2011-07-04, 08:50
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
på god väg att bli en klok o vis gumma 
|
Hellre inte klok ngnstans och ung för evigt, men det du skrev ska väl funka det med..
Iaf: shit vad fina människor det finns i världen. Dock har jag inte din stamina vad gäller att lära känna folk, men iaf: härligt att det finns så härliga, typ. Men man kan inte passa alla, och allt passar en inte.
|
|
|
2011-07-04, 08:53
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Nej? Att artikulera sina behov är knappast att kräva att de tillgodoses, men det är att ta sig själv på allvar och fundera på om man kan lägga de behoven åt sidan eller om det finns saker där som den andre gärna gör, bara den är medveten om behoven. Det är inte att i grunden ändra sig, det är att av kärlek visa omtanke. Både vad gäller att ta sig själv på allvar, och att få redskap att göra ngn lycklig.
|
Hur många såna omtankar skall den andre personen behöva visa, före det går ut över dennes grundläggande personlighetsdrag? Resonemanget blir lite som att sätta läppstift på en gris.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-07-04, 08:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Så jag ringde. Och sa att jag inte kan vara den som känner mest, att jag vill kunna vara nöjd för det här är ju underbart men ändå fastnar känslan i varför det inte räcker för att han ska vilja ha ett förhållande. Att vi inte ska ses mer, alls. Han sa att han förstod. Vi avslutade, sen lite sms, att om vi inte ses mer så kunde man inte drömma om en finare avslutning. Att han tycker om mig, saknar mig redan. Men att han förstår. Så no hard feelings, jag kan inte vara arg för att han inte är kär, han är inte arg för att jag inte kan fortsätta.
|
Starkt gjort, det kan inte ha varit lätt. Jag tror att om ni hade fortsatt hade du mått bra när ni sågs, men dåligt så fort ni inte gjorde det, inte värt.
Klart att du mår ruttet av att det är så viktigt för honom att poängtera att det inte är ett förhållande, inte kär osv.
Tråkigt att det blev såhär, men bättre nu än om ett år eller flera.
|
|
|
2011-07-04, 09:11
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Hur många såna omtankar skall den andre personen behöva visa, före det går ut över dennes grundläggande personlighetsdrag? Resonemanget blir lite som att sätta läppstift på en gris.
|
Som jag skrev.. Tex när han ville prata: och jag sa att jag börjat undra om han tröttnat, så var hans reaktion "men herregud, vi har inte setts på två veckor, det är klart jag längtar ihjäl mig!!" och när jag då sa att jag inte kunde läsa tankar, så tyckte han att det är självklart att man längtar när man varit ifrån varandra så länge.. men att han kanske skulle säga det, om jag nu drog mig för att fråga. Han SA iaf att han var glad att bli uppmärksammad på det, så att vi båda kunde gå och längta, så att inte mina känslor blev osäkra medans hans växte starkare.
Sånt är väl knappast personlighetsdrag, utan kommunikation. För honom var det jobbigt att höras när vi var ifrån varandra för han ville bara ses, för mig var det jobbigt att inte höras när vi var ifrån varandra eftersom vi inte kunde ses. Men med jämkning där = båda nöjda glada. Men nu var det ju annat det föll på.
Citat:
Ursprungligen postat av hanushans
Starkt gjort, det kan inte ha varit lätt. Jag tror att om ni hade fortsatt hade du mått bra när ni sågs, men dåligt så fort ni inte gjorde det, inte värt.
Klart att du mår ruttet av att det är så viktigt för honom att poängtera att det inte är ett förhållande, inte kär osv.
Tråkigt att det blev såhär, men bättre nu än om ett år eller flera.
|
 Mja, alltså så starkt gjort var det inte eftersom det tagit mig ett år och mkt vånda. Men nu är det gjort, och jag ångrar inte året, vad är de de säger.. hellre att ha älskat och förlorat än att inte ha älskat alls?
|
|
|
2011-07-04, 09:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Det där får du gärna utveckla. Menar du att avkommor till en vit och svart föräldrer får sjukdomar/blir svagare människor?
|
Nej.
