datum: May 2013
Citat:

Tack för peppen grabbar!

"push"

2 x 10

Bänkpress
50kg x 10
60kg x 6
70kg x 5
75kg x 3
80kg x 1

Militärpress
20kg x 8
30kg x 5
45kg x 3
45kg x 3
45kg x 3

Triceps pushdown

Hantellyft åt sidan
6kg 3 x 8

Härligt pass mannen och vikten forstätter stadigt neråt (lr inte sen sist men du fattar), ser ju riktigt bra ut!
Aliaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 14:17   #111
Krutpaket
Registered User

Krutpakets avatar

Reg.datum: Jun 2014
Citat:

Tack för peppen grabbar!

"push"

2 x 10

Bänkpress
50kg x 10
60kg x 6
70kg x 5
75kg x 3
80kg x 1

Militärpress
20kg x 8
30kg x 5
45kg x 3
45kg x 3
45kg x 3

Triceps pushdown

Hantellyft åt sidan
6kg 3 x 8

Najs pass! Vad är målvikten?
Gammal 2014-07-23, 20:49   #112
minsky
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Ajemän Visa inlägg
Härligt man!

Fasen jag blir så taggad av värmen. På med lurarna och svettas till max. Se det som en utmaning, yao a machiiine
Haha härligt ju, önskar jag kunde tagga lite mer också men när svetten rinner ner i ögonen och svider då blir jag mest bara irriterad

Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas Visa inlägg
Härligt pass mannen och vikten forstätter stadigt neråt (lr inte sen sist men du fattar), ser ju riktigt bra ut!
Ja den börjar röra på sig nu (både uppåt och neråt) men det lutar åt 0,3-0,5kg i veckan. Funderar på om det är lite väl snabbt. Tänkte mig kanske -1kg/mån.

Citat:
Ursprungligen postat av Krutpaket Visa inlägg
Najs pass! Vad är målvikten?
Ja det var ett rätt härligt pass, tack! Någonstans runt 72-74kg skulle jag tro sen får det bli balans. Hade gärna kommit ner i ett lågt BF för att skapa bra förutsättningar att bygga på. Vi får se!

Onsdag 23:e
"pull"

KV: 80,1kg (-0,4kg)

Dynamisk stretch och uppvärmning

Marklyft
60kg x 8
80kg x 6
90kg x 5
110kg x 2
120kg x 1
120kg x 2 (med bälte och remmar) Hade hoppats på en trea men ryggen kändes inte helt 100.
110kg x 2 Siktade på en trea här också men nop

Kör direkt på 110kg nästa gång och siktar på 3x3.

Chins (brett grepp och remmar)
KV x 6
KV x 5
KV x 4

Latsdrag
70kg x 5
70kg x 5
70kg x 5

Kabelrodd
60kg x 8
70kg x 5
70kg x 5
70kg x 5

Remmar användes lite här och där när det behövdes..

DB curlZzz

10kg x 10/10
16kg x 8/8 PB
16kg x 6/6
16kg x 5/5

Kändes så jäkla bra första setet sen så dog det lite men nöjd iaf!

Planka och rygglyft (superset)
3 varv med 15sek planka och 8 reps rygglyft.

Lite missnöjd med marklyften men annars ännu ett bra pass, på fastande mage dessutom. Känns som jag gör bäst ifrån mig när jag tränar innan frukost med lite EAA i kroppen och sen en stor lunch när jag kommer hem. Har valt att öka på intaget till 2200kcal en period då det känns som styrkan har minskat lite för mycket, speciellt i bänkpress. Kan ju också bara vara normalt..

Fick hem 2 burkar med EAA idag också med smakerna Berry och Juice Apple. Låter ju gott men det är inte så noga så länge ration är OK.

I morgon ska flickvännen tränas och det är möjligt det blir lite mer curlz för min del!
Gammal 2014-07-23, 23:05   #113
Krutpaket
Registered User

Krutpakets avatar

bra pass som vanligt! starkt i marken
Gammal 2014-07-27, 23:11   #114
minsky
Registered User

Citat:
bra pass som vanligt! starkt i marken
Tack det värmer! Det känns skönt när ryggen inte klagar (vilken den inte gjort på några veckor nu) så långsam ökning och mycket försiktighet framöver.

