2011-06-28, 19:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Statusuppdatering, tisdag 20:17.
Mycket slö, yr och rastlös. Druckit mycket vatten under dagen och planerar att gå till sängs om ungefär 2h. Fastan avbryts någon gång tidigt i morgon.
|
|
|
2011-06-28, 21:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Philosophic
Statusuppdatering, tisdag 20:17.
Mycket slö, yr och rastlös. Druckit mycket vatten under dagen och planerar att gå till sängs om ungefär 2h. Fastan avbryts någon gång tidigt i morgon.
|
Fasta? Grisbulk är mkt skönare 
Jag kommer aldrig fasta hehehe
Jag skulle isf skära ner på onyttigheter och gå 1timmes promenader ca 5 dagar i veckan i ett högt tempo. Om jag ville gå ner i vikt, vilket jag snart måste göra..
Börjar bli för mjuk på framsidan av bålen hehe BLÄÄÄÄÄä
Pinch; Clean 20kg blockweight, 2hpinch 95kg, 2hpinch 100kg.
Wrist; Front sledge choke 10 lbs sledge @ 22", 24", 26".
|
|
|
2011-06-29, 02:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av NewGripper
Fasta? Grisbulk är mkt skönare 
Jag kommer aldrig fasta hehehe
Jag skulle isf skära ner på onyttigheter och gå 1timmes promenader ca 5 dagar i veckan i ett högt tempo. Om jag ville gå ner i vikt, vilket jag snart måste göra..
Börjar bli för mjuk på framsidan av bålen hehe BLÄÄÄÄÄä 
|
Ja, det går ju såklart att gå ner i vikt på det sättet som du beskriver men jag har svårt att bara äta lite utav något och sedan känna mig nöjd. Om jag börjar äta så kan jag inte sluta äta innan jag blir äckligt mätt, typ.
|
|
|
2011-06-29, 06:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja, det går ju såklart att gå ner i vikt på det sättet som du beskriver men jag har svårt att bara äta lite utav något och sedan känna mig nöjd. Om jag börjar äta så kan jag inte sluta äta innan jag blir äckligt mätt, typ. 
|
Men blir du inte sjukt svag och tappar muskelmassa när du fastar?
|
|
|
2011-06-29, 08:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Men blir du inte sjukt svag och tappar muskelmassa när du fastar? 
|
Nej då  eftersom jag inte fastar längre än 1 dygn så har det ingen påverkan. Det finns en tråd här på forumet "periodisk fasta" där du kan hitta mycket om fasta. Det finns många fördelar med fasta vid deff tydligen, men det är bara vad jag läst, hoppas det stämmer.
|
|
|
2011-06-29, 10:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Hur mycket väger du nu?
Skulle varit kul med lite nya bilder också! Lycka till med träningen!
|
|
|
2011-06-29, 17:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av danne1993
Hur mycket väger du nu?
Skulle varit kul med lite nya bilder också! Lycka till med träningen!
|
Jag väger lite mer eller lite mindre 90kg. Jag testar 24h fasta någon gång i veckan för att se hur min kropp reagerar. Jag borde dra ner lite i vikt men mitt mål som jag har just nu är att få styrka!
Jag kan nog fixa lite bilder imorgon eller på fredag.
|
|
|
2011-06-29, 17:59
|
|
Registered User
|
Träning Onsdag:
Zercher-böj
5x5 37.5kg
Militärpress
5x4 + 3x1 27,5kg (23/25 reps. Nästa vecka då banne mig!)
Marklyft
1x5 55kg
Testade att använda bredare fotplacering och mer fart när jag gick ner på böjen och då gick det lättare upp. Är inte det bra? När man studsar upp vikten så belastar man väl inte musklerna lika mycket?
|
|
|
2011-06-29, 22:01
|
|
Registered User
|
Dags för fasta igen, startade 21:00 ikväll och avslutar imorgon kväll! Ha det bra allihopa!
|
|
|
2011-06-30, 18:44
|
|
Registered User
|
Avslutade fastan nyligen med 4 rågkakor med 250g keso på, det smakade inte så mycket men det var mättande, svårt att få i sig sista biten med ungefär 50% av alla keso på den.
