Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-08, 23:41   #1036
Godfella
Registered User

Godfellas avatar

Reg.datum: Nov 2008
Du kan sluta ljuga nu.. vi alla vet att du ägnar dig regelbundet åt montona rörelser för brachialis nu när du re-coopar.
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 23:47   #1037
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Du kan sluta ljuga nu.. vi alla vet att du ägnar dig regelbundet åt montona rörelser för brachialis nu när du re-coopar.
hysch...
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 23:51   #1038
Godfella
Registered User

Godfellas avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
hysch...
I got you were it hurts, didnt I ?
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-09, 18:59   #1039
samsung
Registered User

samsungs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Läskigt det där med foten! Försök få i dig så mycke vätska o mat du kan vet det är kämpigt kom precis från samma situation kan ta hela historien för dig.

Dum som man var började man spela korpen för en månad sen, för 1½ vecka sen på lördagen bröt jag foten mitt under matchen och fick in på sjukan, operation + spikar + gips på foten. Blev en natt kvar på sjukan fylld med smärtstillande och morfin i armen, likaså på morgonen. Vid middagstid ville jag bara hem, spydde några ggr på vägen hem och hade knappt ätit en tugga på 36 timmar. Sen tänkte jag vafan nä måste bita ihop, så låg bara i sängen med foten i högläge och läste på kollo medans jag tryckte i mig mat, sket i alla smärtstillande för då åkte maten upp lika fort igen. Blev några dygn av otrolig smärta men efter 3 dagar tog jag mitt första pass på gymmet, och sen dess har jag tränat på och ätit som vanligt, nu mår man kanon! De kan du också! GO GO GO
Gammal 2008-12-10, 00:39   #1040
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av samsung Visa inlägg
Läskigt det där med foten! Försök få i dig så mycke vätska o mat du kan vet det är kämpigt kom precis från samma situation kan ta hela historien för dig.

Dum som man var började man spela korpen för en månad sen, för 1½ vecka sen på lördagen bröt jag foten mitt under matchen och fick in på sjukan, operation + spikar + gips på foten. Blev en natt kvar på sjukan fylld med smärtstillande och morfin i armen, likaså på morgonen. Vid middagstid ville jag bara hem, spydde några ggr på vägen hem och hade knappt ätit en tugga på 36 timmar. Sen tänkte jag vafan nä måste bita ihop, så låg bara i sängen med foten i högläge och läste på kollo medans jag tryckte i mig mat, sket i alla smärtstillande för då åkte maten upp lika fort igen. Blev några dygn av otrolig smärta men efter 3 dagar tog jag mitt första pass på gymmet, och sen dess har jag tränat på och ätit som vanligt, nu mår man kanon! De kan du också! GO GO GO
oj, otrevlig historia det där åxå. fan morfinet kan inte va hälsosamt alltså. finns det ingen bättre smärtlindring än det så kan det va. kör lite lätt med alvedon nu och kombinerar med en ibumetin om jag känner att det börjar värka men värken är nästan helt borta, bara obehagliga stickningsanfall i foten och märker när smärlindringen börjar gå ur men det gör inte direkt ont heller.

själv låg jag 4dagar på sjukhuset =) men idag har jag tagit ett fett elefantkliv i rätt riktigtning. var på jobbet(tog egen bil=automat) en sväng vilket innefattade en lång promenad på några 100m samt hoppa runt inne på jobbet och i endel trappor osv, va borta sammanlaggt 2h så idag har jag fått mig en genomkörare och känner verkligen att gymmet inte ligger långt borta nu. va dessutom och besökte fackförbundet på jobbet och skrev lite papper, kunde tydligen få ersättning för problemet med foten olycksfallsförsäkringen fritid fanns med som grundskydd i fackavgiften sen hade dom även nått extra stöd om man blir sjukskriven mer än 15dagar och jag är ju borta från jobbet i 3mån så där blir det ju lite stålares extra och inte fan bränner jag speciellt mycket pengar när jag mest går hemma och latar mig.

