Lite lättare pass nu denna veckan pga jobb, bara spackla väggar hela tiden. Bra axelträning om inget annat men absolut inte bra för bänkpressen.
Bänkpress smalbänk
3x4x77,5 explosivt med stop, genomblödning.
Strandmuskelträning
4x6x27
Latsdrag
4x6x65 rephiss
hantellyft åt sidan
4x6x13
I princip genomblödning och så kommer det vara på fredag också tror jag. Blir inget pass på lördag, ska med grabben på MTB-tävling i Kristianstad. Första för i år för honom.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Jag känner mig som Homer Simpson... Först trodde jag att jag skrivit fel och sen att du inte var nykter. Tänk om man hade tagit en sekund och läst eller kanske sett till att komma ihåg vad man skriver... Duh...
10x70
2x10x92,5
10x95
Plus 1,5timmars lallande med allt möjligt i rehab och vila syfte.
Är lite mes-gnällig i axlar, armbågar och karpaltunnel sovande högerhand halva dagarna och på nätterna så det passar ju bra att behöva överbelasta sig med ytterligare 20-25 timmar spackling i veckan ett tag frammåt, helt perfekt nu när det bara är en månad kvar till omg 2, tur att man bara är glad amatör.
10x70
5x120
1x140
1x160 bänktröja på
1x180 ca 5cm till träff
1x195 ca 2cm till träff
1x210 helt ok lyft, ganska långt stop, går nog in på detta när det är dags
1x220 en hel del till att önska på den vikten, tungt, rövlyft och en sena i höger armbåge som "hoppa över", kylde som fan så det inte skulle svullna, har klarat mig hittils.
Helt ok pass med tanke på arbetsbördan på jobb just nu, 210 är bra och just nu det enda som jag bryr mig om.
HA! Äntligen fick jag rätt på skiten! Jag måste vara totalt stendum som inte klurat ut det förrän nu.
perfekt för en sån som mig som var lite av en "sen-i-starten"kille vad gäller träning, man vet man har ett par goda år kvar å sen när dom är över så har man fortfarande en herrejävla massa goda år kvar av att sitta å ljuga med dom andra gubbarna på atletklubben eller dylikt mellan lojja set bänkpres...
och, det är inte dålig ting som denna gamle herre gör heller!
måste säga att det är så sjukt kul med kraftsport att även nu då man börjar bli till åren kommen så kan man fortfarande både öka bra och ha otroligt kul!!!
perfekt för en sån som mig som var lite av en "sen-i-starten"kille vad gäller träning, man vet man har ett par goda år kvar å sen när dom är över så har man fortfarande en herrejävla massa goda år kvar av att sitta å ljuga med dom andra gubbarna på atletklubben eller dylikt mellan lojja set bänkpres...
Det var nog mer än en sena som hoppade över, idag är armbågen riktigt jävla gnällig. Den har svullnat och är väldigt öm vid beröring precis där den stora nerven går på insidan. Har full rörlighet så inget har gått av men det är inte mysigt precis att sträcka ut de sista 5-10%. Traaaadet!
Hoppar nog sista passet med tröja och kör bara tröja på tävlingen, funkar inte det så blir det utan. Kan nog klämma upp 160-170 iaf om det slutar bråka...
10x120
3x3x142,5
3x145
Knäböj rehab
5x75
3x105
3x125
1x145
Rodd och lite annat lallande
Känns lite ynkligt i bänken men det är en mindre svullen armbåge nu iaf, så bänken funkar rätt ok ändå, en del smärta vid utlåsning men inte värre än inflamerad golfarmbåge. Rehab-böjen var rätt ok, hade varit kul att lasta på men det hade inte funkat. Sen blev det lallande för resten.
10x92,5
2x10x95
Alltså, detta lilla program jag testar nu är så vansinnigt frustrerande lite belastning att jag blir knäpp, jag är van att slita rätt rejält vare pass och nu ska jag gå här och smålulla två dagar i veckan och bara ett tungt pass på helgen. Ja vem vet, det blir kanske bättre så. Det är iallafall en rejäl kontrast mot toppningen till förra tävlingen där jag körde fyra pass tung bänk i veckan... Är man glad halvsvag amatör kan det ju kvitta men det ska bli rätt kul att se vad som händer med min kropp under dessa veckorna.
Jag älskar min sambo! Hon kom precis hem och ställde en hel påse kanderade jordnötter i mitt knä! Nu är det fest! Ajökens!