Är du som Dimitri på fyllan kommer festen till DIG!
En full ryss! Det är nästan Król standard på det!
Fast inte i närheten av el kwon zorro dock!
__________________ Grub om att länka till en annan webshop : Skulle du skriva "Jäkligt goda burgare på McDonalds!" på Burger Kings forum? Om de nu har något
Skönt att det löste sig! Och lycka till med att dejta den (den rätta)
Mycket bra info, har kollat lite sidor men inte happypancake :-) tack för tipsen!
10 min är inte mycket och det är nog bra om man efter den tiden vet om det är nu eller bä!
Det första mötet med någon från nätet ser jag inte som en date just. Det är så lite du vet om människan på andra sidan. Doft, rörelsemönster, kroppsspråk, hållning, klädsel, blickar, beröring, röst, generellt beteende t.ex. gentemot servitör/servitris om man fikar och mkt mkt mer... så första träffen ser jag mest som ett vanligt möte där man får lite pusselbitar som man inte kunnat se från nätet. Man brukar märka rätt snabbt om man vill lära känna personen ytterligare eller inte. Vissa känns bara heeeeeelt fel nästan från första ögonkast, medan andra verkar intressanta nog för att träffas igen. Då börjar man "datea" lite mer på riktigt.
Hållit på med tjej nu ett bra tag och vi sågs igår och vi gillar varandra mer och mer. Vi skulle ses idag med men hon skulle på en log fest men ville ses senare ikväll om det gick.
Jag funderar på att dra dit men ingen jag känner kommer vara där förutom tjejen och ingen polare hade lust att följa med.
Vad tycker ni och vad har ni för erfarenheter om att gå på fest själv?
Jag blev nog lite kluven där, men eftersom du skrev "ett bra tag" så tolkar jag det som att du o tjejen känner varandra rätt så bra. Annars skulle en sådan grej kunna skrämma en tjej också, om hon vet om att killen inte ska till samma fest men dyker upp ändå, ensam. I början av en datingfas skulle det nog signalera stalkervibbar och inte "skön lirare som kan glida in ensam på en fest".
Av ren nyfikenhet, av vilken anledning var du sugen på att gå på samma fest?
För ett år sedan träffade jag en tös som jag kärade ner mig i totalt, dessvärre var hon "otrogen" under vårat dejtingstadie. Vi var alltså inte ännu ett par ännu men en god bit påväg. Tog detta väldigt hårt och ville inte ha med henne att göra längre. Ett halvår senare tog hon kontakt med mig igen via facebook och ville att vi skulle fortsätta vara vänner iallafall. Egentligen kände jag för o döda henne när hon tog kontakt med mig då jag nästan kommit över henne helt. Gamla sår revs upp och jag verkligen hatade henne samtidigt som jag mindes hur jävla kul vi två hade ihop. Nu känns det som om hon är två olika personer, en jag hatar och en jag vill ha mer än allt annat i världen.
De senaste veckorna har vi börjat prata allt mer via sms och facebook, något telefonsamtal har det också blivit. Lite åt det flörtigare hållet från hennes sida. Vi har däremot inte pratat om hur det tog slut mellan oss.
Nu vet jag inte riktigt hur jag vill göra. Den tjejen hon var under dejtingstadiet var den mest underbara människa jag träffat, men jag kan inte förstå hur hon kunde göra en helomvändning och bara bli en helt annan människa över en natt.
Hon vill nu träffas, men jag vet inte... Ska jag glömma och förlåta, eller bara släppa henne för gott?
För ett år sedan träffade jag en tös som jag kärade ner mig i totalt, dessvärre var hon "otrogen" under vårat dejtingstadie. Vi var alltså inte ännu ett par ännu men en god bit påväg. Tog detta väldigt hårt och ville inte ha med henne att göra längre. Ett halvår senare tog hon kontakt med mig igen via facebook och ville att vi skulle fortsätta vara vänner iallafall. Egentligen kände jag för o döda henne när hon tog kontakt med mig då jag nästan kommit över henne helt. Gamla sår revs upp och jag verkligen hatade henne samtidigt som jag mindes hur jävla kul vi två hade ihop. Nu känns det som om hon är två olika personer, en jag hatar och en jag vill ha mer än allt annat i världen.
De senaste veckorna har vi börjat prata allt mer via sms och facebook, något telefonsamtal har det också blivit. Lite åt det flörtigare hållet från hennes sida. Vi har däremot inte pratat om hur det tog slut mellan oss.
