Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-18, 19:51   #106
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Känns inte som den energin kommer till använding redan under passet? Det är snarare det man åt dagen innan som hunnits lagras in i musklerna som spelar in.

De gånger jag ätit ~60g kolh. 2 timmar innan passet blir jag bara trött, tycker inte det påverkar något. Då tränar hellre fastandes.
Kan dock hända att lite malto direkt innan passet hjälper mer, det vet jag inget om.
Det är skillnad mellan SL-inspirerad träning och träning för volym. Man märker ruggig skillnad med bara ganska små mängder kolhydrat.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 20:40   #107
difeddy
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av AlexEr Visa inlägg
Fan köru disco i böjen också? oLOL
hade som filosofi när jag körde lite mer disco i höstas att fortfarande nöta SL i de tre stora och sedan köra mer koncentrerade övningar när jag skall bryta ner skiten så mycket det går.

hoppas på en liten utvärdering om nån månad, skulle va intressant att jämföra lite mellan de olika träningssätten
Har ingen lust att köra väldigt tungt, så... Jadå, jag kommer med en utvärdering senare! I promise.

Yes, Proxy, det var mestadels parallellt. Det tog faktiskt lite bättre då, kan jag erkänna. Ålrighty then, mer kolisar. Kan jag lägga mig på ca 100g, utspritt över dagen?
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 20:57   #108
Proxy
Registered User

Proxys avatar

100g är i princip ingenting, så kör på. Du skulle t.o.m. kunna dra i dig 30-50g snabba innan och efter träning om du vill.
Citat:
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Gammal 2011-06-18, 21:01   #109
difeddy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
100g är i princip ingenting, så kör på. Du skulle t.o.m. kunna dra i dig 30-50g snabba innan och efter träning om du vill.
Härligt! Då gör jag så framöver. Tror jag ska höja kcal-intaget lite också, för jag har känt mig otroligt seg (kan vara så att min NEAT sjunker något kraftigt) vilket skulle kunna bero på ett alldeles för stort underskott. Tror ändå att min balansförbrukning ligger på ca 3000-3300 kcal.
Gammal 2011-06-18, 22:03   #110
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Som sagt.
Du är ännu ung, sök alla möjliga lösningar (Utom sprutor i röven) och du skall finna.

//Tjåkk rooz.
Gammal 2011-06-18, 22:13   #111
difeddy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Som sagt.
Du är ännu ung, sök alla möjliga lösningar (Utom sprutor i röven) och du skall finna.

//Tjåkk rooz.

Precis vad jag tänkte i bakhuvudet, skönt att få lite lugn.
Gammal 2011-06-19, 22:29   #112
difeddy
Registered User

Bröst/triceps - 19/06-11

Plan hantelpress
10 kg x 20
12,5 kg x 20
15 kg x 20
20 kg x 14
17,5 kg x 13

Lutande hantelpress
12,5 kg x 16
16 kg x 15
16 kg x 14
16 kg x 13

Bäst kontakt i slutet. Körde mycket fortare då.

Sned bröstpress
10 kg x 16 + 4 kramp i foten

Sket i det här, fick ingen kontakt i alla fall.

Bröstpress
35 kg x 20
45 kg x 20
50 kg x 14
50 kg x 12

Snabba reps mot slutet, vet inte hur kontakten var.

Liggande tricepssträck
20 kg x 20
22,5 kg x 17 tryck? oh yes
25 kg x 12
25 kg x 11

Tryck? Oh yes!

Pushdowns med v-handtag
10 kg x 20
15 kg x 16
15 kg x 16
17,5 kg x 10

Pushdowns med rep
10 kg x 20
12,5 kg x 17
12,5 kg x 13
12,5 kg x 10

Övrigt
Fick lite tryck i brösten trots att jag inte alltid kände att övningarna tog ordentligt där, men jag vettefan. Det kändes ju, det gjorde det. Armarna svällde dock upp som ballonger efter tricepssträcken och vidare. Har nog aldrig någonsin haft ett sådant tryck i triceps.

