Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-26, 08:53   #106
hallar
M.D.

Reg.datum: May 2002
Vad kan du vinna på att bli arg? Visst det kan kännas bra på kort sikt men du vinner sällan en argumentation eller har lättare att komma överens med något genom att ilskna till. Ta det lugnt och överväg vad du gör och säger. Nu menar jag inte att du skall vika ned dig men det går utmärkt att få igenom vad man vill utan att höja rösten och ilskna till.
hallar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 09:03   #107
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Jag klarade mig tack vare morsan.Sökte efter patronerna som finns i deras sovrum och de vaknade av det.Jag vet inte riktigt vad som hände var inte ens så full, minns bara att jag var förbannad på krogen, och i taxin börjadejag fundera lite på hur skit allting är.Jag har allltid sett allamed såsant här beteende som löjliga vilket även detta var.Det skulle aldrig ha hänt i nyktert tillstånd.Jag får nog börja drick mindre härefter.
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 09:09   #108
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Jag klarade mig tack vare morsan.Sökte efter patronerna som finns i deras sovrum och de vaknade av det.Jag vet inte riktigt vad som hände var inte ens så full, minns bara att jag var förbannad på krogen, och i taxin börjadejag fundera lite på hur skit allting är.Jag har allltid sett allamed såsant här beteende som löjliga vilket även detta var.Det skulle aldrig ha hänt i nyktert tillstånd.Jag får nog börja drick mindre härefter.
Om lätt berusning får dig att söka efter patroner för att ha ihjäl dig själv skulle jag rekommendera mer drastiska åtgärder än att dricka mindre. Jag vet inte vilken slags hjälp du får idag, men snälla hör av dig till åtminstone din vårdcentral och berätta läget om dina föräldrar inte börjar drar i trådarna nu. Vårdcentralen har en skyldighet att ta tag i detta och åtminstone sätta bollen i rullning. Då mår inte bra och måste ha stöd.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 09:16   #109
von huff
Banned User

Jag mår bättre än på länge tycker jag annars, men ibland när jag dricker kan jag bli arg och börja tycka synd om mig själv även om jag inte brukar göra nåt av det.Nästa morgon är det oftast glömt.Jag tror endå att man skulle må bra av att tala med nån det gör nog alla
Gammal 2010-12-26, 11:34   #110
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Don't do it Huffen!

You're worth more than that!

Dra ner på priten bro!
Gammal 2010-12-26, 11:37   #111
von huff
Banned User

Ja man får nog börja och se över sina vanor lite.
Gammal 2010-12-26, 11:54   #112
Sk1llz
Retarded User

Sk1llzs avatar

Reg.datum: Oct 2010
broder huff, det du gjorde var ett rop på hjälp. Du är vis nog att förstå det. Du bör se över dina vanor och granska dina dagliga tankar. Tänk mer glada och positiva tankar så blir du en mer glad och positiv person! Le mot främlingen i spegeln och jag lovar dig att han kommer att le tillbaks ;-)
Sk1llz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 12:21   #113
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Oavsett va du gör i övrigt, så har du redan själv kommit fram till en absolut nödvändig åtgärd, och det är: SLUTA SUP. Om du börjar umgås med självmordstankar när du, som du själv skrev "inte ens är så full" skall du fan passa dig NOGA för alkohol och andra droger.

Obs. angående att prata med något prat-proffs att man absolut inte behöver vara typ jättedålig (gravt missbruk, avgrundsdjup depression, se gubbbar på väggen osv.) för att det skall vara en god idé. En neutral blick (något det kan vara svårt att få från t.ex. familjen) utifrån kan ofta vara en bra hjälp för att hitta konstruktiva lösningar.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 16:42   #114
_Larre_
Registered User

_Larre_s avatar

Reg.datum: Dec 2003
von huff, dela med dig lite. Jag har galet svårt att bli arg. Ser inte varför/hur etc. På fyllan kan man kanske gnista till men är man nykter så jag aldrig arg. Är jobbigt i vissa lägen.
Dricker väldigt, väldigt sällan. Kanske har med det att göra? Eller bara tillfällighet.
_Larre_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 16:43   #115
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Åk till Crosscon och gå på ilskekontrollseminariet.

"Ilskekontrollträning

Detta är ett semenarium som tar upp tips och strategier på att hantera ilska och aggressioner. Det passar för dig som kanske har lätt för att "brusa upp", har svårt för att bli arg eller bara är nyfiken och vill lära dig något nytt. Ingår i en behanldningsmetod som kallas ART - Aggression Replacment Training
Tiden för passet blir ca 2 h med en paus i mitten.
Antal deltager: ca 3-12
Arrangörer: Hanna Bouvin, Fredrik Pettersson
Förkunskaper: Inga, passar alla!"
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 17:23   #116
von huff
Banned User

Förr skrattade jag åt folk som sade att mobbare hade dåligt självförtroende men idag vet jag att det stämmer.Jag har,särskilt som yngre, sett ner på folk som jag antingen varit svundsjuk på eller så har andra värderingar än jag själv.Efter att ha funderat på varför jag gör så kom jag fram till att det helt enkelt beror på att jag inte är nöjd med mig själv och det visade sig genom att jag blir arg på andra som jag tror att har det bättre än jag.Igår kastade ja ner en kompis på golvet på krogen utan nån anledning.Det konstiga är att man söker fel hos andra och är allmämt arg fastän man borde fundera vad man själv kan göra för att förbättra sin egen situation.
Gammal 2010-12-26, 21:09   #117
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Reg.datum: Apr 2001
Hej huff! Jag vill börja med att säga att jag blir orolig för hur du mår.
Jag vill också påtala att jag tycker att det är bra gjort av dig att berätta om det.