Nu vet jag inte riktigt hur jag vill göra. Den tjejen hon var under dejtingstadiet var den mest underbara människa jag träffat, men jag kan inte förstå hur hon kunde göra en helomvändning och bara bli en helt annan människa över en natt.
Hon vill nu träffas, men jag vet inte... Ska jag glömma och förlåta, eller bara släppa henne för gott?
Var hon "otrogen" innan ni blev ett par så har hon egentligen inte gjort något fel, men jag kan förstå att du blev upprörd.
Om du känner att du inte skulle klara att samma sak hände igen så måste du ta upp vad som hände med henne och hur du vill ha det, (exklusivt även under dejting fasen).
Du behöver ju inte lägga upp det som att hon gjorde fel, men att du vill ha det på ett visst sätt. Kan hon inte köra på det sättet kan du väll bara skita i henne då, annars kan samma sak hända igen.
Ni var ju inte trolovade varandra. Mr Miyagi tycker du skall våga ta steget mot henne, annars kommer du sitta här om några år och vara bitter som få. Det finns mycket Mr Miyagi borde gjort men pga stolthet avstått från. Ut och flyg nu, det är sommar!
Var hon "otrogen" innan ni blev ett par så har hon egentligen inte gjort något fel, men jag kan förstå att du blev upprörd.
Om du känner att du inte skulle klara att samma sak hände igen så måste du ta upp vad som hände med henne och hur du vill ha det, (exklusivt även under dejting fasen).
Du behöver ju inte lägga upp det som att hon gjorde fel, men att du vill ha det på ett visst sätt. Kan hon inte köra på det sättet kan du väll bara skita i henne då, annars kan samma sak hända igen.
Tack för svaret. Du har såklart rätt, jag ska prata med henne om vad jag hände och förhoppningsvis kunna ge det en ny chans.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Miyagi
Ni var ju inte trolovade varandra. Mr Miyagi tycker du skall våga ta steget mot henne, annars kommer du sitta här om några år och vara bitter som få. Det finns mycket Mr Miyagi borde gjort men pga stolthet avstått från. Ut och flyg nu, det är sommar!
Tack för råden Mr Miyagi. Du har nog också rätt. Kan jag inte släppa henne får jag väl ta steget och hoppas på det bästa.
Fortsatte träffa en av tjejerna jag träffade nu sista svängen på nätet och har verkligen försökt ge henne en chans, men fördomar o skepsis odlas på högvarv hos mig nu.
Saker jag hakar upp mig på:
- Vi hörs bara av när hon vill att vi ska höras. Hon svarar inte på mail och sällan på sms.
- Hon smsade i fredags och undrade om jag kunde hämta henne från jobbet. När jag frågade varför så svarade hon att hennes mamma skulle inte sluta förrän halvsex (hon åker med sin mamma till/från jobbet). Hon ville alltså att jag skulle sätta mig i bilen o köra 4 mil tur o retur för att skjutsa hem henne (3km) från sitt jobb. Nope, aint gonna do it.
- Trots att det är helg och ypperligt tillfälle att prata i telefon eller träffas, så verkar intresset vara totalt noll. Inte ens svar på förslaget om att ses.
- När jag frågar vad hon gjort fre/lör/sön så är svaret "inte så mkt, pysslat lite hemma, varit hos mamma". Verkar inte vara så mkt action i hennes liv.
- Ikväll kom det (igen) ett sms "kan du ringa mig?". När hon vill ha kontakt så ska tydligen jag på kommando ringa henne. Hon har aldrig ringt mig.
- Hon äter ute på restaurang 9 dagar av 10. Jag lagar egen mat 9 dagar av 10, då jag har kök iaf.
Är jag för fördomsfull? Vad skulle ni få för bild av ett sådant beteende?
Hon har förvarnat att hon är lite tillbakadragen i början och särskilt om killen är "på", så jag har försökt sitta med bettskena och tygla min drivkraft till att ses osv
- Hon smsade i fredags och undrade om jag kunde hämta henne från jobbet. När jag frågade varför så svarade hon att hennes mamma skulle inte sluta förrän halvsex (hon åker med sin mamma till/från jobbet). Hon ville alltså att jag skulle sätta mig i bilen o köra 4 mil tur o retur för att skjutsa hem henne (3km) från sitt jobb. Nope, aint gonna do it.
Wuut? Hur mycket har ni träffats? Att åka 4 mil för att skjutsa hem henne en sträcka på 3km är att fråga efter mycket, ger mig feta varningssignaler iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
- När jag frågar vad hon gjort fre/lör/sön så är svaret "inte så mkt, pysslat lite hemma, varit hos mamma". Verkar inte vara så mkt action i hennes liv.
