Jag minns mest homoreferenserna. Förvisso vanligt i 80-talsfilmer men extra tydligt här! Har för mig att Brandon Lee och Dolph diskuterar Dolpps jacuzzibad och Lee säger något i stil med "Damn, you've got the biggest dick I've ever seen!"...
Jag minns mest homoreferenserna. Förvisso vanligt i 80-talsfilmer men extra tydligt här! Har för mig att Brandon Lee och Dolph diskuterar Dolpps jacuzzibad och Lee säger något i stil med "Damn, you've got the biggest dick I've ever seen!"...
Perfekt film. Bra skådisar och bra story. Jag gillar den subtila humorn; det är inte det som händer mitt framför näsan på en som är roligt, utan det i bakgrunden. Det var en hel del twister som man inte kunde räkna ut förrän man fick dem avslöjade för sig. Adrien Brody och Rachel Weisz är lika bra som vanligt, och Mark Ruffalo visar att han kan vara bra han med.
Om man gillar The Darjeeling Limited så gillar man den här filmen.
Senast redigerad av stafh den 2010-04-09 klockan 22:54.
Wow, första gången? Visst är den bra. Svårt att tänka sig att Matt och Ben Affleck själva skrev det manuset, och det var innan de slog igenom, var väl bara studenter på den tiden. Deras krav var att de själva skulle spela rollerna, och det blev bådas genombrott. Tro det eller ej, Ben Affleck sitter på en Oscar efter den filmen.
Letar för tillfället efter en film med mycket våld, blod och död så har ni några sista minuten-tips så kom gärna med dem!
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Letar för tillfället efter en film med mycket våld, blod och död så har ni några sista minuten-tips så kom gärna med dem!
Alla Tarantino. De flesta Rodrigues. Old Boy. Gamla klassikern Die Hard. Boondock Saints.
Förövrigt så är väl inte Affleck så dålig skådis? Nu har jag inte sett så mycket med honom (bara typ Pearl Harbour), men det är inte så att jag stört mig på att han varit dålig.
The Good, The Bad, The Weird - Jag gillade denna filmen skarpt! Tycker den hade allting, en riktigt cool story, grymma karaktärer, coolt filmad och fördjävla bra skådespeleri! Hoppas någon annan orkar se denna filmen och återkomma med sitt betyg.
Alla Tarantino. De flesta Rodrigues. Old Boy. Gamla klassikern Die Hard. Boondock Saints.
Förövrigt så är väl inte Affleck så dålig skådis? Nu har jag inte sett så mycket med honom (bara typ Pearl Harbour), men det är inte så att jag stört mig på att han varit dålig.
Affleck är inte den mest dynamiska av skådisar, men han har haft lite oflyt också som Pearl Harbour debaclet, han har gjort en del helt okej mindre roller och han var stabil regisör för gone baby gone, så han är inte helt utan talang.
Affleck är faktiskt bra i Good Will Hunting. Tycker han är träig i andra filmer jag sett honom i. Men i nämnda film spelar han utmärkt och det är fin dynamik mellan honom och Matt. Scenen med det där talet han för vid byggarbetsplatsen mot filmens slut är så jävla bra.
Die Hard kan funka. Älskade den, och tvåan såklart, som 9-åring. Tror inte jag sett dem sedan dess faktiskt.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Affleck är inte den mest dynamiska av skådisar, men han har haft lite oflyt också som Pearl Harbour debaclet, han har gjort en del helt okej mindre roller och han var stabil regisör för gone baby gone, så han är inte helt utan talang.
Han är mer dynamisk än Steven Seagal i alla fall!
Citat: