Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-21, 09:11   #1096
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av pony Visa inlägg
Haha, gud nej! (det får man väl inte ens?)
Men jag hyr skor av Centret varje gång och det känns inte som ett vinnande koncept i längden.
Ingen aning om man får, men det skulle nog va väldigt obehagligt.

Hyrskor är inget vinnande koncept, nej. Inte nog med att man måste dela fotsvett med halva stan och hosta upp stålar varje gång, det är dessutom svårt att hitta ett par som passar bra vid varje tillfälle.

Börjar sakna klättringen

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad  
Gammal 2008-08-21, 21:27   #1097
pony
Athletic chick on a stick.

ponys avatar

Reg.datum: Mar 2007
21 augusti - överkr-...

Kom till gymmet i lite taskigt skick. Trodde att det bara var mentalt trams och vekhet som lämnade kroppen. Men jag verkar fanimej ha blivit sjuk. Packade ihop efter tre övningar för att inte spy på hantlarna.
Fan.

Bänkpress:
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
60kg x 2
...25% styrkeförlust, någon?

Sittande rodd:
40kg x 5
45kg x 5
50kg x 5
55kg x 5
60kg x 5

Sittande hantelpress:
10kg x 5
12kg x 5
14kg x 5
16kg x 5
Gammal 2008-08-21, 21:59   #1098
Liten Men Fet
Registered User

Liten Men Fets avatar

Reg.datum: May 2005
Tycker det är helfestligt att du bänkar mer än du böjer, brukar väl inte vara så vanligt bland tjejer.
Hoppas du piggnar till snabbt. Deffar du? Du har inte dragit ner för mycket på käket så du blir lätt sjuk utav det?

Gripper: RB180 (två reps med H, fattas 2 mm med vänster).
Liten Men Fet är inte uppkopplad  
Gammal 2008-08-22, 07:39   #1099
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Liten Men Fet Visa inlägg
Tycker det är helfestligt att du bänkar mer än du böjer, brukar väl inte vara så vanligt bland tjejer.
Tycker du det är helfestligt? Jag tycker det är förkastligt. Men jag är nästan likadan, så jag får också stå i skamvrån.

Ta inte styrkeförlusten så hårt, Pony. Jag har också dragit ner t.ex. min benpressvikt med nästan 30% (beror iofs till stor del på ändrad teknik) Styrkan tar du igen snabbt!

Hur ser dagsformen ut? Du har haft nånslags uppehåll, va? Du skulle satsa på nåt annat. Vad var det för nåt?

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2008-08-22, 14:43   #1100
Liten Men Fet
Registered User

Liten Men Fets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Tycker du det är helfestligt? Jag tycker det är förkastligt. Men jag är nästan likadan, så jag får också stå i skamvrån.

Ta inte styrkeförlusten så hårt, Pony. Jag har också dragit ner t.ex. min benpressvikt med nästan 30% (beror iofs till stor del på ändrad teknik) Styrkan tar du igen snabbt!

Hur ser dagsformen ut? Du har haft nånslags uppehåll, va? Du skulle satsa på nåt annat. Vad var det för nåt?
Jo men det är ju festligt pga av att hon precis som du är stark i bänken inte skitklen i benen. Jag böjer mer än jag bänkar men det är inte bättre för det beror på att jag är skitklen i böj men ännu sämre på bänk.

Gammal 2008-08-23, 19:01   #1101
pony

ponys avatar

Deffstats, efter 4 veckor

Alla mått på bredaste punkten, i avslappnat läge - förändring sedan föregående vecka - förändring sedan deffstart

Vikt: 68kg +0,1kg -0,6kg
Bröst/rygg: 88cm +1cm -4,5cm
Midja: 68cm -0,5cm -1cm
Mage: 81cm +3cm -5cm
Höft/röv: 96cm +/-0cm -1cm
Lår: 55,5cm -0,5cm -2,5cm
Arm: 30cm +/-0cm +1cm

Att vara sjuk är tydligen gödande?

