Hoppas du får ordning på handleden. Vad har du för strategi?
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Söta ansiktsuttryck Du ser extra stark ut med dem! ;D
Tack Ibland ser jag bra tokig ut, men ibland söt med, haha.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Hoppas du får ordning på handleden. Vad har du för strategi?
Tack.
Planen är att det är blodet som läker. Försöka få igång blodcirkulation och hålla upp rörlighet utan smärta. Armpumpande, krama boll, lätt stretch.
Utöver det så är det väl att inte se tävlingen som världens största grej om jag har ont. Kör jag kommer det ev. dra upp skadan lite igen med får jag ha med i beräkningen, kanske är värt det om det är något som går över på max en vecka.
Tävling serieomgång 4 i Kinna.
Vägde in på 98.95 kg, gått upp ca 2 kg sen förra tävlingen.
Handleden funkade helt ok, störde mig lite under uppvärmningen bara. Lindade den rätt hårt.
Var däremot lite yr, en treo.
Härligt att få upp 125 på raka armar, även om det var efterpress egentligen.
Tävlingsrekord i allt, så nöjd med tävlingen. Snopet att missa 250p, men det gör inget.
Ryck
80
90
tävling:
93/1 bra
98/1 PR-tävling ok
103/0 miss, fick inget klipp, inte så nära tyvärr.
Stöt
100
Kom lite fel i värmningen, tänkte göra 105 med, men vilade istället.
tävling:
115/1 lätt
120/1 ok, var yr efter vändningen.
125/1 PR ful vändning, yr, efterpress men fick med mig den 2-1. Snälla domare.
Skön träning i fin miljö uppe på Safjället idag. Jogg 2km
Kände av vaden efter ett tag, utsidan på höger, gick över till stiglöpning andra halvan. Blir automatiskt lägre hastighet.
Väl framme vid utomhus gymmet körde jag en go blandning med fokus på drag och mage.
"Tucked front lever pull-ups" var nyheten för idag, lättare med större ROM i barr än räck.
Träningen lämnade en skön känsla i kroppen.
Fick mer ont i vaden än jag trodde, men ingen större fara.
Handleden är ungefär samma, kände av den under knäböj fram, men tror inte den gör det sämre iaf.
Knäböj fram
107,5/2 x4
Kontringen i botten kändes bra på lättare vikter, blir ändå lätt att armbågarna dimper ner när farten och/eller vikten ökar.
Underhåll och cirkulation för att få allt att läka ut?
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Körde ett kortare pass i söndags, kände mig tung i ringarna.
Klarade inte av skin the cat med raka armar med pikstil, inte ens nära. Dags att gå ner lite i vikt tror jag.
Sommaren för två år sedan var jag lättare, då såg det ut så här: