Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-09, 20:45   #106
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Tinypope Visa inlägg
Vore ju kul om man kunde få se en helhetsbild istället för små arm bilder hela tiden :>.
Å andra sidan är det här ingen journal vi ska ha kul i.

Det man kan få se är helhetsbild med kläder på, det kan fixas. Jag har nämligen i många år lidit av "visa hud offentligt"fobi så för mig är det helt otroligt att slänga upp ben å armar till höger å vänster..

Förra sommaren testade jag en tshirt, men mina vader har inte sett solen på en herrans massa år. Mina lår? Tja, det är nog 17-18 år sedan de exponerades för sol. Så.. därför.

Kom på att jag tränade i fredags, men inte skrivit upp passet. Tja, det var ungefär lika spännande som de tidigare passen, eller mindre om jag minns rätt.

Dagens:
Maten: pga att jag fick för mig att jag behövde fasta för ett blodsockertest som inte togs så blev det lite sent intag; 2 påsar naturdiet och en bar allevo (var hos doktorn, på lönesamtal, på stan, hem en snabbis, tränade, nu på jobbet igen). Har just ätit ½ minikeso med 70 g björnbär men det låter ju förjäkla futtigt så jag tänker allt peta i mig hela bruken keso.

Gött och extremkort pass idag! 6 minuter crosstrainer, 3 x 15 fullmag (alltså, det är ngn variantmaskin så fullmag är inte så jäkla häftigt men låt mig känna mig lite stark va.. ) knäböjsmaskin, likadan rumpaskinsdito. Sen började benen skaka gött så det blev bara 10 st utfall på varje ben. Men tung mage, den sved gött! 15x3. Prom 1½ h rask.

Genom att bara träna ben idag så kan jag använda min lediga dag imorrn till lugn å fin styrketräning tänkte jag.. å att få ändan ur vagnen och äta mer maat.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 21:19   #107
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Vad sa doktorn då? ja om kosten o det som du skrev här att du tänkte ta upp med denne.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 21:49   #108
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Vad sa doktorn då? ja om kosten o det som du skrev här att du tänkte ta upp med denne.
Jag fick liksom inget svar. Han frågade hur länge man rekommenderades gå på det, jag sa 2 veckor utan läkarkontroll - fick sträng blick - sen påpekade jag att jag faktiskt inte fått tid utan fått vänta till nu, sen sa jag att på itrim (gåneriviktkedja) så kunde man gå 10 v på pulver om man blev medlem och hade kontakt med dem.

Då hummade han lite, kollade i min journal, frågade om jag inte blev yr när jag sprang el cyklade men jag sa att jag inte springer el cyklar, däremot hade det svartnat för ögonen när jag styrketränade i början men att det gått över.

Då kikade han lite mer i min journal, påpekade att jag ju alltid haft högt hb (156) och lågt blodtryck (95/60) och låg puls (42) men nu hade jag högre puls.

Han frågade om jag inte hade ont i njurarna, det har jag inte, men jag berättade att jag kissat blod för ngn vecka sedan så därför ska jag lämna urinprov imorrn bitti.

Jag berättade att jag nu på VLCD inte har den ofantliga trötthet jag led av innan, och konstigt nog fortfarande nu efter 6 veckor mår bättre än tidigare rent allmänt.

Ja, han svarade helt enkelt inte på det - däremot sa han att han skulle skriva brev. Fast sen läste jag på en lapp på lab att de bara skriver om det är ngt fel, annars inte så..

Tja, hursomhelst tänker jag äta mer mat. Har ätit resten av keson och ett äpple nu sen jag skrev sist, imorrn ska jag få till mer käk men magen knorrar som sjutton så jag får nog ta det mer och mer varje dag så jag ligger på 1500 i slutet av veckan.

Tror det blir skevt i huvudet och vanemässigt att fortsätta med enkel pulvertillvaro.

Gammal 2009-03-09, 21:51   #109
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tja, hursomhelst tänker jag äta mer mat. Har ätit resten av keson och ett äpple nu sen jag skrev sist, imorrn ska jag få till mer käk men magen knorrar som sjutton så jag får nog ta det mer och mer varje dag så jag ligger på 1500 i slutet av veckan.

Tror det blir skevt i huvudet och vanemässigt att fortsätta med enkel pulvertillvaro.

Klokaste jag hört på länge, imo

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 21:56   #110
Neco
Registered User

Necos avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

+1
Du fixar det på det sättet också
Neco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-10, 19:03   #111
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

Haha, ja, journalen heter ju "mot bättre vetande", jag är på väg att veta bättre..