Om vi ska tro på evolutionsteorin så finns det en anledning till varför människor i olika delar av världen (med olika klimat) har olika egenskaper. Som jag har förstått det är vit hud bättre på att utvinna D-vitamin i molniga klimat, medan mörk hud är bättre på detta i soligare klimat (och tål solljuset bättre i övrigt). Så på lång sikt (många generationer) har en etnisk folkgrupp placerad i ett klimat de inte är anpassade för sämre förutsättningar för att överleva än den inhemska populationen. Med dagens teknologi (vitaminberikning, solskydd osv) kan nog många av dessa problem överkommas.
|
|
|
2011-07-04, 09:14
|
|
Retarded User
Reg.datum: Oct 2010
|
Bäste Lellan, det känns nästan som att du sitter och försvarar grisen med läppstift på?
|
|
|
2011-07-04, 09:19
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sk1llz
Bäste Lellan, det känns nästan som att du sitter och försvarar grisen med läppstift på?
|
Nope, han målade på det själv, och det klädde honom. Jag behöver också veta ngns behov ibland för att lära känna personen, kanske tom bli pigg på att tillgodose dem vilket kan kännas härligt att göra.
Tro mig, den killen behöver ingen makeover. Vi är båda awesome, fast inte tillsammans eftersom vi har olika behov. Vi försökte vara lyckliga ihop bara, inget brott i det.
|
|
|
2011-07-04, 09:24
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Tro mig, den killen behöver ingen makeover. Vi är båda awesome, fast inte tillsammans eftersom vi har olika behov. Vi försökte vara lyckliga ihop bara, inget brott i det.
|
Otroligt stort att faktiskt inse att man kan vara awesome båda två, men ändå inte ha samma behov. De flesta förstår inte detta, än mindre när de är mitt uppe i smeten så att säga.
|
|
|
2011-07-04, 09:38
|
|
Retarded User
|
Lellan, du är riktigt awesome. Det är en sak som är säker!  Tror du att han kommer tycka det är jobbigt att höras på regelbunden basis när han har teh w0man of his dreams på kroken? Du är en hur grym brud som helst men tyvärr var du inte teh w0man of his dreams och därför hade han heller inte "större" behov än så med JUST dig.
|
|
|
2011-07-04, 11:19
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag fattar inte riktigt Lellan, det där var ju exakt samma scenario som ni gick igenom sist, sist när du mådde skit och sen började må bättre och han då kom tillbaka och sa att han helt plötsligt var kär? Och du gav honom en ny chans? Och nu är han inte kär längre igen? Jag känner riktigt hur förbannad jag blir nu. Han är fan ingen underbar människa, han är dum i huvudet, och han leker med dina känslor som fan. *morr*
|
|
|
2011-07-04, 11:20
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Blev så jävla upprörd att jag höll på att tappa sushi i soffan nu.
|
|
|
2011-07-04, 11:22
|
|
Retarded User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Han är fan ingen underbar människa, han är dum i huvudet, och han leker med dina känslor som fan. *morr*
|
Tänkte samma tanke men höll det för mig själv.
|
|
|
2011-07-04, 11:22
|
|
James Bond
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Jag fattar inte riktigt Lellan, det där var ju exakt samma scenario som ni gick igenom sist, sist när du mådde skit och sen började må bättre och han då kom tillbaka och sa att han helt plötsligt var kär? Och du gav honom en ny chans? Och nu är han inte kär längre igen? Jag känner riktigt hur förbannad jag blir nu. Han är fan ingen underbar människa, han är dum i huvudet, och han leker med dina känslor som fan. *morr*
|
För lellans skulle hoppas vi inte han får en tredje chans när han vill komma tillbaka om en vecka med löfte om förhållande.
|
|
|
2011-07-04, 11:24
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe
För lellans skulle hoppas vi inte han får en tredje chans när han vill komma tillbaka om en vecka med löfte om förhållande.
|
Det hoppas jag verkligen inte. Han borde inte fått en andra chans uppenbarligen.
|
|
|
2011-07-04, 11:57
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
|
Jag tror ett antal människor, du, cilia mfl skrev det i tråden sist... men nåväl, låt oss inte grotta i historia, utan glädjas åt att lellan tog mod och stake till sig och går vidare nu.
Det finns riktig lycka och kärlek åt alla, men den ska vara både genuin, äkta och besvarad. Har man väl upplevt det så nöjer man sig inte med mindre sedan.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.
|

|