Citat:
Hoppas du piggnar till snabbt. Deffar du? Du har inte dragit ner för mycket på käket så du blir lätt sjuk utav det?
Vad den homogena gruppen "tjejer" har för sig får de stå för. Jag tränar efter bästa förmåga och förutsättningar. Tvivlar dock på att mat har med svackan att göra. Det är en hel drös andra saker som mycket effektivt spökar för mig just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Har haft träningsuppehåll i ca 1½ månad pga resor. Kom tillbaka för ganska exakt 4 veckor sedan. Vidare har jag ett dansprojekt som jag försöker förbättra mina svagheter inför. Hittills har det gått ypperligt då både rörligheten och den relativa styrkan har fått sig ett uppsving.
Gammal 2008-08-24, 22:51   #1102
Liten Men Fet
Registered User

Liten Men Fets avatar

Citat:
[I]
Vad den homogena gruppen "tjejer" har för sig får de stå för. Jag tränar efter bästa förmåga och förutsättningar. Tvivlar dock på att mat har med svackan att göra. Det är en hel drös andra saker som mycket effektivt spökar för mig just nu.
Det var inte min mening att retas men jag inser att mitt inlägg inte var så genomtänkt. Ber om ursäkt om du tog illa upp.
Jag borde nöjd mig med att skriva "bra bänkpressar".

Hoppas strulet som stör träning reder ut sig.

/Karl

Gammal 2008-08-25, 20:13   #1103
pony

ponys avatar

25 augusti - överkropp

Kände mig mindre hängig och snorig idag, blev således repris på senaste passet.

Chins:
9, 6, 5

Bänkpress:
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
60kg x 3, 2, 1

Latsdrag:
40kg x 5
45kg x 5
50kg x 5
55kg x 5
60kg x 5

Dips:
5, 4, 3
...finner det förbryllade varför jag har så svårt för dips. Tror inte att jag är nämnvärt svag i triceps, rörelsebanan känns lite obehaglig men är ändå lång och tolererbar, jag tror att jag går fulldjupt, och jag håller händer och armar relativt nära kroppen.
Teorier?

Militärpress:
20kg x 5
25kg x 5
30kg x 5
35kg x 3

Tryndrag:
20kg x 10
25kg x 10
22,5kg x 10

Fällkniven:
10, 7, 5

Sittande rodd (m. rak stång):
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 5

Hantelflax:
5kg x 10
6kg x 10
7kg x 10
8kg x 5

Eftersom jag hade all tid i världen blev det ett extra långt pass. Innan styrkan körde jag dessutom kondition i 30min. Och efter - stretch i 80min. Känns som att det var precis vad jag behövde för att rensa huvudet.

Citat:
Det var inte min mening att retas men jag inser att mitt inlägg inte var så genomtänkt. Ber om ursäkt om du tog illa upp.
Jag borde nöjd mig med att skriva "bra bänkpressar".

Hoppas strulet som stör träning reder ut sig.

/Karl
Jag försäkrar om att jag inte tog illa upp. Dock verkar det som att min (förhoppningsvis) sakliga ton i skrift felaktigt uppfattas som bryskhet titt som tätt. Sorry about that.
Gammal 2008-08-25, 21:21   #1104
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Dips:
5, 4, 3
...finner det förbryllade varför jag har så svårt för dips. Tror inte att jag är nämnvärt svag i triceps, rörelsebanan känns lite obehaglig men är ändå lång och tolererbar, jag tror att jag går fulldjupt, och jag håller händer och armar relativt nära kroppen.
Teorier?
Svag/stark är ju relativt, frågan är om du är så svag där egentligen. Dips är ett bra komplement till bänk och liknande övningar men man blir inte automatiskt jättebra på dips bara för att man är stark i bänk (även korrelationen är allt annat än obefintlig).

Dips kräver ju max styrkeuttag av musklerna när de befinner sig i lite andra positioner än bänk.

Det är nog, som vanligt, bara att nöta på. Du kan ju prova bänkdips som en lättare variant om du vill köra lite fler reps. Fast å andra sidan; försök köra 5-6 set dips istället så ska du nog få se på grejor ganska fort - när dipsen blir för tunnga kan du ju gå över till bänkdips istället
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2008-08-25, 21:26   #1105
Liten Men Fet
Registered User

Liten Men Fets avatar

Citat:

Jag försäkrar om att jag inte tog illa upp. Dock verkar det som att min (förhoppningsvis) sakliga ton i skrift felaktigt uppfattas som bryskhet titt som tätt. Sorry about that.
Ingen fara.

Angående dipsen, jag har ganska svårt för dom också men tror att det är lite av en psykologisk spärr för mig. Jag har inga problem med rörelselängden eller vigheten men jag vågar inte riktigt köra "balls out", ioförsig har jag haft en lite efterhängsen tricepsskada som jag fick i en dipsmaskin så jag är väl lite rädd att skada mig igen.