Citat:
Ursprungligen postat av Neco Visa inlägg
+1
Du fixar det på det sättet också
Ja, men latmasken i mig kommer nog knorra lite.. men det får man ta!

Anledningen till att jag började tänka om igårkväll var frossan som började smyga sig på, igen.. och mycket riktigt, rejäl frossa sedan svettade som feber under natten (var på jobbet utan temp så vet inte om jag hade feber).

Känns ju löjligt om det beror på mitt halvtimmes benpass, som iofs kändes duktigt när jag höll på (fullmag å allt.. ), benen darrade typ hela promenaden från träningen till jobbet.

Så under natten drack jag 1½ påse i 1 liter vatten.

Blev ingen träning idag, utan jag gick hem å fortsatte sova ngn timme, sen åt jag lite saker jag blev sugen på istället!

Jag började med att bli sugen på ärtsoppa..
200 kcal (m senapspulver i)
2 små ägg 140 kcal
vindruvor 23 kcal
lax 204 kcal
wokgrönsaker 70 kcal
krossade tomater-sås rostad vitlök 45 kcal
blodpudding 162 kcal
vitkål 42 kcal
lingonsylt 88 kcal
=1004 kcal

Blir jag sugen på ngt mer blir det nog lätt naturell yoghurt med kanel & kardemumma! Eg ska jag förresten inte äta blodpudding pga hb:t, men såg så himla gott ut när sonen käkade..

Sen i eftermiddags blev jag rastlös och gick 1½ rask prommis, så jag mår nästan helt bra nu. Mätt, nöjd å belåten!

Morgonvikten (känns lite oviktig iom att jag svettades mkt samt drack mkt) var 87,4 kg.

Gammal 2009-03-10, 20:03   #112
Neco
Registered User

Necos avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Känns ju löjligt om det beror på mitt halvtimmes benpass, som iofs kändes duktigt när jag höll på (fullmag å allt.. ), benen darrade typ hela promenaden från träningen till jobbet.
Äääh... varje gång jag springer ute (även när jag var i form) får jag värsta sjukdomskänslorna och lägger mig typ alltid och sover Så det är säkert precis som det ska vara!
Neco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-10, 23:05   #113
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Neco Visa inlägg
Äääh... varje gång jag springer ute (även när jag var i form) får jag värsta sjukdomskänslorna och lägger mig typ alltid och sover Så det är säkert precis som det ska vara!
Haha, ja, kanske stämmer?! Träna dig.. sjuk.

Slänger in en bild på mig som liten, bulkad och ugly va man.. men snäll!

(Bilden får mig att tänka på den här dikten av J. Gardell från 1990)

"Varför tycker vi inte om feta barn?
Varför provocerar feta barn oss så?
Varför tycker vi inte om magra gubbar?
Varför provocerar magra gubbar oss så?
Varför tycker vi inte om såna som har mjäll?
Varför tycker vi inte om såna som har vattenskalle?
Varför tycker vi inte om människor med hår i näsborrarna?
Varför tycker vi inte om männsikor med utåtstående navel?
Varför tycker vi inte om människor med eldmärken i ansiktet?
Varför tycker vi inte om männsikor som upprepar sig och talar entonigt?
Varför tycker vi inte om människor?
Varför provocerar människor oss så?
"

Tycker den där dikten är träffande, visst blir man lite generad? Och vill hojta att man visst tycker om magra gubbar med mjäll och entonig röst.. Men hursomhelst. Det låter så jävla fjantigt, men världen blir ju lite bättre för alla, om man inte låter sig vara så mesigt lättprovocerad och tycker om lite mer.

/Lellan goes DiLeva (mätt på 2 dl lättyoghurt - ngt journalrelaterat lär jag ju skriva liksom.. ).

Gammal 2009-03-11, 23:00   #114
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

En bra dag!

Var inte så pepp när jag började träna, men det löste sig.. fast huvudvärk hade jag, och fortfarande grym träningsvärk i benen.

Träning:
Latsdrag 15,13,15 (tyngsta vikterna jag har kört på sen uppehåll), rodd 10,14,12 (fullmag, kul maskiner som får klena att känna sig starka), axelpressar (8 på tyngsta sen uppehåll,5 (fick sänka), 4, 7), tricepspressar (även här tyngsta sen uppehåll, 12,13,11). Mage (fullmag 12,12,17). Sen körde jag lite sneda liggade situps 15 st + där man drar upp benen 15 st + plankan 15 sek. Sen mådde jag illa.
Å stretchade benen, kändes lite bättre efter faktiskt!Har gått 70 min raska.