Nåja, man kanske inte har massvis att göra varje helg
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Hon har förvarnat att hon är lite tillbakadragen i början och särskilt om killen är "på", så jag har försökt sitta med bettskena och tygla min drivkraft till att ses osv
Är väl pga detta som hon beter sig som hon gör. Du får försöka utvärdera om det är värt det.
Hm, Skuggan, nog låter det lite varning där.. verkar hon i övrigt vilja ha ett förhållande? När ni ses, känns det som om du ger och hon tar? (vilket det ju låter lite som, när det gäller er kommunikation iaf).
Hon har sagt att hon behöver lite space, blir av om killen är på.. Fine. Har ni pratat om vad du behöver? Att du behöver lite mer respons för att inte bli "av"?
Kan själv vara sån att jag inte vill redovisa min tid man inte ses, det kanske är illa av mig, men därför är jag nog lite färgad vad gäller hennes svävande svar där.. Kanske har hon fullt upp men vill hålla det för sig själv (ska inte tolkas som annan kille, även om det kanske är så i hennes fall i värsta fall, men för egen del så vill jag dela med mig av det jag vill dela med mig av i vissa relationer.. om man inte känner varandra så väl tex, vill man ha lite "egna rum" el hur man ska säga). Kan vara så speciellt om hon nyss kommit ur ett förhållande (nyss är ngn dag för vissa, månader el år för andra.. ).
Jag vet inte, men jag får iaf inte bilden av att hon är särskilt självständig, det skulle jag nog ha lite svårt för.. även om det så bara vore en kompis, skulle jag nog peppa henne till lite mer eget go, el hur man ska säga. Men det är ju hennes liv, trivs hon som det är, el längtar hon efter ngt annat? Får inte bilden av längtan av hus och barn, som du beskrivit du har.
Mja, lite betänksam är du nog med all rätt. Men du avgör ju själv hur det känns, men jag tycker iaf att du ska ta upp att även du har saker som måste klicka om det ska "bli nåt".
Wuut? Hur mycket har ni träffats? Att åka 4 mil för att skjutsa hem henne en sträcka på 3km är att fråga efter mycket, ger mig feta varningssignaler iaf.
Träffats 4 ggr.
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Nåja, man kanske inte har massvis att göra varje helg
Bara märkligt att hon varken svarar på mail eller sms om hon har så lite att göra. Hon föreslog igår att vi ska ses imorgon måndag och då ville hon sova ihop igen. Är rätt säker på att hon vill mer än sova, så jag känner att jag har natten på mig att bestämma mig om jag ska låta det gå lite mer tid och gå över nästa tröskel, eller stanna redan här.
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Är väl pga detta som hon beter sig som hon gör. Du får försöka utvärdera om det är värt det.
Är det verkligen det? Jag har försökt intala mig att hon är försiktig/tillbakadragen och att det är förklaringen till samtliga saker jag reagerat på, men jag vettifan. Jag får verkligen märkliga vibbar + att intresseflaggan är på väg neråt i raketfart.
Bara märkligt att hon varken svarar på mail eller sms om hon har så lite att göra. Hon föreslog igår att vi ska ses imorgon måndag och då ville hon sova ihop igen. Är rätt säker på att hon vill mer än sova, så jag känner att jag har natten på mig att bestämma mig om jag ska låta det gå lite mer tid och gå över nästa tröskel, eller stanna redan här.
Är det verkligen det? Jag har försökt intala mig att hon är försiktig/tillbakadragen och att det är förklaringen till samtliga saker jag reagerat på, men jag vettifan. Jag får verkligen märkliga vibbar + att intresseflaggan är på väg neråt i raketfart.
Det där är en nyckelgrej tycker jag, om magkänslan inte säger det - och om analys av hennes beteende, inte säger det - om hon är den enda som säger/tycker/tror det.. så behöver man få liiite mer kött på benen (tex genom beteende som befäster det?) för att tro på det. Du tror inte på det - egentligen.
Så om du trots alla varningsflagg, vill ge detta en chans (du är ju känd som envis liksom, men stopskottsbrutta bör du besparas) så kan du ju förklara att hur du känner. Att det är lite märkligt att hon vill att du ska köra så långt, för att ge henne skjuts, etc. Det ÄR ju märkliga beteenden, det är ju inget du tycker - det talar för att hon ser dig på ett sätt du inte (med rätta) är bekväm med.