förutom utflykten har jag kört lite situps i soffan och fick även mitt paket med grippers idag och vet inte om 1,5 och 2an om jag kanske ska få dom i julklapp så vågar inte packa upp dom men va för nyfiken så slet upp 1an och stängde den. jävla va tung den va, verkligen på gränsen alltså, kommer väl säkert fort igång men nu är det precis så jag klarar 1 men inte fler reps än så. sen skicka dom med magnezium åxå, en stor klump så det va riktigt trevligt. beställde från extremepower så tusen tack till dom! dessutom fraktfritt om man beställer 3grippers som jag gjorde. nej sova nu. simma lugnt!
Gammal 2008-12-10, 10:07   #1041
akerstrom
Registered User

akerstroms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Fint att värken börja släppa! och att du kan aktivera dig mer.
Fint att du fått grippers och kan börja träna greppet!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 13:53   #1042
Östbergspojken
Registered User

Östbergspojkens avatar

Reg.datum: May 2007
vad är det som hänt eftersom du inte laggt upp nått pass
Gammal 2008-12-11, 15:41   #1043
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Östbergspojken Visa inlägg
vad är det som hänt eftersom du inte laggt upp nått pass
klipper in text nedan, gått 2veckor och 2dagar sen operationen:

Citat:
jepp får satsa stenhårt på det så fort den värsta smärtan laggt sig.

jo nu är jag hemma igen efter en mindre trevlig vecka. inte det att det gått dåligt så men inte så vidare värst kul med operation men ska berätta lite i stora drag:

kom dit på tisdag och gjorde operationen ganska direkt jag kom dit. blev nersövd, så i princip så blinka jag bara till så va det gjort, lite märklig känsla. sen så hade dom laggt nån skena runt foten och det gjorde riktigt ont och som mest så fick jag följande i smärtlindring (en slang in i knävecket som låg och pumpa in smärtstillande konstant), en slang i armvecket där dom sprutade in när jag hade som mest ont(mestadels morfin), tabletter med smärtlindring (morfin och alvedon och nått mer) samt kirurgen kom in och sätte en spruta strax nedanför knät och han spruta in så mycket att det blev som en bulle under huden fylld av vätska stor som en halv mandarin typ, såg ut som jag hade två knäskålar. så stundtals gjorde det riktigt ont och detta är inget som på något sätt gått över utan jag har minst lika ont nu fast skillnaden är att jag inte behöver lika mycket smärtlindring för att ligga på samma nivå.

själva operationen ska ha gått bra enligt kirurgen. senan som både han och en annan fotspeciallitst trodde va av va inte av så den skar han bara bort dom dåliga delarna av och förstärkte med en sena från nån av dom mindre tårna. däremot så va det ordentligt inflamerat i hela foten och det hade samlat på sig vätska runt senan så när han öppnade upp hade det bara sprutat ut vätska och han sa att det va tur att vi inte väntat några månader till då hade nog inflamationen ställt till med stora problem. sen så har han sågat av och flyttat in hälen ca en centimeter så att belastningen ska hamna mitt på hälen och inte bara i ena änden som det varit tidigare. såg röntgenbilderna och han hade skruvat fast hälen med 2 ganska långa skruvar. när dom tog bort skenan för att lägga på gips såg jag vart dom hade öppnat och det va ca 5-7cm på båda sidor om foten lite under "knölarna". hmmm... känns som jag är dålig på att återskapa detta men ni fattar ungefär.

nu sitter jag med foten i högläge, dvs jag har den uppe på skrivbordet vilket är lite trixigt att sitta och skriva samtidigt men jag får ju bra stretch på baksida lår iaf =) så fort jag ska upp och hoppa så börjar det dunka nått djävulskt i foten och då är det bara att sätta sig ner och lägga foten höggt. detta ska bli skönt när det försvinner men det är väl såhär nån vecka om jag förstått saken rätt. ska även bli grymt skönt när den värsta värken släppt för nu värker det konstant hela tiden och mycket dessutom. känslan är som nån blandning mellan att det pulserar på ett ont sätt, foten är i ett jävla tryck från alla håll mixat med den där obehagliga känslan av att foten är på gränsen till att somna och det sticker i den men man ändå inte riktigt har nån känsel.