För övrigt så fick jag reda på att jag kom in på mitt förstahandsval till gymnasiet, teknikprogrammet. Ska bli spännande att se hur jag klarar att kombinera träning med studier, någon som har erfarenhet av hur mycket pluggande det är på teknik? Det varierar ju mellan skolor hur hårt eleverna pressas av läxor och dylikt men ungefär?
|
|
|
2011-07-01, 05:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Avslutade fastan nyligen med 4 rågkakor med 250g keso på, det smakade inte så mycket men det var mättande, svårt att få i sig sista biten med ungefär 50% av alla keso på den.
För övrigt så fick jag reda på att jag kom in på mitt förstahandsval till gymnasiet, teknikprogrammet. Ska bli spännande att se hur jag klarar att kombinera träning med studier, någon som har erfarenhet av hur mycket pluggande det är på teknik? Det varierar ju mellan skolor hur hårt eleverna pressas av läxor och dylikt men ungefär? 
|
En tjejkompis till mig tränar 5-6 dagar i veckan och har gjort de sen hon va i din ålder.
Nu läser hon på universitet, sista året. Det blir 0 problem. Allt är en prioriteringsfråga också.
|
|
|
2011-07-01, 11:09
|
|
Registered User
|
Citat:
En tjejkompis till mig tränar 5-6 dagar i veckan och har gjort de sen hon va i din ålder.
Nu läser hon på universitet, sista året. Det blir 0 problem. Allt är en prioriteringsfråga också.
|
Helt sant! Dock något som oroar mig är hur mycket fokus jag kan ha på träningen om det är mycket annat som oroar mig, t.ex. ett prov i ett ämne som jag har knappt godkänt i som jag måste plugga i alla fall minst 3h på samma dag som jag ska träna. Då känns det som träningen men också studierna skulle bli lidande eftersom studierna oroar mig när jag tränar och träningen oroar mig när jag studerar.
Om det är många andra som hinner träna som kanske studerar mer än mig så borde jag också kunna träna i lugnan ro, en prioriterings fråga precis som du säger. Men jag tror jag skulle drabbas av stress...
|
|
|
2011-07-01, 12:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Helt sant! Dock något som oroar mig är hur mycket fokus jag kan ha på träningen om det är mycket annat som oroar mig, t.ex. ett prov i ett ämne som jag har knappt godkänt i som jag måste plugga i alla fall minst 3h på samma dag som jag ska träna. Då känns det som träningen men också studierna skulle bli lidande eftersom studierna oroar mig när jag tränar och träningen oroar mig när jag studerar.
Om det är många andra som hinner träna som kanske studerar mer än mig så borde jag också kunna träna i lugnan ro, en prioriterings fråga precis som du säger. Men jag tror jag skulle drabbas av stress...
|
Det är inget att vara stressad över. Det klarar du lätt!
Dessutom så ska du ju koppla bort omvärlden i gymmet o bara tänka på att lyfta järn! Det gör jag 
Jag flyr mina problem 100% när jag tränar. SKitskönt hehe
Dessutom tror jag att du har föryutfattade meningar om hur pluggandet kommer vara.
DU är stressad nu över pluggningen men när du väl är där, då är det inte som du förväntat dig. Koppla av, det är sommar och träningstider
|
|
|
2011-07-01, 15:39
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Träning Onsdag:
Zercher-böj
5x5 37.5kg
Militärpress
5x4 + 3x1 27,5kg (23/25 reps. Nästa vecka då banne mig!)
Marklyft
1x5 55kg
Testade att använda bredare fotplacering och mer fart när jag gick ner på böjen och då gick det lättare upp. Är inte det bra? När man studsar upp vikten så belastar man väl inte musklerna lika mycket?
|
Ju snabbare du förflyttar vikten, desto mer belastar du musklerna.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-07-01, 20:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Ju snabbare du förflyttar vikten, desto mer belastar du musklerna.
|
Så att gå snabbt ner och snabbt upp belastar musklerna mer än sakta ner och snabbt upp?
Om man inte vinner mycket på att gå snabbt ner och snabbt upp så vill jag helst inte göra så med tanke på skaderiskerna. Jag har hört att knät kan skada sig vid högre vikter om man gå FÖR snabbt ner.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48.
|

|