Finns det ingen maskin där du kan få assistans med platta under knäna eller likande? Då kan du köra så många du kan fria och sen med lite assistans så du kan köra många och iallafall få mer teknikträning utan att det är vråltungt.
Det kan ju vara så att du är svag i bottenläget, antingen för att du inte har hunnit bli stark där innan eller så kanske du är skapt så du kommer i ett ofördelaktigt läge.
Orkar du hålla axlarna "nertryckta" eller åker dom upp mot öronen?

Gammal 2008-08-25, 21:50   #1106
pony

ponys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
...bänkdips...
Över min döda kropp!
Min dåliga ursäkt till att inte köra fler set just nu är att jag är mentalt svag och som mest klarar av att tvinga mig själv till 3. Varje set är typ böjångest^10. Det känns dessutom som att något runt bröst/nyckelben kommer att fara åt helvete närsomhelst, och sista positiva halvan är helt vidrig.
But I know, I know... stfu & grina.

Citat:
Finns det ingen maskin där du kan få assistans med platta under knäna eller likande? Då kan du köra så många du kan fria och sen med lite assistans så du kan köra många och iallafall få mer teknikträning utan att det är vråltungt.
Det kan ju vara så att du är svag i bottenläget, antingen för att du inte har hunnit bli stark där innan eller så kanske du är skapt så du kommer i ett ofördelaktigt läge.
Orkar du hålla axlarna "nertryckta" eller åker dom upp mot öronen?
Trots gnäll är jag egentligen inne på samma spår som bertbert: jag behöver köra fler set för att öka. Avlastning i form av maskiner har tidigare känts kontraproduktivt (när det gäller chins, t.ex). Så jag kör hellre en halv repetition fritt än en miljard i en maskin som ändå inte verkar ta mig närmare den faktiska övningen.
Jag uppfattar det också som att jag är svagast precis innan utlåsning (udda nog).
Vad axlarna har för sig har jag faktiskt inte ens tänkt på. Ska kolla in det nästa gång, thx.
Gammal 2008-08-25, 22:13   #1107
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Och efter - stretch i 80min.
Vad och hur kör du lite mer ingående? Kul med lite tips och ideér till oss stela människor som vill bli vigare
Frantic är inte uppkopplad  
Gammal 2008-08-26, 22:18   #1108
pony

ponys avatar

26 augusti - ben

Knäböj:
0kg x 5, 5
20kg x 5
25kg x 5
30kg x 5
35kg x 5
40kg x 5
45kg x 3
50kg x 1
55kg x 1, 1, 1
50kg x 1, 1, 1

Bencurl:
7plattor x 5
8plattor x 5
9plattor x 5, 5, 5

Benpress:
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5

Rörelseträning:
Axlar

Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Vad och hur kör du lite mer ingående? Kul med lite tips och ideér till oss stela människor som vill bli vigare
Det skulle bli 8 tegelstensvolymer om jag skulle skriva "mer ingående". Om du söker tips till dina specifika svagheter föreslår jag att du kollar runt bland äldre trådar, då det finns en hel del matnyttigt även på ett stretchfobiskt (zomgKATABOLT!!1) forum som kolo.
Nu senast adresserades en användares stela hamstrings i "Träningsskador & Rehab". Till exempel.
Annars har Rahf skrivit en bra stretchguide med vidare resources.

MEN! Du har tur. Idag skulle jag ändå ta bilder på ett par stretchmoment till en polebräda. Passade därav på att illustrera lite annat trams också.

Prepare for flooding and craptacular fotokvalla...

Jag stretchar för övrigt bara ben på benträningsdagar (och överkropp på motsvarande) just nu. Det är väl någon typ av defactoperiodisering i mitt schema då jag tenderar att fastna (i dubbel bemärkelse) med jämna mellanrum.
Gammal 2008-08-26, 22:40   #1109
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Ska leta efter Rahfs guide. Ge mig en vecka så ska jag göra ett liknande kollage.

EDIT: Skulle jag försöka mig på den det du gör på bilden längst upp till höger så blir det det sista jag gör. Jag hoppar nog den
Frantic är inte uppkopplad  
Gammal 2008-08-27, 08:24   #1110
O.W.
OLW ?

O.W.s avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
...och så en anmärknigsvärt bra stretch efteråt. Energiunderskott gör mig rörligare? Weird.
Jag tänkte precis skriva Pics or it didn't happen?...

Jag vill påstå att min energijämnvikt gör mig stelare än senast jag försökte liknande övningar i början av århundrandet.

Förövrigt väntar jag ännu med spänning på silvertejp och tennisbollar.
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:27.