dessutom så har jag tappat trycket i musklerna men det hoppas jag att jag snart kan bygga upp och kanske bygga på överkroppen lite trots att benet inte riktigt kan va med fullt ut på nån månad. bara den västa värken släppt så ska jag nog kunna hitta på både det ena och det andra i träningsväg
Gammal 2008-12-11, 15:48   #1044
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Tillbaka och kännt lite på vikterna idag. Fan va gött att få pumpa lite och nu är det verkligen på rätt väg (2veckor och 2dagar av mestadels stillasittande). Här är passet på ett ungefär, skrev aldrig upp utan bara memorerat vikter och reps. Alla övningar med foten högt så fått lite balansträning åxå:

Bänkpress 20/15 + 40/10 + 60/10 + 70/8 + 75/6 + 65/8

Latsdrag bakom nacken 35/15 + 45/12 + 55/10 + 55/10 + 45/18

Hantelrodd 18/15 + 31,5/10 + 31,5/10

Axelpress alternerad (sittande såklart) 11,5/12 + 11,5/12 + 11,5/10

Hantellyft i sidled (sittande såklart) 5/15 + 8/10 + dropp(8/10 + 4/15 + 2/12)

Märks att man inte har samma uthållighet men överraskad över hur bra styrkan hänger kvar. Absolut nöjd med passet, om jag inte känner för mycket av detta pass imorgon så blir det nog lite armträning.
Gammal 2008-12-11, 17:42   #1045
Spader
Registered User

Spaders avatar

under omständigheterna så ser passet riktigt bra ut
Gammal 2008-12-11, 18:53   #1046
samsung
Registered User

samsungs avatar

Grymt bra! Ibland kan de löna sig med lite vila också , fortsätt kötta.

Vi som e handikappade
Gammal 2008-12-11, 19:48   #1047
Neco
Registered User

Necos avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Märks att man inte har samma uthållighet men överraskad över hur bra styrkan hänger kvar. Absolut nöjd med passet, om jag inte känner för mycket av detta pass imorgon så blir det nog lite armträning.
Det var ju inte tokigt alls Men förhasta dig nu inte kring det här med att träna med gips...

2 veckor är inte så lång tid, men din kropp har ju varit upptagen med annat... särskilt som du tyckte att det var bäst att spy upp så mycket som möjligt för att inte bli tjock
Neco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 21:02   #1048
akerstrom
Registered User

akerstroms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Jävla fint pass så pass nära operationen!

Fler sådana!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 21:33   #1049
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
sweet att det inte är helt åt skogen iaf
Gammal 2008-12-11, 22:52   #1050
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Spader Visa inlägg
under omständigheterna så ser passet riktigt bra ut
jepp känns som att jag blev lite överraskad över styrkan iaf i bänken och vad lätta latsdragen var och då kan jag inte hålla emot/låsa fast benen heller.

Citat:
Ursprungligen postat av samsung Visa inlägg
Grymt bra! Ibland kan de löna sig med lite vila också , fortsätt kötta.

Vi som e handikappade
hehe, I will!

Citat:
Ursprungligen postat av Neco Visa inlägg
Det var ju inte tokigt alls Men förhasta dig nu inte kring det här med att träna med gips...

2 veckor är inte så lång tid, men din kropp har ju varit upptagen med annat... särskilt som du tyckte att det var bäst att spy upp så mycket som möjligt för att inte bli tjock
jepp spyorna va ingen trevlig historia men gick väl ner nått kilo på kuppen, sen om det va muskler el fett kan ju va osagt. ska bara bli sådär lagomt förhastad med träningen då

Citat:
Ursprungligen postat av akerstrom Visa inlägg
Jävla fint pass så pass nära operationen!

Fler sådana!
tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
sweet att det inte är helt åt skogen iaf
nej, repspers i bänken ligger på 6a på 85, och gjorde ju en 6a på 75 idag med benen i högläge (ostabilare) och inte riktigt lika uppbröstad och som sagt har varit extremt passiv iaf 1½ av dom 2 veckorna sen operationen. så är riktigt nöjd.

gött med stöttning härifrån. känns att foten (hälen mestadels) värker aningen mer än imorse men ändå ingen smärta att prata om egentligen, drar en alvedon nu och sover länge inatt så ska det nog kännas bättre redan imorgon. har dessutom ätit skapligt idag, nog den dagen efter operationen som jag ätit mest så det är

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05.