Maten: (räknar inte nu, äter det jag är sugen på och summerar så här på kvällen, men ska uppåt 1500 tänkte jag)
Lax 260 kcal
Wok 35 kcal
Tomatvitlökssås 67 kcal
Ost 26% 50 kcal
Gröna bönor 35 kcal
3 ägg stora 296 kcal
Halstabletter sockerfria 9 kcal
Ärtsoppa 135 kcal
Senap 17 kcal
yoghurt lätt naturell 40 kcal
=944 kcal

Tänkte först att jag skulle äta nåt nu, men jag är trött tillfreds och vill sova så gör nog inte det. Imorrn tänkte jag hitta på nån annorlunda träning!

Gammal 2009-03-12, 09:40   #115
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Lite summering:

Har mätt lite och känslan av att jag blir "rakare" i kroppen stämmer..
Sen start har rumpmåttet minskat med 6,5 cm och midjan ynka 2 cm.. Underarmen är 1½ cm mindre, där hade jag nästan bilringar när jag började, överarmarna - 1 cm, benen har jag tyvärr inte mätt men de är ju rätt "flottiga" fast inte lika som när jag började.

Tycker det syns mest på baksida lår där fettet förut fick det att se ut som att jag hade bra muskler bak (vilket jag inte har). Har "inga" pecs el axlar heller vilket antagligen kommer visa sig mer när jag kryper neråt viktmässigt.

Morgonvikt 86,7 kg jämfört med 98 när jag började journalen (kanske vägde ca 100 kg när jag började med pulver eftersom jag måste tappat lite vatten de första dagarna då jag inte vägde mig). Planen är -1 kg/vecka framöver, reglerar upp enertiintaget succesivt.

Att jag blivit "starkare" beror nog på något så enkelt som att jag hittat tekniken.

Nu är det torsdag=städdag! Till tonerna av:

Gammal 2009-03-12, 10:59   #116
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av lellan Visa inlägg
slänger in en bild på mig som liten, bulkad och ugly va man.. Men snäll!
Beef!
Gammal 2009-03-12, 11:15   #117
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Beef!
Nja.. kanske inte direkt beef... men cake? (Åt jag nog en del.. )

Förresten, Oh rumpmaster, tyvärr kommer jag nog inte ha ngn rompaah när bantningen är slut, hoppas du inte förskjuter mig då..

Nu ska jag dock på Afropass å shaka ass!

Gammal 2009-03-12, 11:17   #118
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Mer än 11 kg minus, bra jobbat! Men du startade ju journalen typ...nyss?
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-12, 16:23   #119
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Vilket monsterjobb du har gjort! Fina grejjer! Är dock glad att du ska va duktig flicka nu och inte ligga på skyhöga underskott. Fortsätt på med deffen om komponera goda nyttiga måltider istället.
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-12, 16:47   #120
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Mer än 11 kg minus, bra jobbat! Men du startade ju journalen typ...nyss?
19/1 började jag med bara pulver, tippar att jag då kan ha vägt 100 kg, 22/1 vägde jag mig på itrim 97,7 kg och köpte samma dag våg där jag vägde 98 kg. 12/2 startade jag journalen och vägde efter trerätters med massa vin (ja, va visst lite fyllegrej att starta denna men är jätteglad att jag gjorde det!) 95,5 kg.
Idag 12/3 vägde jag 86,7 kg.

Men man kan ju också se "början" som maj -06 när jag vägde 133 kg, början av augusti -07 vägde jag 122 kg, november -07 118 kg, april -08 108 kg, augusti -08 vägde jag 93 kg. Sen efter november - mitten av januari hade jag alltså en svacka där jag la på mig +7 kg.

Jag tror inte att jag hade kunnat förklara det där på ett krångligare sätt.. Sorry! Hade nog varit enklare med en graf el nåt, men spela roll.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Vilket monsterjobb du har gjort! Fina grejjer! Är dock glad att du ska va duktig flicka nu och inte ligga på skyhöga underskott. Fortsätt på med deffen om komponera goda nyttiga måltider istället.
Tack, ska lyda rådet!

Idag fick MacDonalds komponera min senaste måltid.. grejjen är att jag krympt min magsäck, så ett happymeal (1 påse morötter, 1 påse äppelbitar + hamburgare med 1 bröd, 2 dl lättmjölk) gav magknip och svettningar.. Hoppade över ena brödet till hamburgaren + 1 dl mjölk för jag mådde verkligen pest, medan min son glatt åt allt som jag åt + en liten hamburgare.

Så jag ska köpa lite sötmandlar och nötter tänkte jag, så att jag slipper få magknip av en måltid. Fick även magknip av frukosten.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:10.