Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vad röstade du på i riksdagsvalet.
S 54 9.63%
V 14 2.50%
MP 38 6.77%
M 170 30.30%
KD 19 3.39%
C 30 5.35%
FP 64 11.41%
FI 2 0.36%
PP 16 2.85%
SD 104 18.54%
Röstade Blankt 15 2.67%
Röstade på något annat parti (skriv gärna i tråden) 2 0.36%
Röstar inte 33 5.88%
Antal röster: 561. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-19, 15:22   #106
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Vilka är alternativen då?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:28   #107
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Lellan, exakt vad är det som är så förfärligt i din vardag idag som inte fanns innan alliansen vann förra valet? Och som du med säkerhet kan säga inte beror på sossarnas styre innan (eftersom flertalet av deras beslut trillade in och gav effekt under alliansens mandatperiod)? och som du kan utesluta inte har något att göra med finanskris eller annat?

Bara nyfiken, för du verkar så sjukt övertygad, men du ger inget exempel eller något - utan ger mer intrycket av att rösta för att du ser sjuka människor?...
Tja, faktiskt så har jag tystnadsplikt ang enkilda fall? Sjuka kommer alltid finnas (må vara surprise för dem som inte vill se dem, el låta dem synas), det är inte pga att de finns utan hur de behandlas. Och ja, det är direkta följder av alliansen, men antar att du redan röstat och gjort det av dina egna väl valda skäl får man hoppas.

Sen har jag lite personliga agg mot vissa politiker lokalt också, omstrutureringar som skapar grogrund för konstgjord andning, så gör man inte med folks tycker jag, det är dumsnålt. Men det är ffa en kdpolitiker som fått för mkt luft och såna verkar det ont om här. Lokalt tror jag det skulle kunna bli riktigt bra om det blev lite omstrukturering.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:30   #108
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Hur många enskilda fall kan man samla ihop innan det syns statistiskt? Och dem som inte syns? Jag har tystnadsplikt, dem jag jobbar med inte förmågan att yttra sig..

Attityden är solklar. Den som inte gör sig hörd får inget, Alliansen tycks mest bry sig om just sånt som ser snyggt ut i grafer, inte att ha en ok människosyn där man kan gå med på ett långsammare men tryggare tempo. Jag är absolut övertygad om att Alliansen kan mycket, även att vinkla statistik tyvärr, för det jag ser i min vardag kan ingen retorisk politiker snacka bort.

ALLA kan få det bättre, simultant, med sunt förnuft. Det är för mkt publikfriande svängningar i Alliansen, det kan nog ingen neka till. Hellre genomgående kvalitét än illa dolt fokus på att mycket vill ha mer.

Som sagt, min röst låg fint, tackar som frågar.
Problemet med att titta på sin egen vardag är att man lätt blir påverkad av konfirmeringsbias.

Hur vet du att det du anser dig observera är ett resultat av tidigare socialdemokratisk politik? Eller hur vet du att det inte är en nödvändig men övergående fas för att kunna säkra långvarig trygghet? Eller att man nu satsar mer pengar än innan fast på andra grupper som tidigare har haft det ännu värre?

Retoriken om solidaritet och att Alliansen inte bryr sig om människor känns rätt löjlig, speciellt när man med solidaritet så gott som enbart menar människor man kommer i kontakt med i sin egen vardag eller hör om på tv (om de är svenskar eller invandrat till sverige då). Solidariteten till de som har de absolut värst i världen är det...sådär med.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:31   #109
saab900
Registered User

saab900s avatar

Reg.datum: Feb 2008
Någon mer som lade märke till Aftonbladets desperata löpsedel idag?
hypokondri + internet = win
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
saab900 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:32   #110
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Jag är inte alls säker på att det hjälper människor mer att rösta på röd-grönt.
Klart att man vill hjälpa sina medmänniskorna, men samtidigt kanske man behöver se resultatet större. Visst har det dragits upp några skrämmande exempel nu före valdagen, men vad jag kan minnas fanns det skrämmande exempel på tv även när jag var liten. Har för mig försäkringskassans bedömningar alltid varit ifrågasatta?

Om man ser internationellt har vi ju ett väldigt bra system i Sverige som inte något parti vill ta bort? Om någon sagt detta så hade då inte jag röstat på dem.
Om alliansen vinner hoppas jag att senaste tidens skriverier får till resultat att reglerna för försäkringskassan förbättras. Något har ju gått snett när de som jobbar på försäkringskassan inte följer sina egna läkares utlåtanden.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:32   #111
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av saab900 Visa inlägg
Någon mer som lade märke till Aftonbladets desperata löpsedel idag?
Nej berätta plz!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:35   #112
saab900
Registered User

saab900s avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Nej berätta plz!
En stor hand med texten "ALLA GILLAR OLIKA" och en skarp uppmaning att inte rösta "främlingsfientligt" för då är man en dålig människa. Typ.
hypokondri + internet = win
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
saab900 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:39   #113
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Problemet med att titta på sin egen vardag är att man lätt blir påverkad av konfirmeringsbias.

Hur vet du att det du anser dig observera är ett resultat av tidigare socialdemokratisk politik? Eller hur vet du att det inte är en nödvändig men övergående fas för att kunna säkra långvarig trygghet? Eller att man nu satsar mer pengar än innan fast på andra grupper som tidigare har haft det ännu värre?