Precis som Tolkia skriver så är en absolut nödvändig åtgärd att sluta supa, helst igår.
Nästa steg, som är minst lika behövligt, är att ta hjälp - dels av din omgivning genom att uppmärksamma dessa på att du mår dåligt, och dels av sjukvården. Du har rätt till det, du har behov av det och du ska göra det.
Tiden för att rekommendera självhjälpsböcker och leka internetterapeut är förbi när man rotar efter patroner, oavsett om det är i fyllan eller ej.

OBS! Om du själv känner att din problematik är akut eller att personer i din omgivning påtalat eller på annat sätt indikerat att din problematik är akut - ta kontakt med psykiatrin där du befinner dig NU. Det bör finnas någon typ av jourverksamhet kopplad till den psykiatriska öppenvården eller ett mobilt team i ditt område.
Detta gäller om du återigen får tankar om meningslöshet, dödslängtan, självmordstankar.

Om det inte är akut så ska du kontakta primärvården, det vill säga din vårdcentral. Där bör det även finnas tillgång till psykolog eller samtalskontakt. De kan även hänvisa alternativt remittera dig vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Förr skrattade jag åt folk som sade att mobbare hade dåligt självförtroende men idag vet jag att det stämmer.Jag har,särskilt som yngre, sett ner på folk som jag antingen varit svundsjuk på eller så har andra värderingar än jag själv.Efter att ha funderat på varför jag gör så kom jag fram till att det helt enkelt beror på att jag inte är nöjd med mig själv och det visade sig genom att jag blir arg på andra som jag tror att har det bättre än jag.Igår kastade ja ner en kompis på golvet på krogen utan nån anledning.Det konstiga är att man söker fel hos andra och är allmämt arg fastän man borde fundera vad man själv kan göra för att förbättra sin egen situation.
För mig låter det som att du finner ett stort värde i den här insikten i ditt eget sätt att vara och reagera. Jag tycker mig också se hur du nu är villrådig med hur du ska gå vidare med denna insikt. Vad du kan göra med den.
Stämmer det?

Detta är ett nog så gott skäl att söka en samtalskontakt. Precis som Tolkia skrev så klokt tidigare - "En neutral blick utifrån kan ofta vara en bra hjälp för att hitta konstruktiva lösningar".

Ta hand om dig.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 01:40   #118
krilleh
Banned User

krillehs avatar

Reg.datum: Mar 2005
När du blir arg, stanna upp ett tag.

Fokusera på din negativa energi som har bildats inombords. Observera den. Låt den finnas där. Det tar inte lång tid förrän den då kommer försvinna och du får ett otroligt lugn inombords. Prova
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 01:45   #119
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Pez Visa inlägg
Hej huff! Jag vill börja med att säga att jag blir orolig för hur du mår.
Jag vill också påtala att jag tycker att det är bra gjort av dig att berätta om det.

Precis som Tolkia skriver så är en absolut nödvändig åtgärd att sluta supa, helst igår.
Nästa steg, som är minst lika behövligt, är att ta hjälp - dels av din omgivning genom att uppmärksamma dessa på att du mår dåligt, och dels av sjukvården. Du har rätt till det, du har behov av det och du ska göra det.
Tiden för att rekommendera självhjälpsböcker och leka internetterapeut är förbi när man rotar efter patroner, oavsett om det är i fyllan eller ej.

OBS! Om du själv känner att din problematik är akut eller att personer i din omgivning påtalat eller på annat sätt indikerat att din problematik är akut - ta kontakt med psykiatrin där du befinner dig NU. Det bör finnas någon typ av jourverksamhet kopplad till den psykiatriska öppenvården eller ett mobilt team i ditt område.
Detta gäller om du återigen får tankar om meningslöshet, dödslängtan, självmordstankar.

Om det inte är akut så ska du kontakta primärvården, det vill säga din vårdcentral. Där bör det även finnas tillgång till psykolog eller samtalskontakt. De kan även hänvisa alternativt remittera dig vidare.

För mig låter det som att du finner ett stort värde i den här insikten i ditt eget sätt att vara och reagera. Jag tycker mig också se hur du nu är villrådig med hur du ska gå vidare med denna insikt. Vad du kan göra med den.
Stämmer det?

Detta är ett nog så gott skäl att söka en samtalskontakt. Precis som Tolkia skrev så klokt tidigare - "En neutral blick utifrån kan ofta vara en bra hjälp för att hitta konstruktiva lösningar".

Ta hand om dig.
Ursäkta språket, men så jävla klokt och spot on. Du har verkligen inget att förlora men allt att vinna på att följa Pez råd. Du vill må bättre, där har du receptet. Varmt lycka till!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 19:36   #120
von huff
Banned User

Hela semestern gick bra, har varit på ganska gott humör men den senaste veckan har varit hemsk igen.Idag gick det riktigt för långt.Det uppkom en liten meningsskiljaktighet med föräldrarna, och mina nervern brann upp.Först skrek jag åt de som var före mig i kassakön, eller svor högt.Sen så tyckte jag att det var en bra ide att skälla ut läkaren som lovat ringa mig men inte gjort det så åkte till läkarstationen och gick rakt till han rum och halvskrek åt honom och så kom det en sjukskötare som sade att jag skulle lugna ner mig så jag stack därifrån.Pinsamt.Iofs så förtjänade läkaren det men går ju inte att skämma ut sig varje gång man blir förbannad.Det värsta är att det t.ex på jobbet kan vara att det är lite stressigt och nån har glömt en låda på fel plats eller liknande.

Kanske dags för en hjärnskrynklare?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:51.