Söndag 27:e
"push"

Bänkpress

50kg x 10
70kg x 5
75kg x 3
77,5kg x 3
77,5kg x 3
75kg x 3

Kändes rätt bra och tyckte jag fick till en bra lyftteknik, speciellt mot slutet. En tung vecka kvar sen blir det mer reps och mindre vila.

Militärpress
30kg x 8
40kg x 5
42,5kg x 3
45kg x 3
45kg x 3

Ganska så orkeslös efter bänken men det gick ändå rätt bra. Trodde inte jag hade 45kg i mig i dag men det gick förvånansvärt lätt.

French press
3 x 8

Hantellyft åt sidan
3 x 8

Benspark/Bencurl (rehab)
Gammal 2014-07-28, 07:48   #115
Krutpaket
Registered User

Krutpakets avatar

Bra jobbat Ska du köra samma upplägg när du kör högreps eller blir det ett helt nytt program?
Gammal 2014-07-28, 09:46   #116
minsky
Registered User

Citat:
Bra jobbat Ska du köra samma upplägg när du kör högreps eller blir det ett helt nytt program?
Det blir nog i stort sett samma upplägg men ska försöka få in lite mer knäböj igen. Har haft uppehåll pga av knäna men ska börja lite lätt hade jag tänkt. Surt som fasen men man vill ju ha en fungerande kropp, såklart!
Gammal 2014-07-31, 12:23   #117
minsky
Registered User

Torsdag 31:e
"pull"

KV: 80,8kg (pendlar mellan 80 och 81)

På något vis glömde jag ena dragremmen hemma så det fick bli utan idag och det kändes rätt rejält i greppet redan efter första setet marklyft. Bra där.

Dynamisk stretch och uppvärmning

Marklyft
60kg x 8
90kg x 5
110kg x 3
110kg x 3
110kg x "3" Kanske blev lite längre paus mellan repsen på sista.

Chins
KV x
1
2
3
4
3
2
1

(=16)

Latsdrag
60kg x 8
60kg x 8
60kg x 8

Tappade hela tiden greppet och det hjälpte inte direkt att nävarna var blanka av svett.

Kabelrodd
60kg x 8
60kg x 8
60kg x 8

DB curls
8kg x 10/10
14kg x 8/8
14kg x 6/6

Biceps ville inte vara med och spela idag, känns också att jag inte fick något bra grepp om hantlarna.

Helt okej pass men dåligt tryck i nävarna och andfådd för minsta lilla vilket jag direkt skyller på klimatet!

Senast redigerad av minsky den 2014-07-31 klockan 12:25.
Gammal 2014-08-03, 21:54   #118
minsky
Registered User

Söndag 3:e
"Push"

Smygbörjade min "lätta" 3-veckorsperiod idag efter att ha kört tungt (1-3RM) i 2 veckor.
Kommer att försöka lägga matintaget på balans med eventuellt ett litet överskott då jag siktar på mer hypertrofi nu. Det blir även mycket kortare vila mellan seten, runt 60 sek tror jag blir lagom.

KV: 81,6kg (blev mycket mat igår och börjat med kreatin så vikten lär gå upp ett par kilon nu framöver)

Knäböj
60kg x 8
70kg x 8
70kg x 8
70kg x 8

Känns bra att börja med knäböj igen efter ett litet uppehåll. Knäna verkar inte säga ifrån allt för mycket så det ska nog funka!

Bänkpress
50kg x 10
60kg x 8
65kg x 8
65kg x 8

Hade nog kunnat köra lite tyngre så provar med 67,5kg nästa gång.

Axelpress (hantlar)
12kg x 10
14kg x 8
14kg x 8
14kg x 8

Kör nästan aldrig med hantlar så det var rejält tungt! Speciellt efter 5-6 rep.

Hantellyft åt sidan
3 x 10

Triceps
3 x 10

Stretch och diverse rehab för knä

Svettigt som vanligt men passet kändes rätt bra. Lite ont i knäna vilket jag är van vid nu men tror ändå det blir bättre och bättre, hoppas på det! Ryggen kändes bra under passet men haft lite ont nu ikväll. Misstänker att förra marklyften spelar in där. Kanske ska pausa lite på dessa så som jag gjort med stångrodd tills det känns bättre och funderar på att gå över till kronlyft under tiden.

Blir nog ett pass imorgon igen. Känner mig taggad!

Senast redigerad av minsky den 2014-08-03 klockan 21:57.
Gammal 2014-08-03, 22:41   #119
Aliaas