Retoriken om solidaritet och att Alliansen inte bryr sig om människor känns rätt löjlig, speciellt när man med solidaritet så gott som enbart menar människor man kommer i kontakt med i sin egen vardag eller hör om på tv (om de är svenskar eller invandrat till sverige då). Solidariteten till de som har de absolut värst i världen är det...sådär med.
Du upprepar dig, har du tänkt på det?

Diskutera politik är inte varför jag hänger här, och du kan känna dig trygg med att jag undersökt alternativen och valt det som jag anser är det sundaste, vi nöjer oss så idag. Får en känsla av att du försöker förstora vad som syns i tillrättalagda undersökningar och vad man kommer i kontakt med när man interagerar med andra människor i vårt samhälle. En kombination av de tu där man inte blundar för vilken ideologi man stöttar är bra.

Löjlig el inte, fokus ligger inte där jag vill se det, förhoppningsvis har även du röstat utifrån din egen fasta övertygelse även om jag har svårt att se vad det är tänker jag inte ifrågasätta din rätt att göra dina åsikter hörda, kompiiiss!

Gammal 2010-09-19, 15:43   #114
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Jag är inte alls säker på att det hjälper människor mer att rösta på röd-grönt.
Klart att man vill hjälpa sina medmänniskorna, men samtidigt kanske man behöver se resultatet större. Visst har det dragits upp några skrämmande exempel nu före valdagen, men vad jag kan minnas fanns det skrämmande exempel på tv även när jag var liten. Har för mig försäkringskassans bedömningar alltid varit ifrågasatta?

Om man ser internationellt har vi ju ett väldigt bra system i Sverige som inte något parti vill ta bort? Om någon sagt detta så hade då inte jag röstat på dem.Om alliansen vinner hoppas jag att senaste tidens skriverier får till resultat att reglerna för försäkringskassan förbättras. Något har ju gått snett när de som jobbar på försäkringskassan inte följer sina egna läkares utlåtanden.
Försäkringskassan är inte allt, tycker att man för sin egen skull kan stryka den frågan och se till stora bilden för att slippa dras med i känslodravel hitan ditan, fingrar som pekar på vem som gjort fel etc.

Och det fetstilta, ibland är det vad folk inte säger man ska lyssna på.

Det är ju lättare ofta att ta ställning vad man inte håller med om, så får man samla på sig vad man håller med om och då ser man ju rätt snart vart det lutar, eller så tar man en annan väg: väljer ut olika frågor man tycker är extra viktiga och undersöker vad de olika partierna har för vägar där och väljer dem som man känner har substans och värderingar som överensstämmer med ens egna.

Nej, nog om politik var det! Hoppas iaf att folk engagerar sig något utöver att läsa löpsedlar, och ser till att ta promenaden till valstugan om man inte redan röstat.

Gammal 2010-09-19, 15:44   #115
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av saab900 Visa inlägg
En stor hand med texten "ALLA GILLAR OLIKA" och en skarp uppmaning att inte rösta "främlingsfientligt" för då är man en dålig människa. Typ.
Japp kunde inte hålla mig utan smet in på aftongösen och kollade deras sida
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:45   #116
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Gammal 2010-09-19, 15:50   #117
_slipknot1_
Registered User

_slipknot1_s avatar

Reg.datum: Jun 2006
Blev en röst på Moderaterna främst för jag vill ha intellektuella ledare av vårat Land. Reinfeldt och Borg har båda en gedigen utbildning till skillnad från oppositionens högsta ledare med undantag för Maria W.
Annars är jag mer liberal och ogillar den mer konservativa inställningen från FP:s sida som kallar sig liberaler annars hade rösten gått dit.

Dags att avveckla spelmonopolet och systembolaget.
_slipknot1_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:50   #118
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tja, faktiskt så har jag tystnadsplikt ang enkilda fall?
OM du inte nämner några namn eller på andra sätt lägger fram det så att personen an identifieras så är det inga problem.

Folk som är sjuka får sjukvård. Folk som är sjuka får sjukpenning. Folk som har arbetsförmåga ska vara hos arbetsförmedlingen.
Det är inga större konstigheter och det skiljer sig inte på något sätt med S sista år vid makten. Jo, rubrikerna om folk som ska ta livet av sig är betydligt svartare med en borgerlig regering.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-19, 15:53   #119
Linnet
Ett steg till!

Linnets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_ Visa inlägg
Annars är jag mer liberal och ogillar den mer konservativa inställningen från FP:s sida som kallar sig liberaler
Ja det är synd att det inte längre finns ett liberalt alternativ i riksdagen. Höll på att dö när Björklund hävdade att han är socialliberal i sitt avslutningstal..
Gammal 2010-09-19, 15:55   #120
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
OM du inte nämner några namn eller på andra sätt lägger fram det så att personen an identifieras så är det inga problem.

Folk som är sjuka får sjukvård. Folk som är sjuka får sjukpenning. Folk som har arbetsförmåga ska vara hos arbetsförmedlingen.
Det är inga större konstigheter och det skiljer sig inte på något sätt med S sista år vid makten. Jo, rubrikerna om folk som ska ta livet av sig är betydligt svartare med en borgerlig regering.
Som jag tidigare sagt till dig så pratar jag inte om utförsäkrade el vad du ständigt vill antyda när vi pratar om ämnet. Och jag är inte anonym på kolo, vart jag arbetar och dem vill jag skydda, och det hoppas jag respekteras.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:25.