IMG_0115.jpg

Senast redigerad av difeddy den 2011-06-19 klockan 22:30.
Gammal 2011-06-19, 22:37   #113
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Formen ser bra ut, hur lång är du nu igen, 180? Antar att det mest är teoretiserande i hantelpressarna, du har nog iaf 25:orna rätt snyggt i det tyngsta setet.
Citat:
Gammal 2011-06-19, 22:43   #114
difeddy
Registered User

Citat:
Formen ser bra ut, hur lång är du nu igen, 180? Antar att det mest är teoretiserande i hantelpressarna, du har nog iaf 25:orna rätt snyggt i det tyngsta setet.
Tackar, tackar, fast sen är man ju betydligt mindre utan trycket i musklerna. Japp, det stämmer!

Alltså, jag har ingen aning om hur det "ska" kännas, så jag chansar bara. Fast det tog mycket bättre när jag körde lite mer "ostrikt". Fort och halvt ROM.
Gammal 2011-06-19, 22:58   #115
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Rörelsen ska helt klart vara explosiv. Du ska stoppa vikten med muskeln och explodera upp den, d.v.s. ha en skarp vändning. Det var nog därför du fick bättre kontakt när du körde mer explosivt, samt att jag kan garantera att när du tänkte att du skulle köra strikt så gick du även djupare, och gjorde rörelsen långsammare vilket gjorde att du bara gjorde rörelsen istället för att inte tänka och låta muskeln "göra som den vill", om du förstår vad jag menar. Du kommer iaf att lära dig skillnaden.
Citat:
Gammal 2011-06-19, 23:14   #116
difeddy
Registered User

Citat:
Rörelsen ska helt klart vara explosiv. Du ska stoppa vikten med muskeln och explodera upp den, d.v.s. ha en skarp vändning. Det var nog därför du fick bättre kontakt när du körde mer explosivt, samt att jag kan garantera att när du tänkte att du skulle köra strikt så gick du även djupare, och gjorde rörelsen långsammare vilket gjorde att du bara gjorde rörelsen istället för att inte tänka och låta muskeln "göra som den vill", om du förstår vad jag menar. Du kommer iaf att lära dig skillnaden.
Aha, det var nog lite så här jag kände. Visst, jag orkade inte alls lika många reps när jag höjde, men jag tog i som fan och bara exploderade upp vikten. Så var det i de lutande hantelpressarna iaf. Hur som helst så blir kontakten mer och mer påtaglig under varje pass, definitivt. Tycker nog att jag lyckas bäst med latsen och armarna, och lite mindre bra vad gäller axlarna. Har inte så välutvecklade axlar ändå, så.
Gammal 2011-06-20, 14:13   #117
difeddy
Registered User

Kom att tänka på en sak efter att ha kikat i den gamla journalen. Mina armar har fanimig inte vuxit på ett bra tag. Min vänsterarm mäter väl 37-37,5 cm och högerarmen kring 38 cm. Eventuellt en halv centimeter mer beroende på mätteknik/dag/o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Passar på att uppdatera med lite mått, vilket jag gör varannan månad.

Före/Efter

Bröst: 100 cm
Axelomfång: 117 cm
Överarm: 34 cm/37 cm
Underarm: 30 cm/32 cm
Midja: 76 cm/79 cm
Lår: 58 cm/61 cm
Vad: 36,5 cm/37 cm
Summan av kardemumman är alltså att jag ser ut så som jag gjorde i september i fjol. (Nu var det kanske att ta i, men jag har definitivt inte vuxit sen i julas, det är ganska säkert.)

En tanke är att det kan ha varit så att jag har varit rädd för att äta ordentligt, då vikten i sig också har varit ganska oförändrad sedan dess. Får köra på det här upplägget och smyga mig upp på vågen, i så fall. Tänker bara inte skada mig vilket jag likförbannat alltid har gjort när det börjat gå bra. Och inte ändra på saker hela tiden. Visst, saker tar ju tid, men någonting är ju fel om man stagnerar redan som nybörjare.
Gammal 2011-06-20, 18:13   #118
Gabriel174
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
Har du samma bf som i september då?
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 19:23   #119
difeddy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174 Visa inlägg
Har du samma bf som i september då?
Har förmodligen högre.
Gammal 2011-06-20, 19:58   #120
zebbztah
Registered User

Reg.datum: May 2010
Ska du sluta tävla SL?
zebbztah är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:14.